Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Jag ska köpa vindsurfing paket (bräda, segel m.m)

  • hanness

    Medlem
    26 april, 2008 vid 08:56
    Hak;461005 wrote:
    Gör såhär: Boka upp dig på en av våra kurser i Fiskebäck, och jag garanterar att du kommer få lära dig allt som behövs för att du ska kunna utvecklas på egen hand, vid ditt hemmaspot. Efter kursen köper du min Chilli 110, och sen är du good to go. Okej?

    Det skulle kunna vara bra men hur är eran surfskola upplagd? Det står inget på eran hemsida, bara att det är stängt för sesongen (2007). Skulle vilja veta om det är än endagarskurs eller flera dagar och när surfkurserna är skulle vilja segla så fort som möjligt.

  • hakman

    Medlem
    26 april, 2008 vid 09:31

    Skicka ett mail med lite info (när du vill köra, hur mycket, lite om dig osv.) så tar organisationen hand om det, och fixar ett tillfälle. Jag tror inte att det blir nåt förrän om en månad, eftersom vattnet är för kallt nu.

  • hakman

    Medlem
    26 april, 2008 vid 09:31

    Gå in på GWC.se så hittar du mailadressen.

  • hanness

    Medlem
    26 april, 2008 vid 09:54
    Hak;461019 wrote:
    Skicka ett mail med lite info (när du vill köra, hur mycket, lite om dig osv.) så tar organisationen hand om det, och fixar ett tillfälle. Jag tror inte att det blir nåt förrän om en månad, eftersom vattnet är för kallt nu.

    Jag gör så här då. Jag ser om någon lägger upp någon annons här eller om någon svarar på min annons och om jag inte har hittat något bra tills kurserna börjar så kanse jag går en kurs.

  • rosen

    Medlem
    26 april, 2008 vid 15:23

    tips för att lära dig vattenstarta: ladda ner “beginner to winner” från piratebay el likn,, sjukt bra instruktionsfilm.

    Jag lärde mig vattenstarta på 2 körningar och nu sitter dem bara det finns vind. Såfort man kommer på knepet är det “lätt” och knepen får man av dem.

    Fullplansgippar kanske tar 3-4 åk, men har inte börjat med det :laugh:

    (lite avis på er lättviktare. själv är 130liter vingligt att dra upp större riggar på.)

  • hanness

    Medlem
    26 april, 2008 vid 17:07
    rosen;461076 wrote:
    tips för att lära dig vattenstarta: ladda ner “beginner to winner” från piratebay el likn,, sjukt bra instruktionsfilm.

    Jag lärde mig vattenstarta på 2 körningar och nu sitter dem bara det finns vind. Såfort man kommer på knepet är det “lätt” och knepen får man av dem.

    Fullplansgippar kanske tar 3-4 åk, men har inte börjat med det :laugh:

    (lite avis på er lättviktare. själv är 130liter vingligt att dra upp större riggar på.)

    okej ska kålla upp den filmen. Nu är jag värkligen sugen att prova alla nya grejer som t.ex. vattenstart (nya för mig).

  • militaren

    Medlem
    27 april, 2008 vid 11:28

    jag skulle också valt en freestylebräda på 110L då dom är riktigt stablila och roliga att åka på, det är ocskå en sådan du vill ha när du blir duktig. speciellt om man hänger i Göteborgs Ghetot och ha ett segel register mellan 4.0-5.3. själv gick man på misstaget och köpte en 118L slalom bräda att öva på i början. det var inte så lätt. lycka till!

    //Micke

  • hanness

    Medlem
    27 april, 2008 vid 12:28
    Militären;461221 wrote:
    jag skulle också valt en freestylebräda på 110L då dom är riktigt stablila och roliga att åka på, det är ocskå en sådan du vill ha när du blir duktig. speciellt om man hänger i Göteborgs Ghetot och ha ett segel register mellan 4.0-5.3. själv gick man på misstaget och köpte en 118L slalom bräda att öva på i början. det var inte så lätt. lycka till!

    //Micke

    Bra att det värkar lagom. Letar för fullt nu

  • blabussen

    Medlem
    2 maj, 2008 vid 22:28

    Jag tycker brädor över 100L är stora och sega trots att jag väger in strax under 80.. det är väldigt många i min viktklass som föredrar brädor mellan 85-100L.. Säkert är 110 en bra bräda att starta med då den är lätt att dra rigg på men så snart du lärt dig vattenstart och vill surfa när det blåser på kommer du vilja ha en mindre bräda. Tänk också på att du troligen kommer dinga brädan du köper ganska omgående så var inte rädd för att köpa en som redan är dingad, då brukar dom vara lite billigare och så känns det inte lika illa nästa gång nosen ryker, men se till att den är/blir ok lagad.

    Tänk på att ny pris på brädor är ca 12000, 1 år begagnad ~8500, 2 år ~4-6000 osv. Surfprylar tappar i värde ganska fort..

    Satsa på en freestyle eller freewave bräda i 1000 – 4000 kronors klassen, brädor äldre än 2001 är inte värda mer än 500:- då det finns tonvis av dem utspridda i garage över Sverige.

    Se upp för solblekta segel, de kan vara fjolårets men ändå helt förstörda.. Segel med några år på nacken kan vara rätt prisvärda så länge de inte är solblekta.

  • hanness

    Medlem
    3 maj, 2008 vid 08:43
    blåbussen;462523 wrote:
    Jag tycker brädor över 100L är stora och sega trots att jag väger in strax under 80.. det är väldigt många i min viktklass som föredrar brädor mellan 85-100L.. Säkert är 110 en bra bräda att starta med då den är lätt att dra rigg på men så snart du lärt dig vattenstart och vill surfa när det blåser på kommer du vilja ha en mindre bräda. Tänk också på att du troligen kommer dinga brädan du köper ganska omgående så var inte rädd för att köpa en som redan är dingad, då brukar dom vara lite billigare och så känns det inte lika illa nästa gång nosen ryker, men se till att den är/blir ok lagad.

    Tänk på att ny pris på brädor är ca 12000, 1 år begagnad ~8500, 2 år ~4-6000 osv. Surfprylar tappar i värde ganska fort..

    Satsa på en freestyle eller freewave bräda i 1000 – 4000 kronors klassen, brädor äldre än 2001 är inte värda mer än 500:- då det finns tonvis av dem utspridda i garage över Sverige.

    Se upp för solblekta segel, de kan vara fjolårets men ändå helt förstörda.. Segel med några år på nacken kan vara rätt prisvärda så länge de inte är solblekta.

    Tack för tippsen. Men jag köpte ett paket i föregår men kan ändå inte segla för jag har ingen våtdräkt än 🙁

  • joachim_larsson

    Medlem
    19 maj, 2008 vid 20:39

    kolla här, här har du utbildade instruktörer som tar hand om dig http://www.less.nu/default.asp?id=1&ACT=5&content=381&mnu=1

    http://www.konanordic.com
    Joachim

  • hanness

    Medlem
    20 maj, 2008 vid 17:01
    Joachim_Larsson;466641 wrote:
    kolla här, här har du utbildade instruktörer som tar hand om dig http://www.less.nu/default.asp?id=1&ACT=5&content=381&mnu=1

    http://www.konanordic.com
    Joachim

    Tack för tipsen men jag klara mig fint. Ska bara öva mer. (om det kommer någon vind snart).

  • hakman

    Medlem
    20 maj, 2008 vid 19:52

    @Joachim_Larsson 466641 wrote:

    kolla här, här har du utbildade instruktörer som tar hand om dig http://www.less.nu/default.asp?id=1&ACT=5&content=381&mnu=1

    http://www.konanordic.com
    Joachim

    Wtf, försöker du antyda på något?

    GWC is the shit, period.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Jag ska köpa vindsurfing paket (bräda, segel m.m)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.