Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Justerbara hängseletampar

  • Justerbara hängseletampar

    Publicerad av deimos på 8 september, 2014 vid 08:26

    Någon som använder sådana?
    Tycker det verkar smidig att kunna ändra beroende på förhållande men har aldrig provat. Några nackdelar?

    herr-pelegrin svarade 9 år, 8 månader sedan 10 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • johanvm

    Medlem
    8 september, 2014 vid 10:06

    Hej, jag har variabla linor (Chinook?) och de glider sakta så att jag får justera längden några gånger per session. ….ganska irriterande. Det är nog en hit att satsa på ett fabrikat som har schysstare spänne.

  • kinetic

    Medlem
    8 september, 2014 vid 10:26

    Jag har Ascan med “vanligt plastspänne” i två olika varianter, båda behöver justeras om rätt ofta. Tidigare hade jag vindsurfing.se med metallspänne “ala spännband”, de gled aldrig, inställd längd hölls “oavsett belastning”.

  • matsd

    Medlem
    8 september, 2014 vid 10:39

    Jag kör nu med NP Race tampar som är lätta att justera och håller. Har även kört med North Sails men de var svårare att ändra när man skulle släppa ut den.

  • staffomania

    Medlem
    8 september, 2014 vid 12:13

    Har NPs och är riktigt nöjd med dom. Jag justerar jag dom rätt ofta då jag har olika längd på linorna beroende på sitt/midjesele. Har även haft ett par justerbara Ascan men dom var mycket sämre och har faktiskt slängt dom.

  • deimos

    Medlem
    8 september, 2014 vid 13:05
  • henryk

    Medlem
    8 september, 2014 vid 14:02

    NP’s funkar skitbra , funkar verkligen att justera under segling. Inga metallprylar eller annars hårt och obehagligt 🙂 Dessutom bättre, bredare fästen på bommen med större anläggningsyta, dvs sitter där som ska, men ändå möjliga att justera lite i sidled under segling, då de inte skär in i greppet lika mycket som daKine…

    Skickas från min iPad via Tapatalk

  • torvik

    Medlem
    8 september, 2014 vid 16:05

    passar på i denna tråd, att bli av med Dakine hängtampar 28″
    fast längd utan “gung” färg vita..aldrig använda pris 100kr
    viktor@nordgrens.name

  • tbsurf

    Medlem
    9 september, 2014 vid 15:46

    Alla jag kört “rappar” mer eller mindre. Så ta reda på din längsta längd på tampar.. om du förstår hur jag menar? Och så köper du vario som är max så långa. Det är ändå bara när du vill höjda som du vill ha korta tamparna.. typ

  • sailorstiffrigg

    Medlem
    9 september, 2014 vid 16:44

    Chinook Race lina är grym! http://www.surfspot.se/chinook-race-hangselelinor.html

    Har aldrig glidit i cleaten och är så pass lättjusterade att du kan trimma medans du seglar.

    https://www.facebook.com/surfspotsweden/photos/pb.171082992939103.-2207520000.1410280837./402355013145232/?type=3&theater

  • herr-pelegrin

    Medlem
    9 september, 2014 vid 17:55

    Jag håller med sailorstiffrigg! Chinok är justerbara under segling. Mitt enda dilemma är frågan varför man inte skaffat något liknande tidigare…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Justerbara hängseletampar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.