Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Jorden runt, hur planera?

  • Jorden runt, hur planera?

    Publicerad av hakuna på 30 maj, 2002 vid 11:19

    Hej! Jag, tjejen och våran 7-veckors son skall åka på långresa i vinter.
    Vi har tänkt Thailand-Bali-Aussie-NZ och kanske Hawaii och Karibien.
    Nu har vi upptäckt att det är regnigt som fasen på Bali runt årsskiftet, precis när vi tänkte vara där… Vi får tänka om lite.

    Jo, min fråga är om någon kommer ihåg en sida som postades i den vanliga konfen där det var någon engelsman som hade listat vart man skulle åka vid olika årstider, typ Australien i februari och Aruba i maj. Har du den adressen?

    /Niclas

    dr-masse svarade 22 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    31 maj, 2002 vid 14:40

    Efter lite letande (öh, fredag eftermiddag…)

    http://www.gul.com/beach/bornhoft.html

    Resa med en liten funkar fint. Dock skulle jag nog rekommendera er att välja ett par-tre väl valda ställen och stanna lite längre. Det är flygresorna som är jobbigast för hela familjen… 🙂 Tidsomställningar är oxå, låt oss säga, intressanta… Har dels vuxit upp i familj som kört långresor med barn, dels flugit med egna lilla dottern (då fem månader) till Portugal för lite relax å surf. Även om det gick bra så kan jag ju inte direkt påstå att jag var sådär fruktansvärt missnöjd när planet väl landade. När vi klev ut hyfsat försenade i en stekhet natt på Lissabons flygplats och ALLT vårt bagage låg kvar i London så fick man ett sådan där oförglömlig upplevelse. Hade inte allt med hyrbilen funkat hur smidigt som helst, vilket är en enorm högoddsare i Portugal, så hade jag nog strypt någon. En flygbolagsrepresentant, kanske. En typ tio-tolv timmars flight är något att bita i med småbarn.

    Så Sverige – Thailand – Bali – Aussie – NZ – Hawaii – Karibien – Sverige kan bli tufft, tror jag. Jag skulle nog rekommendera er att stryka ett par stopp, faktiskt. Tror att knodden gillar er ännu lite bättre då. Vill inte på något vis avskräcka – ÅK! – men tänk på att ni är tre och en liten som inte kan säga vad den vill sådär jättebra. 😉

    Lycka till å Surfa På!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Jorden runt, hur planera?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.