Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurf tävlings event sverige (rendezvous vbg)

  • leonard_p

    Medlem
    20 augusti, 2012 vid 19:17
    pjoter;695962 wrote:
    Kul med tävling! 🙂

    Synd att jag missat hela foilgrejen, verkar vara sjukt mkt borttaget/korrigerat! jaja, klart kul å bra reklam att tanken dök upp iaf! Alltid skoj att andra som av princip vägrar köpa foil iaf inser att de är rätt bra på vissa saker. 🙂

    Men en praktisk sak, är det tävling både lördag och söndag och prisutdelning på lördagen? Sällan man ser de upplägget på tävlingar. 🙂

    Men som sagt, grymt kul å bra initiativ iaf!

    /Pjott, regerande svensk mästare i hangtime (med foil). 🙂

    Tja. ja vi kör tävlingen på lördag och prisutdelingen på lördag kväll, men har söndag som en reserv dag ifall det inte blåser eller att vi inte får färdigt tävlingarna i tid. då har vi prisutdelningen på surfers paradise istället.
    annars kör vi söndagen som gott häng bara 😉

  • kitemaster

    Medlem
    21 augusti, 2012 vid 15:55

    Skitkul att ni roddar! BIG UP! Ska försöka komma och om inte annat liva upp efterdojjan med min sittsele.

  • roggan

    Medlem
    21 augusti, 2012 vid 18:12

    Nu är hotel bokat så bara hoppas på vind. Är det risk det blir fullt på Oscarsnightclub eller är det bara gå dit och gå in . Har man förtur om det är mycket folk och man är i varberg för att kolla kite?

  • wakenils

    Medlem
    21 augusti, 2012 vid 19:49

    ta inte med longboard eller het linus då blir de svårt…

  • kiters_se

    Medlem
    22 augusti, 2012 vid 12:02

    QL! Jag kommer med min kiteracebräda som snart fyller fyra år och en fet Flysurfer 19 m2 🙂 + lite goa Flexifoil kites!

    Peter

  • dadil

    Medlem
    22 augusti, 2012 vid 14:23

    Fan att man missat denna tråd, verkar ju ha varit helt underbar! Är det någon som varit förutseende och sparat inläggen?!?

    Ska försöka skaka fram en North Rhino II 20kvm från ’03 om det inte är emot reglerna…

  • wakenils

    Medlem
    22 augusti, 2012 vid 17:00

    tror det spikades att stockholmarna skulle hålla sig på sin sida, med tre spik närmare bestämt!

  • leonard_p

    Medlem
    22 augusti, 2012 vid 21:45
    WakeNils;696160 wrote:
    tror det spikades att stockholmarna skulle hålla sig på sin sida, med tre spik närmare bestämt!

    haha precis:P håll er hemma med era konstiga hemmabyggen till kites:P vi kör mini vind på 8-10 m/s på BIGJUMP så tjänar ingenting till 😉

    WESTCOAST RUUULES!!!!!

  • leonard_p

    Medlem
    22 augusti, 2012 vid 21:49

    Föresten!!!! gå in på https://www.facebook.com/events/455317907833044 för att hålla er uppdaterade!! 🙂

    eller besök RENDEZVOUS BLOGGEN http://leonardpihlblad.wix.com/rendezvous#!galleri/c1g9h

  • pjoter

    Medlem
    24 augusti, 2012 vid 09:04

    Hahaha, om inte jag minns fel så blåste det typ 7-8m/s under kvalet på öland. 🙂 Så “hemmabyggena” presterar rätt bra då med. Sen blåste det ju inte så bra på finalen men då satte väl ingen sin bästa tid direkt.
    Kul iaf att det fortfarande verkar finns nån förutom jag som kommer ihåg det eventet. 🙂

    men eftersom lättvindskites inte är så populära på eventet så hoppas jag helt klart att ni arrangörer ordnar så det blir stadiga 10m/s och 2,5m vågor som rullar in så vi kan byta ut hoppetisnurretävlingen mot vågkörning istället. 🙂

    Å lyckas ni inte ordna det så kan de som vill säkert få låna hemmabyggda madrasser och tävla. 🙂

  • dadil

    Medlem
    28 augusti, 2012 vid 17:20
    Leonard_P;696204 wrote:
    haha precis:P håll er hemma med era konstiga hemmabyggen till kites:P vi kör mini vind på 8-10 m/s på BIGJUMP så tjänar ingenting till 😉

    WESTCOAST RUUULES!!!!!

    Ok, skiter i att åka dit då.

  • thomas-stenqvist

    Medlem
    29 augusti, 2012 vid 14:04

    Mycke snack om vilka drakar som får anvädas, men vad är det för nivå på tävlingen?

    Freestyle= är det för dom som sätter trick som slim chans,Blind judge 3. eller kan man vara med och bara köra trick som back roll,front roll.
    Big Air= 5 meter eller 15 meter?

    Vore kul och veta om man ska vara med eller bara titta på.

  • above_the_law

    Medlem
    29 augusti, 2012 vid 23:22
    debkåusf;695590 wrote:
    En foil i hangtimetävlingen blir lika orättvist som att ha en coursebräda när alla andra har twintips på race men i de andra grenarna kan de la kvitta. Sluta kasta skit nu, jobba med pm o samarbeta lite ist. annars lät ju aldrig någon vija arra igen. Kommer ihåg själv när vsk skulle fixa förra tävlingen. ingen vind på alla 3 helgerna. fick skäll på nätet i en månad. Blev trött på att ordna tävling åt gnällspikar o kommer aldrig göra de igen. Kul-killar

    Bra talat från Alfa-h till Skräp-h:wink:

  • dadil

    Medlem
    30 augusti, 2012 vid 12:15
    Thomas Stenqvist;696875 wrote:
    Mycke snack om vilka drakar som får anvädas, men vad är det för nivå på tävlingen?

    Freestyle= är det för dom som sätter trick som slim chans,Blind judge 3. eller kan man vara med och bara köra trick som back roll,front roll.
    Big Air= 5 meter eller 15 meter?

    Vore kul och veta om man ska vara med eller bara titta på.

    I freestyle gissar jag att allt med kiten vid lunchtid kommer premieras, sikta på dingel med dubbelpass…

    I big air verkar det som att man ska hoppa högt men inte för högt för då blir det fusk, så en 5-7m lär nog kunna vara en bra nivå.

  • thomas-stenqvist

    Medlem
    30 augusti, 2012 vid 12:18

    Då får det nog bli big air, något dubbel pass har jag inte på hyllan.

Sida 5 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurf tävlings event sverige (rendezvous vbg)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.