Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kolla in Emmas surfblogg!!!!!!!!

  • doc

    Medlem
    9 december, 2008 vid 13:37

    Ruggigt temperamentfullt skrivet. Heja Emma!

    Nu väntar vi bara på en kommentar av (en frekvent forummedlem) som ytterligare understryker och förstärker det hon säger i bloggen…

  • kapten-k

    Medlem
    9 december, 2008 vid 14:16

    Jag vet inte vad det här handlar om egentligen, men jag har inte fått sponsorer när jag bytar om längs vägen i habo ljung, det händer dock att folk tutar…

  • svennebanan

    Medlem
    9 december, 2008 vid 16:08

    Tycker mig komma ihåg en del subtila bikinitendenser i Club Ventos Beach Search. Jag fick iaf intrycket att tjejerna inte fick så mycket tid och att en hel del av den tiden mest var “se söt ut” tid. Får kanske kolla den igen, med risk att få en ännu djupare vinterdepression.

  • hanko

    Medlem
    9 december, 2008 vid 16:11

    @Doc 520224 wrote:

    Ruggigt temperamentfullt skrivet. Heja Emma!

    Nu väntar vi bara på en kommentar av (en frekvent forummedlem) som ytterligare understryker och förstärker det hon säger i bloggen…

    Känns som nåt som rimmar på travkusken….nämligen…Surfxxxxxxx!!! En sann kvinnokarl..!

  • surfslusken

    Medlem
    9 december, 2008 vid 16:37

    @Doc 520224 wrote:

    Ruggigt temperamentfullt skrivet. Heja Emma!

    Nu väntar vi bara på en kommentar av (en frekvent forummedlem) som ytterligare understryker och förstärker det hon säger i bloggen…

    kan tänka mej att ni väntar!:)

    Men vad ska man säga? Jag tycker om att kolla på kex i string, även när dom surfar. O sen är de ju så att de helt enkelt säljer. Och inte skiljer sej windsurfing från nåt annat, väldigt sällan är de så att den som är bäst på själva sporten är den som får de bästa sponsor dealerna. De gäller att synas, ha charm, karisma och ett fördelaktigt utseende är inte direkt nån nackdel.
    Finns ju en lång tråd i ämnet som dom som e intresserade kan läsa, får räcka så här för den här gången.

    Åhhhh…va jag höll igen ida!;) O visst vart ja “lite” besviken på att de sakandes bilder på donnan hon hyste sånt förakt (eller va de en uns avundsjuka?) för.

  • svennebanan

    Medlem
    9 december, 2008 vid 16:48

    @surfslusken 520254 wrote:

    O sen är de ju så att de helt enkelt säljer.

    Man kan ju iofs undra hur länge man kan hålla på att sälja prylar med nakna brudar.

    Jag själv fick totalt köpförbud på Burton prylar av min flickvän efter att hon såg Burtons Love bräda i ett skyltfönster. Idiotisk brädgrafik håller jag med om.

    http://www.burton.com/Gear/Default.aspx#/gear/productdetail/mens/boards/10419/206851000155/

    Så se nu fan till att hålla bort bikinibrudarna från hotsailsreklamen/grafiken så att jag nångång får investera i ett SuperFreak.

  • doc

    Medlem
    9 december, 2008 vid 19:08

    @svennebanan 520257 wrote:

    Så se nu fan till att hålla bort bikinibrudarna från hotsailsreklamen/grafiken så att jag nångång får investera i ett SuperFreak.

    Instämmer. Den känns väldigt tysk (= genomusel smak). Jag har aldrig uppskattat den formen av reklam, men efter att jag fick en dotter har det blivit ett mer aktivt avståndstagande.

    Vad det sedan gäller de inlägg med högklassig chauvinistisk underton som man ofta ser här på konfen tycker jag faktiskt inte att de hör hemma här över huvud taget. De säger en hel del om författarens totala oförmåga att sätta sig in i vindsurfande tjejers situtation. Att konstant vara i andra änden av dylika skämt och anspelningar blir nog väääldigt fort uttjatat.

  • tdk

    Medlem
    9 december, 2008 vid 19:18

    Fast Emma är ju ändå rätt med i svängen och borde nog veta ganska bra att It´s All about The Money!
    Tror nog att hennes sponsorer också hellre ser henne surfandes i en bikini än shorts och rushguard.. Men vad vet jag…

  • el_duderino

    Medlem
    9 december, 2008 vid 19:26

    Sen, inte för att va sån, men jag tycker personligen att det verkar relativt enkelt att få spons, bra spons, som tjej utan att va särskilt duktig. Spons kan innebära t.ex. gratis utrustning och fina resor runt vår fina jord halva året. Om man är tjej och drar nytta av detta faktum så ska man heller inte klaga, för som kille med motsvarande talang (eller vad man vill kalla det) så får man inte ett skit. Är inte det diskriminering kanske?

    Bara en tanke, gå inte bärsärk nu!

  • svennebanan

    Medlem
    9 december, 2008 vid 19:35

    @El_Duderino 520280 wrote:

    Sen, inte för att va sån, men jag tycker personligen att det verkar relativt enkelt att få spons, bra spons, som tjej utan att va särskilt duktig. Spons kan innebära t.ex. gratis utrustning och fina resor runt vår fina jord halva året. Om man är tjej och drar nytta av detta faktum så ska man heller inte klaga, för som kille med motsvarande talang (eller vad man vill kalla det) så får man inte ett skit. Är inte det diskriminering kanske?

    Bara en tanke, gå inte bärsärk nu!

    Jag kan väl bara säga att jag tycker att du hade lite otur när du tänkte till där.:smirk:

  • el_duderino

    Medlem
    9 december, 2008 vid 19:39

    @svennebanan 520282 wrote:

    Jag kan väl bara säga att jag tycker att du hade lite otur när du tänkte till där.:smirk:

    dooohhhhh, kan du inte motivera det där lite mr. smartypants, eller du är kanske rädd för en diskussion?

    tillägg: din dryga mupp!

  • svennebanan

    Medlem
    9 december, 2008 vid 19:55

    @El_Duderino 520284 wrote:

    dooohhhhh, kan du inte motivera det där lite mr. smartypants, eller du är kanske rädd för en diskussion?

    Ja det var onödigt av mig, men det var nåntyp av smiley med för att visa att det var ett skämt. Jag håller dock inte med mig.

    Så här tänker jag (vet inte om jag har turen med mig dock):

    Man sponsrar tjejer för att få mer tjejer att köpa wsurfutrustning (hoppas jag). Det finns inte så många tjejer som wsurfar så de som finns och är duktiga bland tjejerna får spons. Kanske med lite mindre trick i bagaget än killarna, men ju mer tjejer som wsurfar desto svårare blir det att få spons för dem. Ingen diskriminering där tror jag. Fan vad sen jag blev nu. Fridens

  • bananen

    Medlem
    9 december, 2008 vid 19:55

    Haha, way to go mange, stå upp för den förtryckta halvan av befolkningen!!!

    Är inte du å kollar film å dricker bärs?

  • svennebanan

    Medlem
    9 december, 2008 vid 19:57

    Mupp står jag för. Men dude, nu har du varit mycket elakare än vad jag har varit.

  • pure

    Medlem
    9 december, 2008 vid 19:58

    Alla sporter är ju så här istort sett. Självklart vill ju företag skyllta med snygga framgångsrika människor. Detta gäller inte bara tjejer.. kolla herrarna nedan.. vem tjänar mest o vem e bäst på planen? Det är helt klart uppenbart vem som tjänar mest totalt sett och frågan är om han hade gjort det om dom bytade utseende med varandra.

    Jag kan väl ha förståelse för att man skulle bli sur om det väl drabbade en själv att man missade nått för att nån annan va snyggare men sån e ju världen. Man får helt enkelt kämpa ännu hårdare istället. Mitt jobb håller på att ersättas av en indier för att dom är billigare och det suger.. men det e bara o bita ihop.

Sida 1 av 15

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kolla in Emmas surfblogg!!!!!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.