Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing JAHA!! VAR F!!!! SKA MAN FÖRSÄKRA SINA SAKER…..?

  • getwet

    Medlem
    2 maj, 2005 vid 20:33

    Jaha…då fattar jag varför den är röd i almanackan! wink.gif

    Men då tycks det vara för få röda dagar per år då kanske?

  • psychonauten

    Medlem
    2 mars, 2006 vid 14:48

    Det är ju helvetes jeflar, när jag tecknade försäkring täckte den upp till 20.000. =( Får de verkligen bara lägga till å ändra sådär utan att meddela.

  • swe223

    Medlem
    3 mars, 2006 vid 10:06

    Hej!
    Oavsett om man ska ha försäkring eller inte så kan jag berätta om ett tillfälle när jag var mycket glad över att ha tecknat en försäkring( folksam).
    Jag plus två kamrater förvarade våra utrustningar i ett förråd som tidigare används som cafeteria/kiosk/ombytesrum mm på Kallhälls badet (Järfälla, Sthlm). Vi fick låna förvaringsutrummet gratis av kommunen kan jag tillägga.
    Allt var frid och fröjd och jag var mycket nöjd eftersom jag hade det perfekta förvaringsstället bara några meter från vattnet och ca 200 m från min bostad.
    På en natt förändrades allt 🙁 Ligister/pyromaner eldade ner huset som stått där i över 50 år. Min fina utrusting som var sprillans ny för året försvann såklart i lågorna (rip). Som tur var hade jag försäkring och kvitto på allt som brann upp. Fick ut precis allting på förskringen och hade nya prylar 2 v senare. Helt perfekt. Hur gick det då för mina kamrater? Den ena hade som tur tagit med sej det mesta vid tillfället till landstället och förlorade “bara ” en kolbomm. Han hade dock försäkring och fick ut det så småningom. Den andre kamraten hade ingen försäkring. Han blev istället av med utrustning för ca 20.000-25.000 kr och fick inte heller ut det på sin hemförsäkring.
    Nu är väl detta inget senario som är speciellt vanlig förekommande, men det fick mej att inse att man bör tänka efter ordentligt innan man bestämmer sej för att inte skaffa försäkring.

    //Nicklas

  • basse

    Medlem
    3 mars, 2006 vid 10:13

    Fick ny mast och lagning av segel och bräda (hos Uffe) under förra året. Var absolut inga problem att få ut det..

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing JAHA!! VAR F!!!! SKA MAN FÖRSÄKRA SINA SAKER…..?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.