Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing JP FSW -02-03-04-05 skillnader?

  • JP FSW -02-03-04-05 skillnader?

    Publicerad av martin på 25 maj, 2005 vid 22:19

    Jag har tänkt köpa en JP Freestyle Wave runt 95 liter. Modellen har ju funnits sen -02 i den storleksklassen och det finns en hel del begagnat att välja mellan som alternativ till årets nya brädor. Är det någon som har koll på vad som skiljer årsmodellerna åt? Rent optiskt ser man ju att de har blivit kortare och något bredare med åren samtidigt som speciellt aktern har blivit tunnare. Speciellt -02 tycker jag ser betydligt boxigare ut än efterträdarna och skillnaden mot -03-varianten ser ut att vara relativt stor. Därefter verkar det dock inte ha hänt så mycket. Är det stor skillnad mellan en -03 och en -04? Mellan -04 och -05 säger tom SP att det inte är mycket ändrat och om dom inte sin vana trogen statuerar ut halverad vind för planing och dubbelt så snabba svängar i kombination med klart högre hastighet och allmänt bättre på allt så är det nog inte så mycket som har förändrats.

    Det som jag speciellt undrar över är egenskaperna i övre delen av vindregistret. Jag har testat några lite äldre JP och tycker att de går lite hårt och odämpat om man kör med bra tryck i choppiga förhållanden.

    Tilläggas bör kanske att jag ska använda brädan för ren freeridesegling med våginslag. Freestyle pysslar jag inte alls med och tänker inte börja göra det heller.

    jester svarade 18 år, 12 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • jester

    Medlem
    26 maj, 2005 vid 13:17

    Har en 91 liters 03:a. Vet inte hur den skiljer sig mot tidigare modeller, men modellerna efteråt blev aningens kortare, och lite bredare. Den största skillnaden är väl att dom blivit lite lättare. Om dom sedan blivit lite mera ömtåliga vet jag inte.
    Jag har kört med min FSw i 22 m/s och det var inte brädan som kändes stor, direkt.
    Detta är en bräda som jag rekommenderar varmt. Den e grymmt bra på hopp oxå, eftersom den är så förhållandevis snabb.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing JP FSW -02-03-04-05 skillnader?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.