Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kelso, trendskaparen..

  • Kelso, trendskaparen..

    Publicerad av tdk på 16 augusti, 2009 vid 19:35

    Nu är den här, den ekologiska och nedbrytara hjälmen ifrån Kelso enterprise!
    Jag har lyckats att komma över två paparazzi bilder, men glöm inte att det kan vara en prototyp. Slutprodukten kan ju skilja lite, men troligen inte mycket.

    styret svarade 14 år, 9 månader sedan 8 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • stefanlindmark

    Medlem
    16 augusti, 2009 vid 20:09

    Prototypen ser lite tysk ut.

  • crash151

    Medlem
    16 augusti, 2009 vid 21:38

    Är den bara för gay boys eller kan en straight ha den också?

  • crash151

    Medlem
    16 augusti, 2009 vid 22:52

    Var ser man någon homofobi i mitt inlägg, Styret?
    Bara för man skriver ordet gay eller va fan… Du har nog fått vad homofobi är för något om bakfoten.
    Gay betyder också happy förövrigt.

    Saxat från http://www.homo.se/o.o.i.s/2294
    Vad är homofobi?

    Homofobi är en ideologi, en uppfattning eller en medveten värdering hos en individ, en grupp eller ett samhälle och som ger uttryck för en starkt negativ syn på homosexualitet eller på homo- och bisexuella människor. En homofobisk hållning strider mot principen om alla människors lika värde och rättigheter

    Begreppet homofobi började användas i början av 1970-talet. Då definierades det som en irrationell, ologisk, överdriven eller ihållande rädsla för homosexualitet. Därmed kopplades det samman med den psykiatriska diagnosfamiljens kliniska fobier som agorafobi (torgskräck) och klaustrofobi (cellskräck). Begreppet har emellertid under senare år genomgått en betydelseförskjutning. I stället bör det därför jämföras med exempelvis xenofobi, det vill säga rädsla för eller fientlighet mot främlingar, något som inte nödvändigtvis behöver vara sjukt (patologiskt), utan som de flesta av oss bär med oss i större eller mindre utsträckning.

    Man kan titta på homofobin utifrån både ett individperspektiv och ett strukturellt perspektiv. När en person misshandlar en homosexuell man eller kvinna enbart på grund av dennes sexuella läggning brukar detta betraktas som ett homofobiskt brott. Och den enskilde personen kan betecknas som homofob.

    Så man ser någon skoja lite och ordet Gay(:o) är med, då ringer det på alla varnings klockor och sätter hjärnan i försvarsställning. För Gay är ju något främmande och annorlunda som man inte får lov att skoja om, vet inte varför men det är så… För det är homofobi.

    Du kanske ska komma med i år 2009. Kanske ska dra och festa på något bög hak och lära känna lite homos. Då kommer du att inse att dom också är människor som du och jag, som har en stor puckel med humor på ryggen. Grova bög skämt är ju standar på såna ställen. Samt det är jävligt kul, dom är inga fjollor på att dricka sprit direkt.

  • styret

    Medlem
    16 augusti, 2009 vid 23:42

    Vad är det som gör Kelso till Gay undrar jag? senast jag träffade honom var han vansinnigt straight.

    tyckte mest det var jävligt onödigt att gå igång på den där grejen, är ju inte som att det var helt fördomsfritt skrivet och jag lackar rejält på att det ska vara okej att skriva att nån ser gay ut som något skoj och lite peakande.

    jag skrev inget här då jag inte tycker att dt är en diskussion som behöver tas upp på här på forumet gång på gång, särskillt itne i den här tråden. Nästa gång du undrar kan du ju PMa. Tror de flesta frekventa och lite äldre besökare på det här forumet vet vart jag står när det gäller det här så du behöver inte försöka outa att jag är feg och bara sänker din Aloha utan att stå för det. Men personliga grejer kan man ju sköta via personliga medelanden.

  • styret

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 01:46

    för det första. Om du väljer att lyfta ut den här diskussionen, om en hel aloha-poäng, i det offentliga forumet kan du väl hålla dej till den etablerade och tämligen standardiserade post-ordningen. Dvs. du svarar på ett medelande genom att göra ett nytt inlägg. inte editera det jag svarade på. Blir liksom enklare att följa då och kanske lite mer sanningsenligt.

    Homofobi kanske är fel ord. Men en jävla taskig attityd är det iallafall att helt oförhappandes kalla en person (som dessutom hänger på det här forumet) på en bild på internet för Gay.

    Jag tror inte att du med att kalla Kelso för bög menade att han “har en stor puckel med humor på ryggen och är en jävel på att dricka sprit” eller är ovanligt glad…

    Visst fan dras det bögskämt bögar emellan och jag drar nog ett och annat när jag hänger i min sociala sfär där folk vet att jag skojar. Men det räcker fan med uttalanden i det allmänna rummet om att saker är gay i en negativ synvinkel. Det påverkar garanterat vårt samhällsklimat åt ett håll som inte är positivt för likställdhet.

    Och det här med att jag ska lära känna lite homos… Varfan tror du mitt engagemang i den här frågan kommer ifrån?

    Och med det så lämnar jag den här tråden av tidigare nämnt skäl.

  • crash151

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 02:57

    Sorry, Kelso för att jag skrev gay boy i min post. Va inget illa menat mot dig.
    Styret, såg inte att du hade svara innan jag börja editade. Blev bara lite pist att blir kallad saker som jag förknippar med mördare/inskränkta hillbillys.
    Men du har rätt, jorden kommer inte bli en bättre plats för att vi debatterar homofobi på ett surf forum. När vi en då verkar tyck lika i grunden, även om ämnet inte är lika laddat för mig.

  • rasmus_w

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 12:10

    Homofobi är en gråskala. De flesta homofober begår inga brott och visar kanske bara i undantagsfall sin inskränkta sida.

  • diil

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 13:37

    Snygg hjälm, förresten.

  • gangsta

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 13:50

    OJ OJ! Sicken gangster hjälm, om du bara har en bandana under blir du lätt känd som en hårding!

  • gangsta

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 13:53

    Vem bryr sig om bögar? Det förstörde det roliga i tråden.

  • tdk

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 18:50

    suck..

  • kelso

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 20:29

    Nästa utgåva blir förstärkt:) pajade i första shakalandningen.. Det var fett i Jörland!!

  • styret

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 20:55

    nån form av hampa i hakremmen skulle kanske var bättre ur ett rent ekoperspektiv.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kelso, trendskaparen..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.