Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kite i Zanzibar, Tanzania?

  • Kite i Zanzibar, Tanzania?

    Publicerad av anonym-anvandare på 29 mars, 2003 vid 08:18

    Hej!

    Är det någon som vet om Zanzibar är ett bra ställe att kitesurfa på? I så fall var, samt finns skolor eller dyl där man kan hyra utrustning?

    bwss-bg svarade 21 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • lina

    Medlem
    31 mars, 2003 vid 09:30

    min familj har varit där och det är så sagolikt vackert, de såg inga surfare men jag tror att stället är perfekt för kitesurfing, lite folk och låååång strand med grunt vatten, men är det inte oroligt där nu???
    ska du åka iväg en vecka eller längre tid??
    jag sticker i höst till ngt kitevänligt ställe för att stanna i ett halvår, vet ej vart än. är lite o sneglar på nya zeeland. huvudsaken är att det är varmt och kitevänligt!/lina

  • bwss-bg

    Medlem
    8 april, 2003 vid 06:49

    Cecilia,

    Jag var på Zanzibar i februari-03 och kan meddela att det nog är rätt okej ställe för Kite men du lär nog vara i stort sett ensam om din sport på den ön…
    Om jag vore dig skulle jag nog satsa på ostkustens kritvita stränder, det är ganska mycket båttraffik kring Stone Town som ligger på västsidan (som förövrigt är en ganska överskattad stad).
    Om du är ute efter vågor så är det helt fel ställe att dra till, men under den tiden jag var där så var det en ganska pålitlig vind på 5-8m/s.

    Det där om oroligheter och terrorism har man ganska svårt att tro på och det var definitivt inget jag märkte av, slöare folk än invånarna på Zanzibar får man leta efter. Däremot så har dessa påstådda hot påverkat turismen negativt som enligt en tidning jag läste där nere hade droppat med 80%, en del hotell kunde man bli helt ensam på…

    Det man måste hålla koll på är sina värdesaker, det stjäls hej-vilt från turister. Jag träffade ett par svenskar som blev av med alla värdesaker de hade utom flygbiljetten. Deras problem att ordna pass, pengar etc. för att ta sig hem sträckte sig nog över en vecka. Polisen var tydligen inte så samarbetsvillig…och byråkratin är det enda i Zanzibar som verkar gå långsammare än invånarna.
    Håll benhård koll på grejerna!

    Lycka till,
    cool.gifBenny

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kite i Zanzibar, Tanzania?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.