Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing kan det vara ett NP RS7?

  • getwet

    Medlem
    2 december, 2006 vid 09:00

    20% upp från priserna på RS6, tröttsamt eller?

  • surfan

    Medlem
    2 december, 2006 vid 09:09
    getwet wrote:
    20% upp från priserna på RS6, tröttsamt eller?
    nej dom kommer aldrig upp i sitt rätta värde!!
  • thomme

    Medlem
    9 december, 2006 vid 19:28

    Nu är det bara att ladda lädret och byta upp sig.

    http://www.surfersparadise.nu/build/NP7RS-RacingPRODUCT-intresse.pdf

  • jester

    Medlem
    9 december, 2006 vid 20:27

    Intressant… Nu vet vi vad som var så hemligt med patent o liknande. Funkar säkert skitbra, men å andra sidan så befäster ju detta att segelutvecklingen numera är nästan obefintlig vad gäller ökad prestanda. Vilket vi oxå diskuterade i en annan tråd.

    Intressant att även NP hänger på trenden att gå ifrån det där med årsmodeller och bara komma med nåt nytt när det verkligen skett en förbättring. Gynnar nog oss alla.

  • hankloose

    Medlem
    10 december, 2006 vid 00:39

    @surfan 352064 wrote:

    nej dom kommer aldrig upp i sitt rätta värde!!

    Dessutom: Endast sex månaders garanti på masterna……..hmmm!

    Vi som speedar skiter väl i camberrotation! Man hoppar ju ändå av varje repa i torkel för å kolla gps:en
    eller hur Jester!!!

  • getwet

    Medlem
    10 december, 2006 vid 09:35

    Om jag tolkar det rätt så ska det bara tillverkas 250st i månaden….det lär bli svårt att få tag på dom.
    6 månaders garanti är nog vad tillverkaren kör på. Misstänker att den svenska återförsäljaren får ta de ytterligare 6 månaderna. Mig veterligen kommer man väl inte undan den obligatoriska 12månaders garanti mot konsument enligt den svenska konsumentköplagen? Kanske någon annan vet mer om det.

  • vasa

    Medlem
    10 december, 2006 vid 10:56

    24 mån Garanti är det sen vi gick med i EU.
    De första 12 månaderna skall säljaren bevisa att det inte är deras produkt det är fel på vilket är nästan omöjligt.
    De resterande 12 månaderna skall köparen bevisa att han inte gjort fel vilket gör att det beror mycket på vilken goodwill säljaren vill ha gentemot köparen i framtiden……. har hört att reglerna är för att bygga ömsesidiga relationer mellan säljare och ge trognare kunder, funkar troligen så storkonsumenten i den dyra special butiken kan få rätt men i ett billigt varuhus är du körd.

    M.v.h. Rune

  • vasa

    Medlem
    10 december, 2006 vid 11:04

    :crazy: Fel av mig. De första 6 månaderna skall säljaren bevisa att det inte är deras produkt det är fel på vilket är nästan omöjligt.
    De resterande 30 månaderna skall köparen bevisa att han inte gjort något fel, ja du läste rätt inte 1 år utan 3år totalt säger konsumentköplagen för varor köpta efter 1 april 2005.

    M.v.h. Rune

  • getwet

    Medlem
    10 december, 2006 vid 16:06

    Just det ja, omvänd bevisbörda var det. Men jag trodde det var garanti i 12månader för att sedan bli omvänd bevisbörda de sista 12månaderna. Produktgarantin i 24månader kände jag till…..men är den 30månader nu? Gäller det samtliga varor till konsument?

  • tobhed

    Medlem
    10 december, 2006 vid 18:32
    getwet;353731 wrote:
    Om jag tolkar det rätt så ska det bara tillverkas 250st i månaden….det lär bli svårt att få tag på dom.
    6 månaders garanti är nog vad tillverkaren kör på. Misstänker att den svenska återförsäljaren får ta de ytterligare 6 månaderna. Mig veterligen kommer man väl inte undan den obligatoriska 12månaders garanti mot konsument enligt den svenska konsumentköplagen? Kanske någon annan vet mer om det.

    Det lär bli huggsexa, 250 stycken i månaden är ju inte så många – man kan ju undra när vi i sverige kommer att få vår tilldelning? Enligt uppgift så ska det vara en ny tillverkare av masterna – de hade även en del mastproblem under 2006.

  • swe131

    Medlem
    11 december, 2006 vid 12:34

    Inte min cup of tea då jag seglar det bästa på marknaden North Warp, men här en bättre bild med en RS7 proto 10.7:a från värdscuppen i Formula Brasilien förra veckan.

    Bra att de ska finjustera seglen hela säsongen men det
    kan bli svårt med begagnat marknaden om det visar sig att tidiga segel på säsongen är si o så, och sen de på hösten är samma storlek kanon men har samma namn, eller måste man hålla koll på vilken revedering man ska leta efter?

    Hur funkar detta med formula 42 där man bara får köra produktions segel ?
    På detta sätt har ju NP gått förbi denna regel eller ? För att hålla kostnaderna nere så var ju proto segel förbjudna.

    // Dala //

  • jester

    Medlem
    11 december, 2006 vid 12:55

    Det kan ju vara så att det krävs att ett visst antal segel måste tillverkas, och godkännas, för att det inte skall räknas som proto. Då tanken är att dom inte skall komma med evolutioner lika ofta som den traditionella årsbaserade varianten som körs nu tror jag snarare att risken är mindre att man får ett “gammalt” segel konstruktionsmässigt.

    Initialt blir begagnatmarknaden lidande, men det kanske bara är bra då beg-priserna ibland blir löjligt låga idag. (tycker jag iaf)

    Seglet på bilden är snyggare än RS6 iaf. Är ju mera likt en RS4 till färgerna, juh.

  • hankloose

    Medlem
    11 december, 2006 vid 15:29

    RS 6 e lätt det snyggaste seglet!!!

    Fråga Sur fan!!!!

  • tobhed

    Medlem
    12 december, 2006 vid 19:13

    Jobbade inte Robert Stroj för ART innan och hade de inte en liknade camber på gång på den tiden, det likar i alla fall väldigt mycket den lösningen.

    Appropå snygga segel så tycker jag att ni ska kolla in nya Severne Code Red, det är grejer det…

  • jester

    Medlem
    12 december, 2006 vid 20:51

    Bara vågseglare som kör Severne, eller? 😉

Sida 3 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing kan det vara ett NP RS7?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.