Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Jävla skor!

  • mattap

    Medlem
    18 oktober, 2005 vid 10:51

    Svar till:


    Mina sitter utmärkt kring vaden… Skaftet innanför dräkten. Funkar finemang.

    [/ QUOTE ]

    aha, där kanske vi har lösningen tongue.gif måste testa nästa gång!
    Tack för tipset

  • dude

    Medlem
    23 oktober, 2005 vid 02:09

    Svar till:


    Välj mellan två onda ting:
    -Skorna utanpå dräkten – Allt vatten som kommer in i dräkten hamnar i skorna.
    eller
    -Dräkten utanpå skorna – Vatten sprutar in under dräkten och samlas vid vaderna som extra träningsvikter.

    Det är bara att välja! laugh.gif

    [/ QUOTE ]

    Kom igen nu canoya, är du så oerfaren! Det är bara att köra med kardborreband där våtdräkten slutar ovanpå dojjorna, så kommer inget vatten alls in, bara ut.

  • canoya

    Medlem
    24 oktober, 2005 vid 12:11

    Oerfaren eller ej, på drygt 20 års windsurfing har jag bara hunnit in på min fjärde dräkt. Trots många år på brädan (inte samma som många gånger, alla år) händer att jag badar och då kommer det alltid in vatten genom dragkedjan utom på den förra jag hade som var en torrdräkt och funkade bra att dra åt utanpå skoskaften. Vattnet rinner inte ut om man drar åt en rem om ankeln (åtmistone inte allt) utan en del hamnar i skorna och det som inte hunnit rinna förbi remmen stannar som en mysig benvärmare, skvalpandes runt vaderna. Drar man åt remmen lite lösare så kommer vatten in underifrån, i allafall om man kör på brädor där man står långt ut på kanten, då kommer alltid hälen i emellanåt och vatten trycks upp om dräkten är ytterst. Här finns ju läge för någon uppfinnare att ta fran en envägsventil som släpper ut, men inte in vatten!

  • podde

    Medlem
    24 oktober, 2005 vid 12:36

    vet att maui magics infernodräkt (http://www.ontopsports.com) har avrinnare i benen och under dragkedjan som ska få ut vattnet man fått in i dräkten. vet dock ej hur de funkar eller om de funkar!? =)

    /podde

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 oktober, 2005 vid 13:41

    Har Atans 4 mm skor och har kört med dem 2 gånger. Grym känsla och i lördags var jag dessutom svettvarm. Enda minus är att de kan upplevas en lten aning hala men det var bättre nu än förra gången så de kanske behöver lite slityta 🙂

  • supasonic

    Medlem
    24 oktober, 2005 vid 21:38

    Å när man har slarvat bort alla sina fina kardborreremmar, vad gör man då. På SP hade dom inget reservlager i alla fall. De var schyssta och jag fick ett par som låg och skräpade men en var dålig och föll av på vattnet så jag behöver nya. Var kan man köpa en så enkel sak??

    .s

  • tomas70

    Medlem
    24 oktober, 2005 vid 22:32

    O,neill Superfreak 5/4 split toe.

  • dude

    Medlem
    25 oktober, 2005 vid 06:57

    Svar till:


    O,neill Superfreak 5/4 split toe.

    [/ QUOTE ]

    Fy fan för att säga det, men O’Neill har visat sig ha dålig kvalitet. Jag har beställt lite olika skor, bl a denna dojja och gummit släpper på lite ställen här och där, de är inte täta som dess grymma föregångare var ´94… Fy fan, men nu har jag sagt det ändå!

  • feg

    Medlem
    25 oktober, 2005 vid 13:44

    Vad är en sybehörsaffär?
    /feg

  • tomas70

    Medlem
    25 oktober, 2005 vid 21:27

    Men va Fan mina är ju ashala!Håller tätt, såvida man inte pissa i dräckten å det rinner ner + att alla dela sitter kvar.Mina 04ror är grymma änn så länge, återkommer nä dom börjar fallaisär.

  • anders_hoffman

    Medlem
    26 oktober, 2005 vid 12:47

    Haha.. Tomas uttryck “ashala” kan översättas med asgrymma.. dom är alltså inte hala 😛
    Däremot märkte jag att mina Atan 7 mm var ganska hala på min nya Lorch Spark.. får väl köra sommarskor ett tag till o byta ihop med kylan.. confused.gif

  • jps

    Medlem
    26 oktober, 2005 vid 15:04

    Hala var ordet… Det blev bättre efter ett tag dock men första halvtimmen så var det lite halvläskigt att veta att greppet kan försvinna närsomhelst…

    Varma dock smile.gif

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Jävla skor!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.