Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kolla dessa.

  • donpedro

    Medlem
    17 september, 2006 vid 15:07

    Shit dom kunde freestyla dom.

  • konstantin

    Medlem
    17 september, 2006 vid 15:34

    Det är väl bara att åka ut och träna då.

  • naish

    Medlem
    17 september, 2006 vid 18:37

    Det är ju Tonki och Taty frans! Dom kan sin grejj kan jag säga!

  • babilidoo

    Medlem
    17 september, 2006 vid 20:55
  • hakman

    Medlem
    18 september, 2006 vid 16:29
    babilidoo wrote:
    han gör sjuka moves

    http://www.mattiapedrani.com/buy.wmv

    jevlar, bara dubbeltrick nästan ju. Helt sjuka onehand spock 900s. Men toky och taty kör mycket roligare.

  • dr-masse

    Medlem
    18 september, 2006 vid 17:45

    Jösses, killen är duktig. Samtidigt, så måste det ju bara sägas att speednissarnas öknamn “balett” ligger väldigt, väldigt nära tillhands när man ser det där klippet… 🙂

  • feg

    Medlem
    18 september, 2006 vid 18:58
    dr Masse wrote:
    …speednissarnas öknamn “balett” ligger väldigt, väldigt nära tillhands när man ser det där klippet… 🙂

    Äh, spiiiiiidfolket är bara avundsjuka för att dom har hängbuk och strakben så att låst speedposition är det enda dom klarar. 🙂
    (Säger wannabe-nånting fegisen)

    Man kan ju inte säga annat att den kontroll på kropp, bräda, vatten och vind som “ballettdansöserna” i länkarna ovan har är hel ooootrolig.

    /fegisen

  • dr-masse

    Medlem
    19 september, 2006 vid 07:24

    Absolut, kontrollen är helt ooooootrolig. Och jag gillar verkligen att kolla på freestyle, och är grymt impad av vad som går att göra på en bräda på mer eller mindre helt platt vatten!

    Men…. även manliga konståkare har otroligt kontroll på kropp, skridskor, is och sarg… ;-). Plugga in Vivaldis “fyra årstiderna”, gärna “våren”, skruva upp volymen och kolla på Mattia Pedranis klipp igen. Vad ser du? Just det – balett! 🙂

    Alltså, jag tycker att freestyle rentav börjar få lite väl mycket likheter med den fina alpina grenen “balett”, ähum. Kanske dags att börja lägga in lite nya moment i grenen? Belöna höjd, fart och explosivitet mer än vad man gör idag, kanske? Jag tycker att många av dubbeltricks, “switch” och “clewfirst” och “gärna med en liten apa på huvudet” hysterin börjar göra att man söker nästan någon slags konstlad svårighet före fart, höjd och kontroll.

    Förstå mig rätt här, jag tycker att freestyle nog fasen är det bästa som hänt vindsurfingen de senaste 15 åren, men att själva tävlingsformen börjar bli så extrem och introvert att ingen fattar vad som händer och ingen tänker att “det där blir jag sugen på att testa själv” även om man är rätt duktig som surfare….

    Jag vill se mer “street” och mindre “flat ground” för att tala skateboardspråk… (som om jag visste ett skit om skateboard, men en sak vet jag – även om det är kul att se Rodney Mullen köra flat, så är det när han kör street som det blir riktigt imponerande!)

  • the_novice

    Medlem
    19 september, 2006 vid 08:04

    Äntligen!!!
    Kul att någon äntligen vågar säga som det är…

  • poppo

    Medlem
    19 september, 2006 vid 14:14

    Dr Masse har gjort det igen, tack för freestyle-analysen! Även fast jag gillar när spocken sitter och att allmänt flasswasser-lattja hemma på Alnäs så är och förblir vågsegling det nya … vågsegling.

  • rasmus_w

    Medlem
    19 september, 2006 vid 14:22

    Håller med Masse och har ofta känt mig påmind om skateboardkidsen när jag ser freestylare. Liksom, det är ohyggligt tekniskt och säkert väldigt svårt men jag som inte är så insatt ser mest en bunt nya sätt att ta sig uppför och nedför en trottoarkant. Möjligen funderar jag också på om det vore coolt att hoppa hage med en skateboard.

  • adde

    Medlem
    3 oktober, 2006 vid 07:40
    dr Masse wrote:
    Absolut, kontrollen är helt ooooootrolig. Och jag gillar verkligen att kolla på freestyle, och är grymt impad av vad som går att göra på en bräda på mer eller mindre helt platt vatten!

    Men…. även manliga konståkare har otroligt kontroll på kropp, skridskor, is och sarg… ;-). Plugga in Vivaldis “fyra årstiderna”, gärna “våren”, skruva upp volymen och kolla på Mattia Pedranis klipp igen. Vad ser du? Just det – balett! 🙂

    Alltså, jag tycker att freestyle rentav börjar få lite väl mycket likheter med den fina alpina grenen “balett”, ähum. Kanske dags att börja lägga in lite nya moment i grenen? Belöna höjd, fart och explosivitet mer än vad man gör idag, kanske? Jag tycker att många av dubbeltricks, “switch” och “clewfirst” och “gärna med en liten apa på huvudet” hysterin börjar göra att man söker nästan någon slags konstlad svårighet före fart, höjd och kontroll.

    Förstå mig rätt här, jag tycker att freestyle nog fasen är det bästa som hänt vindsurfingen de senaste 15 åren, men att själva tävlingsformen börjar bli så extrem och introvert att ingen fattar vad som händer och ingen tänker att “det där blir jag sugen på att testa själv” även om man är rätt duktig som surfare….

    Jag vill se mer “street” och mindre “flat ground” för att tala skateboardspråk… (som om jag visste ett skit om skateboard, men en sak vet jag – även om det är kul att se Rodney Mullen köra flat, så är det när han kör street som det blir riktigt imponerande!)

    nått sånthär kanske?

    http://www.parkstyle.at/

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kolla dessa.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.