Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kiteolycka i Apelviken, så oväntat…

  • djevulen

    Medlem
    17 juli, 2008 vid 00:48

    @Doc 483103 wrote:

    Låter bra. Jag som både vind- och kitesurfar tycker det är självklart att skicka upp kiten med marginal när vindurfare (eller andra kitesurfare) är i närheten, och inte ladda hopp över skallen på vindsurfare. Tyvärr är inte alla lika omtänksamma.
    Jag har en gång drabbats av att vinden dog och jag tvingades att ta mig in till land i södra Apel med knapp planingsfart samtidigt som badande gick ut i vattnet i ett rosa lämmeltåg. Promenerade till slut in i brösthögt vatten och försökte hålla upp draken för att inte krascha den i huvudet på någon. Skitläskigt. Jag förstår inte hur man över huvud taget kommer på iden att kitesurfa bland badande. Total brist på insikt.
    Det känns ofta som det bland de vettiga kitesurfarna finns ett gäng kids (och folk som ser bedrägligt vuxna ut men som visar sig inte vara det) på vattnet, som inte har växt upp med sjöliv och den gamla foldern “Båtvett” utan bara hoppat på den coola sporten och tycker att det är fräckt att snacka skit om fågelskådare, markägare, badande och kommunalpolitiker. Tyvärr fattar dom inte hur mycket skada dom åsamkar oss alla.

    Konstruktiv debatt av den här arten och mer samverkan mellan kite- och vindsurfare är vad vi behöver. Mer sånt!

    håller till 110% med dig,är själv en gammal windsurfare som vandrat över till den mörka sidan…om ni ser någon “cooling”som tvunget ska dra av lite hopp vid strandkanten för att impa på sina polare som står på standen så tycker jag att alla ska hjälpas åt å säga till “coolingen”,även den bäste kan klanta sig,jag tycket att vi alla ska hjälpas åt med detta för om det händer fler sådana saker igen så tror jag att vi alla blir drabbade,kiteare som windsurfare

    mvh Mathias Wikell

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kiteolycka i Apelviken, så oväntat…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.