Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing kan det vara ett NP RS7?

  • Knatte

    Gäst
    12 december, 2006 vid 21:14

    @Jester 354249 wrote:

    Bara vågseglare som kör Severne, eller? 😉

    Tänker du på The Novice eller 😉 Han kör ju Severne (Code Red) och gillar vågsegling, så det kan ju stämma :laugh: :laugh:

    (Ledsen Novice, men jag kunde inte låta bli…)

  • storner

    Medlem
    12 december, 2006 vid 21:43

    Jag tycker nog att Code Red seglet ser lite “Pink” ut. Alltså ett perfekt segel för killar som gillar rosa;)

  • dr-masse

    Medlem
    13 december, 2006 vid 09:27

    Du menar som Robby Naish?

  • the_novice

    Medlem
    13 december, 2006 vid 10:31

    Robby Naish i RIP är grym, sicka goa hopp han drar på med slalom prylar där…

  • tobhed

    Medlem
    18 december, 2006 vid 21:06

    Har priserna på segel mm nu och det var givetvis dyrt men inte så chockerande (man börjar bli avtrubbad)
    6,7 kvadrat för 8400:-
    X9 mast 460 för 8000:-

    Dock undrar man ju vad som har hänt med bommarna – den billigaste X9 bommen kostar 8100:- och den dyraste 10.500:- – fiii faan…

  • dr-masse

    Medlem
    20 december, 2006 vid 10:27

    Jag tycker 460 8000:- är ganska dyrt för en mast, men ingen blir väl förvånad när det gäller Pryde… 😉

    10 550 för en bom är ju även det ganska hårigt.

  • thomme

    Medlem
    20 december, 2006 vid 17:28

    @dr Masse 355255 wrote:

    Jag tycker 460 8000:- är ganska dyrt för en mast, men ingen blir väl förvånad när det gäller Pryde… 😉

    10 550 för en bom är ju även det ganska hårigt.

    Ganska är väl ändå ett understatement!

    Jag tyckte de 4000:- för den 490 X6 mast jag blev tvungen att köpa till mitt RS5 9,0 var mycket.

    ( och då hade jag köpt seglet för 3 000:- som året innan kostade 10 000:- ).

    Men vaf-n handla på, jag köper ert gamla avlagda RS6 7,0- 8,0 m2 till vinterpris.

    God Jul på Er

  • speedjanne

    Medlem
    20 december, 2006 vid 18:09

    Vad bjussar du för ett RS6 7.8?

  • thomme

    Medlem
    20 december, 2006 vid 19:24

    Min budget tillåter investeringar i klass med det jag gav för nionollan.
    d.v.s runt 3 tusen.

  • dr-masse

    Medlem
    21 december, 2006 vid 08:58

    Ah, jag tycker det är asdyrt! Dessutom försökte jag mig på en liten lustighet, som så många gånger förr gick spårlöst förbi… är man inte inne i vår sport kan man ju tolka det som att masten kostar 4 608 000:-. Rätt dyrt, oah!

  • fredrik-ygge

    Medlem
    21 december, 2006 vid 09:35

    @dr Masse 355404 wrote:

    Dessutom försökte jag mig på en liten lustighet, som så många gånger förr gick spårlöst förbi…

    Det gjorde den inte. Hade bara inte fattat att man skulle rapportera in sitt småfniss.

  • Knatte

    Gäst
    21 december, 2006 vid 12:57

    @dr Masse 355404 wrote:

    Ah, jag tycker det är asdyrt! Dessutom försökte jag mig på en liten lustighet, som så många gånger förr gick spårlöst förbi… är man inte inne i vår sport kan man ju tolka det som att masten kostar 4 608 000:-. Rätt dyrt, oah!

    Ahh :blush: Jag missade helt denna poängen Masse 🙂
    När det gäller Prydes priser blir man inte förvånad längre. Men isf är ju NP “top of the line” och då får man ju vara beredd att öppna plånboken lite:grin: 😀 😀

  • jester

    Medlem
    21 december, 2006 vid 14:41

    Frågan är väl om någon över huvud taget kommer betala dessa fantasisummor? Lär väl enbart bli team-riders som kommer köra på prylarna. Dessutom är den begränsade tillverkningen ytterligare en indikation på att det är så Pryde vill ha det. Joe Average verkar bli hänvisad till RS:SL istället.

    Tror dock att dom mindre loften, typ Challenger, Gun, Point7 mfl ser en möjlighet att få ut lite segel till allmänheten..

  • carrera

    Medlem
    21 december, 2006 vid 14:55

    Det possetiva är väl att kanske 2á handsvärdet på NP´s race grejer och även andra fabrikat´s nuvarande material kanske blir bättre (läs högre) i framtiden på.50-60% eller mer är ju lite mycket fall på ett år tycker jag personligen även om det individuella skicket avgör mest iof.

  • tobhed

    Medlem
    21 december, 2006 vid 15:05
    Jester;355449 wrote:
    Frågan är väl om någon över huvud taget kommer betala dessa fantasisummor? Lär väl enbart bli team-riders som kommer köra på prylarna. Dessutom är den begränsade tillverkningen ytterligare en indikation på att det är så Pryde vill ha det. Joe Average verkar bli hänvisad till RS:SL istället.

    Tror dock att dom mindre loften, typ Challenger, Gun, Point7 mfl ser en möjlighet att få ut lite segel till allmänheten..

    beställer man sitt material nu så får man 10-20% rabatt så det är bara de som väntar och hoppas på att shopparna ska ha beställt segel mm som lagervara som betalar fullt pris.
    Blir ju förvisso väldigt dyrt trots allt och jag känner att jag skulle kunna skriva mycket om detta – om jag t.ex beställer nu, när får jag mina grejor? Lite rabatt är ju en klen tröst om jag får sakerna tidigast i Maj/Juni – ett leveransdatum hade varit kanon, känner annars att man riskerar en hel del…

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing kan det vara ett NP RS7?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.