Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf KM och klubbrace

  • mattias112

    Medlem
    10 februari, 2012 vid 15:39

    Förtydligande:
    Vi kör på Lördag eftersom det skulle bli nordligt på Söndag och då funkar inte Getåstranden.
    Välkommna!
    Mattias

  • the-boz

    Medlem
    10 februari, 2012 vid 19:11

    Hur många vill ha korv imorgon?
    Ska jag köpa räksallad och rostad lök oxå?:tongue:
    //Johan

  • mattias112

    Medlem
    10 februari, 2012 vid 19:35

    Räksallad? Lyxlirare – bara korven inte är genomfrusen blir jag glad:-)

  • bicless

    Medlem
    11 februari, 2012 vid 14:28

    Det vattnas i munnen. Men ni har ju riktig grill så kommer säkert få välgrillande grejer.
    Tacka vet jag halvbrända korvar från engångsgrill alla icecup. Iskalla i ena änden och kolsvarta i andra. Mums

  • herr-pelegrin

    Medlem
    11 februari, 2012 vid 18:25

    MATTIAS och ÖVRIGA ARRANGÖRER – Stort tack för en fantastiskt dag med perfekta förhållanden. Det var verkligen kanonis rakt över hela Bråviken och snön lyste med sin frånvaro! Jämn vind runt 6 m/s bjöd på bra drag i seglet hela dagen. Tack för grillkorven – den satt fint före tävlingen!

    Mårdboarden är snabbast med 30 knop i som mest ca 6.5 m/s. Inte illa, eller hur? I övrigt kan sägas att camberseglen kan läggas på vinden under vintern. Jag körde med camber 6.7 och bytte till Sailloft Curve 4.7. Med två kvm mindre gick brädan något snabbare trots att det inte blåste mer för dagen. Det var något förvånande.

  • mattias112

    Medlem
    11 februari, 2012 vid 18:29

    Korven var underbar!
    Som krydda på moset så var även seglingen underbar!
    Just som grillarna drogs igång (vi hade börjat ge upp hoppet om vind) Kom vinden 3-6 m/s vilket var alldeles tillräckligt. Ganska lång slalom bana lades ut och vi körde igång. Men det tog ett tag alla var ute på vift på olika håll – alla ville ju köra av sig lite, o köra in sig, för många var detta första ggn i år på isbräda så det var lite vingligt i början, åtminstone för mig…
    Av säkeretsskäl körde vi slag runt märkena – gick ganska fort och alla hade inte samma flyt i gipparna som vissa…
    Tyvärr måste jag se mig slagen av de stockholmare som var på besök:-) Jag får träna på manövrarna lite… Sen ska jag lämna in medarna på omslipning – det r aldeles för mycket radie på slipningen samt att vinkeln är alldeles för vass så det grävde en del. Sen jäklar:-)
    Kul att det kom några på besök till klubben och hoppas ni hade lika kul som jag!

  • kinabalu

    Medlem
    11 februari, 2012 vid 19:08

    Ja, stort tack till alla därnere! Blev en fantastisk dag med fin is, fin vind och trevliga människor (å god korv! :)) Roligt att se en klubb med sånt engagemang!

    Tack Mattias för lånet av sele också. Hade blivit jobbigt utan den… Du hade ju riktigt bra fart på din formula. Topp över 28 på bara några repor, såg jag. Får du till bara till manövrarna ordentligt lär du bli farlig!;) Säg till om du vill ha GPS filen förresten, så kan jag maila över den.

  • mattias112

    Medlem
    11 februari, 2012 vid 19:42

    Ja tack för lånet av GPS:en! Med lite omslipning av medarna tror jag att det kommer att gå ytterligare lite snabbare 🙂 Manövrarna är en annan sak – svårt att skylla på grejjerna… Det är bara träning som gäller…

  • the-boz

    Medlem
    11 februari, 2012 vid 21:30

    Tack alla medverkande!
    Alltid kul när det dyker upp mycket folk när vi har arrangemang.
    Både korv,räksallad och rostad lök räckte till alla!
    Vore kul med en träff när brisen från ost drar igång frammåt sommaren:cool2:
    //Johan

  • herr-pelegrin

    Medlem
    11 februari, 2012 vid 23:09

    28 knop med Formulan – Det var inte dåligt. Jag såg att det gick undan på ett av slörbenen snett in mot vassen öster om klubbstugan. Med en lite längre bana och lite putsning på slagen är den en klar utmanare till Mårdboarden!

  • bicless

    Medlem
    11 februari, 2012 vid 23:49

    Det låter helskoj, synd man var hemma och städade 🙁

    Bicless

  • bicless

    Medlem
    11 februari, 2012 vid 23:51
    Herr Pelegrin;681380 wrote:
    MATTIAS och ÖVRIGA ARRANGÖRER – Stort tack för en fantastiskt dag med perfekta förhållanden. Det var verkligen kanonis rakt över hela Bråviken och snön lyste med sin frånvaro! Jämn vind runt 6 m/s bjöd på bra drag i seglet hela dagen. Tack för grillkorven – den satt fint före tävlingen!

    Mårdboarden är snabbast med 30 knop i som mest ca 6.5 m/s. Inte illa, eller hur? I övrigt kan sägas att camberseglen kan läggas på vinden under vintern. Jag körde med camber 6.7 och bytte till Sailloft Curve 4.7. Med två kvm mindre gick brädan något snabbare trots att det inte blåste mer för dagen. Det var något förvånande.

    vi tyckte också vågseglet gick bättre än freerideseglet senast, så det stämmer som du säger.

  • vindsokaren

    Medlem
    12 februari, 2012 vid 00:18

    Kul att det var lyckat för min del så var det kört att komma .men hann fila lite på grejorna
    så kör imorrn istället.:-)

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf KM och klubbrace

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.