Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kode i dess alla vaianter quad vs twin vs single..

  • dude

    Medlem
    29 december, 2014 vid 20:38

    @tws 729875 wrote:

    >> ha kort avstånd mellan mastfot och nos
    Hei dude fjerning av nosen på et brett fjernes unødvendig vekt under rotasjon, men gjør det vanskeligere å slå (baute).

    Okay tws, det var ju en bra förklaring, men dock för en väldigt marginaliserad påverkan.

    Låt höra om dina andra idéer och teorier, det har ju vart några från förr som faktiskt vart riktigt praktiska, även om det inte medfört alla svävande fördelar du ibland lagt fram – men jag anar potential om att fler kan komma!

  • dude

    Medlem
    29 december, 2014 vid 20:39

    Intressant att du säger att Kode 82 gett dig ett uppsving i vågridningen. Vad har det vart för egenskaper som gjort det? 🙂

    @jonteasu 729866 wrote:

    Jag väger 75kg och har en Kode 72l(2014)/82l(2015). Använder 82l vid 5.2-4.0 och 72l 4.0-3.3. Av de brädorna jag har kört på så är Kode definitivt min favorit vågis i onshore. De brädorna jag kört på mest innan är Starboard Quad 82l(2014) och RRD Cult Quad 83l(2010). Koden tycker jag är bättre än ovan nämnda brädor på att hålla farten i bottensvängen när det är onshore och en lite slöare våg. Den planar även tidigt och är snabb, vilket underlättar hoppningen på vägen ut. Jag tycker min vågridning i Sverige fick ett litet hopp i utvecklingen när jag började köra på min Kode 82l. Så personligen hade jag valt 82l Kode om jag bara skulle ha en bräda i Sverige.

    P.S.
    Vill tilläga att jag är super partisk och allt sånt, men detta är i alla fall mina erfarenheter inom ämnet.

  • jonteasu

    Medlem
    5 januari, 2015 vid 09:09

    @dude 729902 wrote:

    Intressant att du säger att Kode 82 gett dig ett uppsving i vågridningen. Vad har det vart för egenskaper som gjort det? 🙂

    Jag upplever att den är lättare att hålla farten i bottensvängen på en våg som inte ger så mycket fart och att jag kan svänga tightare utan att tappa farten. Vilket gör att det blir lättare att lägga toppsvängen precis där jag vill och träffa läppen med mer fart. Så på ställen som tex Vilshärad passar den i alla fall min åkstil mycket bättre än min förra bräda som var Starboard Quad 82l 2014. Quaden har jag nu i Sydafrika och skulle säga att jag hade nog velat ha Koden här många gånger också. Vågorna här är snabba och ger bra fart på brädan, men tror jag hade varit lite mobilare med Koden när det är mindre vågor eftersom jag kan svänga tightare med den.

  • dude

    Medlem
    6 januari, 2015 vid 09:39

    @jonteasu 730016 wrote:

    Jag upplever att den är lättare att hålla farten i bottensvängen på en våg som inte ger så mycket fart och att jag kan svänga tightare utan att tappa farten. Vilket gör att det blir lättare att lägga toppsvängen precis där jag vill och träffa läppen med mer fart. Så på ställen som tex Vilshärad passar den i alla fall min åkstil mycket bättre än min förra bräda som var Starboard Quad 82l 2014. Quaden har jag nu i Sydafrika och skulle säga att jag hade nog velat ha Koden här många gånger också. Vågorna här är snabba och ger bra fart på brädan, men tror jag hade varit lite mobilare med Koden när det är mindre vågor eftersom jag kan svänga tightare med den.

    Tack! Såna här berättelser är ovärderliga för alla oss som försöker förstå vilken bräda är bra på vad och för vilka förhållanden.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kode i dess alla vaianter quad vs twin vs single..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.