Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Kära Örebroare
-
Ludde_L;611686 wrote:Så chockad så att du testar Hjälmaren imorgon?
Visst fan har man blivit äldre, men e inte dement o hela minnet har ja inte supit bort, än.
Så ja kommer väl ihåg hur insjösegling e, tillbringa dom 10 första åren på bräda
i Mälaren.
Krävs mer än en chock över ett par nyktra heleger för o få ut mej på en insjö igen! -
Plejset vid Lunger….. det är mao inget ställs om man bränner ut och kör lite för att sen kunna komma in och ”vila” lite….. (inte rött men kaffe etc). Eller får man ställa bilen MIL ifrån…..
Det är ju iofs varma vindar imon och ett speciellt håll…../mac
-
MacEdu;611709 wrote:Plejset vid Lunger….. det är mao inget ställs om man bränner ut och kör lite för att sen kunna komma in och ”vila” lite….. (inte rött men kaffe etc). Eller får man ställa bilen MIL ifrån…..
Det är ju iofs varma vindar imon och ett speciellt håll…../mac
Jag går i vid badstranden vid hamnen. Parkering 10m från vattnet, gräsriggning, omklädningsrum samt torrdass. Jag kör med en 60cm Center Thruster Fin samt en 46cm Trailer Fin vilket ger max looserness samt enkel launch från i princip var som helst. Det går nog utmärkt att guppa ut med en stor freeride där också. Hyfsat för nybörjare skulle jag också vilja påstå om du ska ha med frugan (men det kanske är lite varmt för henne nu;)).
-
svennebanan;611770 wrote:Jag går i vid badstranden vid hamnen. Parkering 10m från vattnet, gräsriggning, omklädningsrum samt torrdass. Jag kör med en 60cm Center Thruster Fin samt en 46cm Trailer Fin vilket ger max looserness samt enkel launch från i princip var som helst. Det går nog utmärkt att guppa ut med en stor freeride där också. Hyfsat för nybörjare skulle jag också vilja påstå om du ska ha med frugan (men det kanske är lite varmt för henne nu;)).
???
60 vadå med thruster vadå….. CB bräda??
När går du ut by tha way?
FInns det några GPS adresser….Blåser det ngt idag..??? Har maxsegel på 8,5 sailloft med 2 camber…. sen 7,8, 7,2, 6,6 osv….
Vad väljer man…skall jag ta med ASET och den mindre 130:an…..Frugan håller sig nog hemma…. stel i nacken efter nystarten på gymmet…..
/mac
-
MacEdu;611773 wrote:???
60 vadå med thruster vadå….. CB bräda??
När går du ut by tha way?
FInns det några GPS adresser….Blåser det ngt idag..??? Har maxsegel på 8,5 sailloft med 2 camber…. sen 7,8, 7,2, 6,6 osv….
Vad väljer man…skall jag ta med ASET och den mindre 130:an…..Frugan håller sig nog hemma…. stel i nacken efter nystarten på gymmet…..
/mac
CB är det känt som också;). Jag kör NP V8 8.5 sen ett 7.1, men det har jag svårt att tro att det kommer fram. Jag siktar på att vara på vattnet senast thirteen hundred. Jag kör en mindre Kona på 170l, som motsvarar en freeride runt 130 när den planar (tycker iaf jag).
Koordinater
WGS 84:N 59° 17.831′, E 15° 40.953′
WGS 84 – decimal:59.29718, 15.68255
RT90:6575150, 1493014
SWEREF99:6573343, 538875 -
svennebanan;611777 wrote:CB är det känt som också;). Jag kör NP V8 8.5 sen ett 7.1, men det har jag svårt att tro att det kommer fram. Jag siktar på att vara på vattnet senast thirteen hundred. Jag kör en mindre Kona på 170l, som motsvarar en freeride runt 130 när den planar (tycker iaf jag)
Gud min skapare!!! Tur ja inte lasta prylarna i bilen o åkte upp då.
Om ja adderar alla mina 4 segel får ja knappt ihop 8,5 kvadrat!
O total volymen på mina två brädor e 160 liter. Så ja skulle få plocka ihop
en katamaran kombo me dubbla master av mina prylar! -
men du väger väl bara en 60pannor 😀 så en liten sticka för de tunga killarna é la longboard för dig :grin:……….. eller sneseglar ja nu igen :confused2:
Varmt ere iallafall 😀
/mac
Ska dock kolla ”Botten” först…… i insjökusten mellan köping och kungsör….. East ger vind rätt på i många sjömil……. mitt emellan ”byarna”
/mac2
-
MacEdu;611792 wrote:men du väger väl bara en 60pannor 😀 så en liten sticka för de tunga killarna é la longboard för dig :grin:……….. eller sneseglar ja nu igen :confused2:
Varmt ere iallafall 😀
/mac2
Visst sneseglar du igen! Vår deffen har gått lite väl bra så ja vägde in
på knappa 80kg(79,5) i onsdags, brukar/ska/bör ligga på 83-85 så här års normalt.
Fortsätter de så här kan man kanske gå ner till 4,7an som störtsta segel till
midsommar:) -
Bra där….
Låt det inte bara gå ut på ”gunsen”……då kan det gå illa och bli osymetriskt……
/mac
-
WTF!? Skriv så man förstår! GPS kordinater hit och dit, jag kan inte få in dem i min mobila sten. 😀
Vart fan surfar ni nu då? Här sitter man inbakad i väntan på att barnet ska komma ut,
så kliver man in på forumet och ser att det är fullt ös på surfet i hjälmarpölen.Föresten, nu har jag sett vart kordinaterna leder.. är ni kvar där borta och harvar?
Nä.. Dagens surf hade varit strålande vid HJÄLMARE SUND idag! -
Mr Banan!
Spoten vid Botten vid Jägaråsen var EMINENT idag….. det blåser RÄTT in där och jag hade en HELT JÄVLA förnämlig eftermiddag där hade väl 6-8 m/sek stadigt. Och inga grund eller stenar eller ngn vass att möka ut från….
Körde racet fram och tillbaka i härlig chop ner mot Malmön och sen tebaks….. Detta ställe hade heller inga JÄVLA vindbyar….det var som förr i tiden när man rippade runt i askimsviken ut Jerkholmen och Näset och vidare…. fast med den gamla pråmen på 20 kg :laugh:
Sen fick jag OKI från damen i stugan ovanför badplatsen att jag tom fick gå ut från hennes brygga och det var INGA problem att dra ut därifårn :crazy:.
Men fan va gött det var…. sen att jag valde PRÅMEN på 220l och 275lång med 46fena UTAN CB, hade inte i det alls….. Den tar faktiskt styggt bra höjd och det går verkligen att luta sig i planingsbara gippar :-). 8,5;an gällde……ja vilket innebär 2,5 segel för Surfslusken….
Med den brädan hade jag kunnat ha Surfslusken som kapten framför masten :laugh:Jag tror fanemig att det skall köpas in större segel….. vad kan nästa hack bli…. en 10:a maybe…. speed verkar få bli melodin…. ja och formula maybe….hmhm
/mac
PS Windmiller…. tror nog att du kommer ha få seglingstimmar som snart farsa…..jag hade alltså tur att det var is under Jolines första 4måndader… SÅ vi syns i höst …hehe DS
-
Jo med 65 cm bredd på brädan var det lite tunt att komma upp i planing. Stå och glida runt bekvämt ikrokad i solsken på longboard är dock så nära jag kommer meditation. Svärmor (som har nyckeln till min frihet genom barnpassning) hade dock satt curfew till fem och då är det bara att vara hemma även om det just runt fyra vridit till ost och börjat gässa upp ordentligt.
-
Tjing!
Man kan ju säga så att det var så det började fast med en prosurfer utan stroppar och med spjärn mot mastfoten…..hehe.
Ah det hade varit kul att dela glädjen (som WIndmiller bruka haspla ur sig efter en kallsup :grin:) längre fram….. fan solsken och så varmt, det är långt ifrån vår roddmaskin…….
Sen om nu surfslusken kan göra 2,5 brädor av tjejens monster gör inte mig det minsta….. Det där F2 Discovery aset skall ALLTID med just in case…..Kommer antagligen ”börna” ut på samma ställe på tisdag el ons då det skall bralla med lite sol…. har reda lagt in ansökan till frugan och dottern på 5mån…..
På söndag bär det iväg till lägenheten på Mallis och med åker då Mistralen på 130l och detta för gott. Det blir ett helt kit därnere….. DÄR skall det seglas i solsken….fan va nice, inte Hawaii men lite bump få det bli.
/mac
-
PS Windmiller…. tror nog att du kommer ha få seglingstimmar som snart farsa…..jag hade alltså tur att det var is under Jolines första 4måndader… SÅ vi syns i höst …hehe DS
Mäh? Joho, jag kommer att ha lika många/några surftimmar som innan säger Jaana här och jag håller med.
Hade ju bara en gång i veckan förra året, så den här gången kommmer jag nog kunna gå ut varje gång det blåser och det kommer det ju ändå inte gör så förbaskat mycket. Så så fort lillen kommit ut så kommer jag och blåser förbi alla promarna. 😀
Logga in för att svara.