Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing kan det vara ett NP RS7?

  • getwet

    Medlem
    20 september, 2006 vid 20:43

    @Jester]Mmmm.. Vet att både Faster o GetWet speedade ifrån Ben van der Steen i fredags. Dock har båda dessa kört fort på bräda hur länge som helst (o så är dom gamla oxå… ))[/QUOTE wrote:

    Sanningen är nog så här: Stundtals kan vi hålla jämt med världsstjärnorna men när det gäller tror jag inte att vi riktigt hänger med. Vad man kan konstatera efter Hollandsresan är att vi vikings är några djävlar på att åka när det skjuter på och är svåra förhållanden. Läs detta: Jag tror att vi har hur mycket försprång som helst om vattnet och förhållandena är svåra…….däremot tror jag att locals i Holland har duktigt mycket mer kunskap om det där sista tekniska, att bara hitta dom där sista tiondelarna och kanske knopen i mycket bra förhållanden. Dom har fått trimmat in grejerna på uberbra vatten och vet vad som funkar. Vi däremot kämpar fortfarande med tuffa förhållanden och vet inte riktigt vad som gäller och inte när vattnet plötsligt blir skitbra………Men låt oss få några år eller att vi hittar superstället i sverige så djävlar anamma ska vi ta varenda fan, jag vet det för gnistan finns hos oss!

  • rasmus_w

    Medlem
    21 september, 2006 vid 00:51

    GetWet: Annars har jag ibland hört sägas att de flesta riktigt bra seglare kommer från ställen där det ofta är riktigt stökiga och svåra förhållanden, för kan man segla med fart och kontroll där, kan man det överallt.

    Fast det motsäger nog inte det du säger.

  • swe-1

    Medlem
    21 september, 2006 vid 12:23

    Javisst Bringberg eller va han hette kommer ju från Görväln, säger ju allt! 😀

  • rasmus_w

    Medlem
    21 september, 2006 vid 14:49

    Dessutom har han seglat en massa på Roxen, en sjö som vid hårt väder excellerar i att bjuda på riktigt skum chop vad jag vill minnas, så han kan både skump och byigt…

  • storner

    Medlem
    21 september, 2006 vid 15:41

    Seglade i samma tävling som honom några gånger runt 1985 i divII. Fick tyvärr aldrig se hans kapacitet i tuffa förhållanden. Däremot var han uberduktig i lättvind. Har det också med Görveln att göra eller;)?

  • tobhed

    Medlem
    3 oktober, 2006 vid 20:27

    För alla er som vill veta kan jag berätta att det verkar som om RS7orna kommer att ha kolfiber lattor samt att ULTRA masterna nästa år kommer att bestå av 5 lager istället för 3 lager.
    Vi kan mao förvänta oss att priset på en RS7 rigg från Pryde kommer att bli en hel del dyrare… (vilket iof sig inte var helt oväntat).

    För min egen del så är jag mest oroad för att bryta någon av X9-masterna jag har nu – hur lönt/roligt kommer det att kännas att köpa en ny mast för 10.000 till ett segel som är 1-2 år gammalt? Visst kan man ha X6 master, men man tappar lite av konceptet då kan man tycka.

  • kinetic

    Medlem
    3 oktober, 2006 vid 21:51

    Tobhed: Hade inte RS6 oxå kol-lattor? Severne för att nämna ett märke hade/har ju prepreg kollattor på -06:orna…
    Skulle inte bli förvånad om NP (och fler därtill) kanske rent utav ger sig på att designa seglena med förlikslängd under ca 490-500cm kring RDM-master…

  • tobhed

    Medlem
    28 november, 2006 vid 18:56

    Nu börjar det komma information:

    Still under development, the next generation is close to completion, and many of our pro team are returning to Maui to assist
    with the last stages of testing. The sail features an exciting new component that will revolutionise racing sail, and ultimately
    flatwater, design and preliminary feedback is extremely encouraging.

    At this stage we need to keep the details under wraps – we have to as this new innovation is so unique we are having it
    patented in order to prevent it’s use elsewhere. A more detailed announcement, which will also contain the introduction
    timetable and an outline of the distribution program will be made available later this month.

    Sizing will be slightly different to the RS:6. For 2007, the 11.6 & 12.5 will be dropped, and a new size, 11.8 introduced to
    replace both of them. At the other end of the range, the 4.6 & 5.0 will remain in the collection, however they will be the last
    designs to be finalised and will be introduced after the main launch. The one other key change in terms of sizing is that the 9.0
    will, for 2007, be a Slalom oriented sail while the 9.8, 10.7 & 11.8 will remain as Formula style designs.

  • tobhed

    Medlem
    30 november, 2006 vid 17:32

    Ingen bra bild, men dock den första 🙂
    Antoine testar nya RS7 tillsammans med okänd kollega.
    Ser det inte otroligt bukigt ut vid masten? Lägg märke till att Antoines segel är rött (röd monofilm?)

  • surfan

    Medlem
    30 november, 2006 vid 18:08
    tobhed wrote:
    Ingen bra bild, men dock den första 🙂
    Antoine testar nya RS7 tillsammans med okänd kollega.
    Ser det inte otroligt bukigt ut vid masten? Lägg märke till att Antoines segel är rött (röd monofilm?)
    ser ut som ett rs6 med röd film!
  • the_novice

    Medlem
    30 november, 2006 vid 19:44

    Är det inte lite dåligt med vind där, eller det kanske inte behövs på dom senaste seglen..?
    Killen till höger kör väl utan hängsele också, toppen!

  • tobhed

    Medlem
    30 november, 2006 vid 20:08

    Gissar på att killen till höger är Micah (ser ut som en JP bräda) och det är ju möjligt att han har midjesele?
    Bilden är tagen nyligen och finns publicerad på http://www.windsurfjournal.com/frontblocks/news/news.asp

  • jester

    Medlem
    1 december, 2006 vid 08:20

    Och som vanligt lär reklammakarna slpå på trummorna att seglet är snabbare än någonsinn, stabilare bla bla bla… 😀

    Jag kommer köra på mina 06:or nästa år oxå…

  • getwet

    Medlem
    1 december, 2006 vid 14:23
    Jester wrote:
    Och som vanligt lär reklammakarna slpå på trummorna att seglet är snabbare än någonsinn, stabilare bla bla bla… 😀

    Jag kommer köra på mina 06:or nästa år oxå…

    Med tanke på den nya prislappen så ska dom nog fan kunna gå fort:wink:

  • jester

    Medlem
    1 december, 2006 vid 15:19

    Har dom höjt priserna ännu mer?

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing kan det vara ett NP RS7?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.