Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Kite blir OS klass

  • oscar-olander

    Medlem
    8 maj, 2012 vid 15:05

    Tydligen är det jättekul! Den som lever får se!

  • tobhed

    Medlem
    9 maj, 2012 vid 12:40

    Klart det är kul med RS:X
    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=JFqLshS_ifM&feature=player_embedded”]Law of motion.mp4 – YouTube[/ame]

  • klang

    Medlem
    9 maj, 2012 vid 13:44

    Grymt duktiga seglare!

    Antar att om det blåser så är det säkert lika kul att kolla på RSX som Formula… och om det inte blåser kommer även Kite verka tråkigt… Dock så är RSX brädan, som jag förstår det inte så “kul att köra”, men om det handlar främst om racing så antar jag att det är sekundärt kanske.

    Dock har jag för mig att man nästan lyckades sätta ihop ett “concept” för formula, Formula One antar jag… men att det föll på någon politiskt detalj, säkert vem det är som skulle tillverka/sälja… har man hört det för 😉

  • joachim_larsson

    Medlem
    10 maj, 2012 vid 20:18

    En fråga?

    Vem vann OS i dam/herr?
    2008 vet ej
    2004 har träffat honom i Thailand under Phuket Kona-Raid cool kille från Österike
    2000 vet ej
    1996 vet ej
    1992 vet ej
    1988 vet ej
    1984 (Stefan Van den Berg)

    Varför kommer vi ihåg detta?
    Jag tror för vi kände igen oss alla vi som seglade långboard då, vi var intresserade idag ligger det väldigt ifrån vad de flesta står för, % väldigt få seglar RSX p.g.a många anledningar. Synd för dom som har satsat på sporten.

  • svenne

    Medlem
    10 maj, 2012 vid 21:07
    Klang;688089 wrote:
    Grymt duktiga seglare!

    Antar att om det blåser så är det säkert lika kul att kolla på RSX som Formula… och om det inte blåser kommer även Kite verka tråkigt… Dock så är RSX brädan, som jag förstår det inte så “kul att köra”, men om det handlar främst om racing så antar jag att det är sekundärt kanske.

    Dock har jag för mig att man nästan lyckades sätta ihop ett “concept” för formula, Formula One antar jag… men att det föll på någon politiskt detalj, säkert vem det är som skulle tillverka/sälja… har man hört det för 😉

    Det var Starboard det.

  • jfr007

    Medlem
    10 maj, 2012 vid 22:47
    Klang;688089 wrote:
    Grymt duktiga seglare!

    Absolut. Tänk hur bra de skulle kunna bli (som kappseglare) i en annan klass som har en listigare plattform (ej kite som jag nog lägger i underhållningskategorin).

    Klang;688089 wrote:
    Dock så är RSX brädan, som jag förstår det inte så “kul att köra”,

    Typ. Vi var ju några som testade en hel del och bl a skar upp fötterna på centerbordet. Förbundet och en någon västsvensk surfbutik tyckte t o m att det/vi skulle göra rekryteringsfilm. Några köpte brädorna. Inte jag. Som av en händelse råkar jag veta att det ligger två i princip fläng nya RSX kit i en källare i din hemstad. Jag kan mäkla affären.

  • joachim_larsson

    Medlem
    12 maj, 2012 vid 10:41
    JFR007;688237 wrote:
    Absolut. Tänk hur bra de skulle kunna bli (som kappseglare) i en annan klass som har en listigare plattform (ej kite som jag nog lägger i underhållningskategorin).

    Typ. Vi var ju några som testade en hel del och bl a skar upp fötterna på centerbordet. Förbundet och en någon västsvensk surfbutik tyckte t o m att det/vi skulle göra rekryteringsfilm. Några köpte brädorna. Inte jag. Som av en händelse råkar jag veta att det ligger två i princip fläng nya RSX kit i en källare i din hemstad. Jag kan mäkla affären.

    Min dotter RSX är till salu anv. 3 veckor under 2011.
    låt oss säga 10.000 sek nypris 29.000 sek

  • scott

    Medlem
    4 juli, 2012 vid 14:00

    Jag tycker vindsurfing måste finnas på OS-programmet eftersom det är den mest tillgängliga av alla seglingsformer. Kite är betydligt mindre tillgänglig och svår för arrangörer också. Hur undsätter man en kitare med m h a motorbåt utan att trassla in linor o s v? Synd också om de bästa (i vidsträckt mening) vindsurfarna utan OS. Vad blir nu toppen i sporten?

    Ett vanligt argument när vindsurfing och OS diskuteras på detta forumet är att “inte många seglar OS-brädan”. Detta är inte unikt för vindsurfing utan gäller alla seglingsklasser på OS (utom i viss mån Laser). Detta är naturligt tycker jag eftersom konkurrensen i OS-klasser avskräcker i stort sett alla amatörer/motionärer.

  • the_novice

    Medlem
    5 juli, 2012 vid 07:47

    Jag är i Brisbane och seglar lite formula nu. Här har de kört kite-racing två år, men de kör max 4 personer per race, annars blir det helt omöjligt att gå in med båt när de trasslar in sig i varandra. Och även då så blir det problem om alla lägger sig på samma ställe.

    Med Formula och 11.0 segel så går man igång tidigare och tar bättre höjd än vad de gör med kite och race bräda med fyra fenor…

  • scott

    Medlem
    5 juli, 2012 vid 12:09

    De asiatiska länderna har i a f bestämt sig för att försöka ändra på beslutet att stryka vindsurfing från OS. http://news.asiaone.com/News/Latest%2BNews/Sports/Story/A1Story20120704-357095.html
    Bruce Kendall skriver tänkvärt också… http://www.sail-world.com/index.cfm?Nid=97140&refre=y&ntid=0&rid=8

  • rabbit

    Medlem
    5 juli, 2012 vid 12:22
    Petter;687889 wrote:

    Det här var ju hysteriskt underhållande! Kite kan nog bli en publikfavorit på os-programmet. 😛

  • scott

    Medlem
    5 juli, 2012 vid 12:38

    Ja verkligen! Vicken jävla röra det blir.

  • jfr007

    Medlem
    25 juli, 2012 vid 17:24

    Oj såg nu att det händer saker i efterdyningarna. Det verkar inte bara vara draglinorna som blivit lite rörigt… Vilken jävla soppa och dåligt skött oavsett vilken uppfattning man kan ha i sak.

    Martin har koll som vanligt: http://www.catsailingnews.com/2012/07/windsurf-isaf-olympics-get-clue.html

  • svenne

    Medlem
    25 juli, 2012 vid 19:54
    rabbit;692543 wrote:
    Det här var ju hysteriskt underhållande! Kite kan nog bli en publikfavorit på os-programmet. 😛

    Det där ÄR underhållande! Klart att det är publikfriande, det påminner väldigt mycket om japansk skäms-TV.

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=dS3tjP6Yh1w”]Japanese Gameshow – YouTube[/ame]

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Kite blir OS klass

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.