Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kite badzonen habo ljung

  • d-dave

    Medlem
    29 juli, 2013 vid 09:25

    @pjoter 713291 wrote:

    🙂
    haha, många saker har jag gjort men att leka macho och hota med våld är inte det jag är känd för precis. . Det jag däremot gjort är att skriva ett argt mess efter att ha sprunget runt å varit trevlig och sagt till folk att ta det lugnt längs badstranden i ungefär hur många år som helst. På samma sätt som jag förklarat för badare att det inte är en jättesmart ide att gå rakt emot mig och mina elever samtidigt som de håller på att lära sig kitekontroll typ 300m från alla andra badande.

    eftersom jag älskar gammal hederlig steffo-anda med lite lagom sköna personangrepp så tänkte jag att jag får väl svara på det du skrivit.

    1, Om någon krashar kiten på ett barn så handlar det tyvärr inte om att ungen får lite småont. En kite eller kitelinor kan knasa till rätt mkt på en människa så jag tycker att nära är farligt nog för att jag som beskyddande förälder skulle bli riktigt jävla arg ( å jag är sjukt trevlig å förstående vanligtvis). Skulle jag vara på stranden med famlijen så skulle jag gissa att det skulle vara min sambo som skulle bli den som reagerade hårdast.

    2, Jag har vid ett flertal tillfällen sett kites krashas jäkligt nära badande, som tur är så har inte föräldrar förstått hur jäkla farlig situationen är, annars är jag rätt säker på att de reagerat klart annorlunda.

    3, Jag gissar att du själv inte har barn. Alla föräldrar, eller iaf de jag känner skulle flippa rätt rejält om barnen var i riktig fara pga nån idiot som uppenbarligen inte förstår risken med ett litet fel.

    4, Att du överhuvudtaget orkar gå in och försvara en “stackare” som inte orkat fråga någon av de 20 andra personerna på stranden om reglerna säger mer om dig än om de flesta kitare jag känner.

    5, Du tycker alltså det är ok att köra på någon efter att du brutit mot regler och varit allmänt vårdslös och en fara för allmänheten? Du verkar vara en helmysig kille, du får jättegärna ha på dig en dumstrut på stranden så jag vet vem jag inte behöver vara trevlig mot.

    cheers
    (fasen vad gott med lite gammal hederlig steffo)

    Du missade en del. Får försöka vara lite tydligare. Du framförde hot även om inte skada kom till, precis vad jag skrev. Alla begriper hur allvarliga skador som kan uppstå om kite eller linor träffar person eller djur.

    Jag går inte in och försvarar någon stackare som har missat regeln. När jag besökte lomma beach senast så var det cirka 10 kitare som körde längs badstranden. Visst, det var inte trevligaste badväder i vinden men faktum är att det fanns badare. Det räcker med en badare för att en olycka skall vara möjlig. Det är således fler än en stackare som inte känner till reglerna (eller struntar i dem?).

    Som nämndes ovan i tråden är detta ett årligt återkommande problem och det behövs således andra åtgärder för att komma tillrätta med det. För surfare som inte känner till reglerna och åker ner till badstranden och ser andra köra där, kör med största sannolikhet själv också där utan att veta om förbudet. Då kan en skylt, no surfing, vara bra. Även en skylt med en karta över gröna och röda zoner. Inte bara på surfspot utan även utanför så att det tydligt framgår att man är på fel plats.

    På andra håll i Sverige körs ju kite & badare på samma plats (hur illa det än är & ser ut).

    Kör dumstrut nästa session! 🙂

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kite badzonen habo ljung

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.