Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kalla fötter

  • rrd

    Medlem
    29 mars, 2011 vid 16:29

    Testade RipCurl 5mm Dawn Patrol idag i några timmar. Kändes riktigt bra, en tajt, varm (def frös inte) o skön sko som påminner om Neil Pryde, men utan band, en smart gummiförstärkning istället. JAg har länge använt deras 5000-modell som nu är 4 mm.

    Det är mycket viktigt att köpa rätt storlek som inte alltid är så lätt när man provar i en varm butik i förhållande till isseglingen… Man kan ligga mellan två storlekar. Passform på skor o vilka tår som sticker ut längst, stortån eller mittentån påverkar valet, skotillverkaren kompromissar i modellutformningen.

  • impact

    Medlem
    29 mars, 2011 vid 18:22

    Oneill mutant 6mm är varmast.

  • impact

    Medlem
    29 mars, 2011 vid 18:23

    Jag krafsar också med stortårna……. dvs hål kring stortån.

  • sinker

    Medlem
    29 mars, 2011 vid 20:37

    Jag har ett par så gott som nya Atan 7mm till salu här: http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=31472

    /sinker

  • ola-h

    Medlem
    29 mars, 2011 vid 20:58

    Jag tar dem direkt. Tag med till Åsa nästa gång. Förbrukningsvara för mig, som sagt.

  • backelito

    Medlem
    31 mars, 2011 vid 16:19

    Tack för hjälp! Har precis beställt ett par Ascan Extreme 7 mm! :cool2:

    //Daniel

  • jesse

    Medlem
    31 mars, 2011 vid 22:22

    Kom igen nu!

    Vill höra med om kokosfett. Vore grymt att slippa handskar. Kan man inte lika bra trycka i sig massa ischoklad innan surfet. Det var länge sen jag julpysslade men det är väl kokosfett i ischoklad?!

  • mx-iggesund

    Medlem
    1 april, 2011 vid 04:31
    Jesse;651064 wrote:
    Kom igen nu!

    Vill höra med om kokosfett. Vore grymt att slippa handskar. Kan man inte lika bra trycka i sig massa ischoklad innan surfet. Det var länge sen jag julpysslade men det är väl kokosfett i ischoklad?!

    Du kan ju prova 500Mg B3 Niacin också, så kanske du inte behöver våtdräkt 😉
    http://www.shopping.com/Solaray-Solaray-Niacin-500-100-Capsules-500-Mg/info

  • herr-pelegrin

    Medlem
    8 april, 2011 vid 14:09

    Jag tackar för tipset om Atan-skorna. Jag köpte ett par på Surspot under 400 kr och kompetterade med ett par neoprenshorts att ha under 5 mm-dräkten. Testade om värmen höll under fredagen vid Bruket och det gjorde den garanterat! Såväl fötter som mandom hölls varma!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kalla fötter

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.