Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Jävla skor!

  • Jävla skor!

    Publicerad av rasmus_w på 15 oktober, 2005 vid 23:17

    I våras köpte jag nya skor och han använda dem en gång (på stor bräda i svag vind) innan det blev varmt nog att köra barfota. I dag var det 5.7 och vågbräda som gällde och det funkade inte alls, passformen är på tok för usel. Jag tappade räkningen på hur många gånger jag snubblade på skorna innan jag insåg att jag var tvungen att konsekvent lyfta fötterna 2 cm extra för att inte sulorna skulle släpa i däcket när jag flyttade fötterna i gippar o.s.v. I december kommer det vara katastrof.

    Har nån koll på hur lästen ser ut på olika skofabrikat? Problemet med mina NP 5000 är att de är för korta och breda, och att stortån är min längsta tå medan NP har tänkt att mittentån ska vara längst. Det blev 45:or för att det var minsta storleken som var lång nog, normalt brukar jag ha storlek 41, och givetvis är de mycket bredare än min fot.

    Som jag ser det är det inget fel på skorna, de passar bara inte min fot. Vilket fabrikat är lite mer långsmalt i lästen så jag kan få någorlunda dräglig segling under skosäsongen? Än så länge går det i värsta fall att köra barfota, men det dröjer väl inte många veckor innan barfotasegling innebär amputationsrisk,

    jps svarade 18 år, 6 månader sedan 19 Medlemmar · 27 Svar
  • 27 Svar
  • herodude

    Medlem
    15 oktober, 2005 vid 23:40

    segt att de inte passar riktigt, mina 5000 sitter som handskar på apfötter.:P eller händer. wink.gif aja jag tror ripcurl har några modeller som är med formsydda vet inte vem som säljer eller så men du kan kika på dem, annars tror jag faktiskt att de flesta andra skor är rätt så lika varandra…

  • rasmus_w

    Medlem
    15 oktober, 2005 vid 23:57

    Visst är de lika varandra, men mina gamla okespor passade rätt bra på foten, men det är hål under stortårna så de var inte så sköna när det flöt is i strandbrynet.

  • fjant

    Medlem
    16 oktober, 2005 vid 05:53

    Jag har ungefär samma problem med NP dojjorna, stortån får inte plats! Det är ju helbra dojjor i övrigt, men man undrar ju vems fötter dom är designade efter…

    /Fjant

  • el_duderino

    Medlem
    16 oktober, 2005 vid 06:12

    Jag kan rekommendera Pro Limits skor, dom sitter åt runt fötterna och känns verkligen smidiga.

    http://www.surfbutiken.nu/products.php?cid=16&pid=43

  • imported_borje

    Medlem
    16 oktober, 2005 vid 07:46

    Jag kör oxå pro limits skor, mycket sköna och sitter kanon bra!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 oktober, 2005 vid 08:22

    Kan rekommendera Maui Magic skor. Finns hos http://www.ontopsports.com Direktlänk till skorna: [url=”http:/http://www.ontopsports.com/catalog/index.php?cPath=40&osCsid=4aa6e395f118185a3d1c5daa5f360f67″]OnTopSports[/url]
    Varma, sköna och smidiga, och passar svenska fötter och vattentemp.

  • ola_p

    Medlem
    16 oktober, 2005 vid 08:54

    Prolimitskorna är grymmesköna, kanske inte så extremt varma, men sitter grymt bra.

  • el_duderino

    Medlem
    16 oktober, 2005 vid 09:03

    DÅ kan jag avrekommendera Maui Magic skor,
    OK dom är varma men sitter som två påsar på fötterna…
    Kan ju hända att årets modeller är bättre, men så kändes det tidigare iaf!

  • danneman

    Medlem
    16 oktober, 2005 vid 09:56

    miana atan 7 mm klumpiga som faen men varma så in i h..vete! grin.gif grin.gif grin.gif

  • mattap

    Medlem
    16 oktober, 2005 vid 19:33

    Svar till:


    Jag kan rekommendera Pro Limits skor, dom sitter åt runt fötterna och känns verkligen smidiga.

    http://www.surfbutiken.nu/products.php?cid=16&pid=43

    [/ QUOTE ]

    Intressant, jag är missnöjd med mina prolimit, eller är det mina smala vader?? Får dem inte att hålla tätt runt vaden, spänner den lilla flärpen så mkt det går, men då blir det ju som ett veck av neoprenet! Känns som NP:s lösning med kardborreband är bättre. Dock är dem grymmesköna!!

  • surfen

    Medlem
    16 oktober, 2005 vid 19:53

    Samma här fast jag kör med Atan wave 3,5mm har dom till isen lägger sig, smidiga som balettskor på fötterna och ootrooligt varma.

  • ola_p

    Medlem
    16 oktober, 2005 vid 22:54

    Mina sitter utmärkt kring vaden… Skaftet innanför dräkten. Funkar finemang.

  • kamaaina

    Medlem
    16 oktober, 2005 vid 23:06

    Aer det bara jag som far problem med att vatten samlas i dojorna. Skall vatdraekten var inanpa eller utanpa? Kaenns som det inte spelar ngn roll, vatten samlas i dojorna i alla fall.

  • canoya

    Medlem
    17 oktober, 2005 vid 06:20

    Välj mellan två onda ting:
    -Skorna utanpå dräkten – Allt vatten som kommer in i dräkten hamnar i skorna.
    eller
    -Dräkten utanpå skorna – Vatten sprutar in under dräkten och samlas vid vaderna som extra träningsvikter.

    Det är bara att välja! laugh.gif

  • ola_p

    Medlem
    17 oktober, 2005 vid 06:46

    Svar till:


    Välj mellan två onda ting:
    -Skorna utanpå dräkten – Allt vatten som kommer in i dräkten hamnar i skorna.
    eller
    -Dräkten utanpå skorna – Vatten sprutar in under dräkten och samlas vid vaderna som extra träningsvikter.

    Det är bara att välja! laugh.gif

    [/ QUOTE ]

    Dräkten utanpå skorna.. Det är väldigt sällan jag får upp vatten den vägen. skorna utanpå blir ju snorkallt!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Jävla skor!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.