Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing köp av komplett utrustning

  • rasmus_w

    Medlem
    23 maj, 2011 vid 15:38

    Det där är antikt. Vill säljaren ha mer betalt än typ en kasse bärs så köp nåt annat.

    Fördelar med det där kitet: Får du fason på det så går det riktigt fort.

    Nackdelar: Mer svårseglat än motsvarande modernt kit, troligen vansinnigt ömtåligt (jag hade en nästan likadan bräda, den var kollosalt ömtålig) och även om du lär dig segla de där grejorna fullt ut så är ett modernt kit antagligen snabbare. IOFS, en modern lättvindsslalom kanske inte kryssar bättre, den där är gjord för courseracing, men i övrigt borde en modern slalom vara snabbare.

  • Knatte

    Gäst
    23 maj, 2011 vid 15:58

    Tror du kan hitta bättre och framförallt tåligare brädan/segel för de pengarna. Brädan är från -97 och var “top of the line” på sin tid. Nu är den svårseglad och ömtålig med dagens mått. Så med andra kan du få bättre grejer för de pengarna eller kanske några kronor mera.

  • rasmus_w

    Medlem
    23 maj, 2011 vid 16:12

    Det är inte oväsentligt att säljaren vill ha 2500:- för grejorna. Det är väldigt mycket pengar för så gamla grejor. Seglet i bild är från -91 men ingenstans i bilden kan man se en matchande mast, vilket inte är så konstigt, första generationens kolfibermaster var väldigt ömtåliga. Ska riggen vara värd nånting alls så ska du ha med rätt mast (den heter Neil Pryde Carbon 60 f.ö.), och inte ens då är den värd mer än max nån hundralapp.

  • rasmus_w

    Medlem
    23 maj, 2011 vid 16:21

    Tips: Kolla in köp och sälj här: Nyare grejor, bättre priser, elaka kommentarer om de som tar ut överpriser. Plus att folket här kan hjälpa dig hitta ett bra kit. Var seglar du och i vilka vindar? Kan du plana? Vattenstarta? Segla med hängsele? Alltihopa avgör vad för kit som är lämpligt.

  • hakuna

    Medlem
    23 maj, 2011 vid 18:46

    Han skickar ju med en fotbollsfena, som inte ens passar den brädan. Lätt värt!
    Eller inte.
    Åsså ett par ruttna master och ett svårriggat segel. Mnja…

    Niclas

  • lukasw

    Medlem
    23 maj, 2011 vid 19:18

    jag har en jp x-cite ride på 130 liter 2008, mast boom, segel allt från np 2008,07 ring för mer info fena mast förl från np ingår bag ingår också 0708446440

    MVH

    Lukas

  • stakarn

    Medlem
    23 maj, 2011 vid 20:16

    tack för tipset, det blir inte den brädan… vill ju inte ha nån skit och grejer som är inte tål något.
    någon som har nått bra tillsalu? jag är som sagt lite bättre än en nybörjare, men har inte surfat så sjukt mkt, så gärna något som är relativt lätt, men som är roligt och som man kan utvecklas på. hör av dej till larsson.samuel@hotmail.com om du har något roligt tillsalu.
    mvh samuel larsson

  • rasmus_w

    Medlem
    23 maj, 2011 vid 20:43

    Som sagt, berätta mer om dig så kan du få bra tips. Vikt, var du seglar och vad du har hunnit lära dig är väl det viktigaste.

  • rasmus_w

    Medlem
    23 maj, 2011 vid 20:46

    Lukasw:s kit ovan låter bra så länge du inte är jättetung eller bor på nåt väldigt blåsigt ställe.

  • stakarn

    Medlem
    24 maj, 2011 vid 14:52

    jag prata med honom, men det var lite dyrt för min del. jag väger ca 80kg och bor mellan sjöarna. alltså kan grunderna, mkt mer har jag inte kunnat lära mej på min nybörjarbräda från 80 talet.
    letar ett paket runt 5000, och om det har några år på nacken så gör det inget, bara det är ett bra kit.

  • erkan76

    Medlem
    24 maj, 2011 vid 18:00

    jag hadde en precis lika dan bräda fast den hete 86 här ute på köp o sälj …ville ha några öl för min …men ingen ville ha den så jag lämnade den på tippen i veckan …..

  • erolwi

    Medlem
    24 maj, 2011 vid 18:47

    För 5500:- köpte jag en 4 år gammal starboard GO med en 2 år gammal rigg. Nåt liknande borde du ju kunna få tag på.

  • stakarn

    Medlem
    29 maj, 2011 vid 07:53
  • tsss

    Medlem
    29 maj, 2011 vid 08:56

    Priset var väl ändå ganska ok, men alldeles för gamla grejor och svårseglade. Ingen mening hoppa på musei-prylar när det finns moderna saker.

    Detta är väl vad du skulle ha (även om brädan kommer att kännas liten i början)

    http://www.blocket.se/dalarna/Komplett_vindsurfingutrustning_34082364.htm?ca=11&w=3

    Tyvärr är priset för högt, brädan är från ca 2004. Om allt är i bra skick så får man nog bjuda 5000 minst. Dessutom behöver du även ett större segel…

  • stakarn

    Medlem
    29 maj, 2011 vid 10:39

    ok, så seglet är för litet?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing köp av komplett utrustning

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.