Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Köptankar :D nybörjare

  • kesoone

    Medlem
    16 september, 2009 vid 16:03

    Klart positivt överraskad av forumet 🙂 mycket trevligt folk och aktivt.
    Många bra tips… Det lutar åt det lite svårare dvs ca120L och tyvärr var brädan i länken från knatte redan såld. Bicless bräda lite för stor och kanske aningen gammal? Letar vidare…

  • bicless

    Medlem
    16 september, 2009 vid 19:47

    Jag kommer samla ihop demobrädorna i början av oktober så då finns det till salu typ AHD fast forward 117, 130, 145, AHD Fury 110, AHD sealion 135, AHD SL1 95 och 110. Det är 2009:or i mycket bra skick.

    Kombinerar man med beggad rigg kan paketpriset landa mellan 9.000-11.000 beroende på nivå på rigg. Du kan ju även köpa beggad brädo och ny rigg. Maila om du vill ha mer konkret förslag.

  • kesoone

    Medlem
    18 september, 2009 vid 18:43

    Någon som kan/vill rekommendera någon av dessa? 110L känns kanske väl litet för mig?
    AHD fast forward 117, 130, 145
    AHD Fury 110
    AHD sealion 135
    AHD SL1 95 och 110

  • kesoone

    Medlem
    6 oktober, 2009 vid 19:17

    Så tror jag att det landar till slut. Nu har jag bestämt mig för att börja med…
    Bräda AHD Fast forward 130
    Segel Sailloft Cross 7,0 (tillsammans med ett äldre 5.0)
    Mast Fiberspar 3200
    Bom Whitespot pro

    Någon som har lust att ge några kommentarer på denna utrustning?

  • schnitzler

    Medlem
    6 oktober, 2009 vid 20:44

    Jag kör på Sailloft Cross 7.0 tillsammans med fiberspar 3200 och mina erfarenheter är att det tillsammans planar tidigt, har grymt drag och är väldigt stabilt. Tål mycket vind också, jag kan hålla det vääldigt länge…
    AHD:n är lättåkt på ett positivt sätt och har en väldigt soft och skön känsla, skön att gippa med och sist – jäkligt snygg.

  • zurfman

    Medlem
    6 oktober, 2009 vid 21:12

    Seglar ju en del i Trälhavet….

    Med tanke på att det kan vara bättre att ha ett camber-segel i 7,5 eller större kanske du skall satsa på ett freemove-segel i 6,5-storlek…?
    Det skulle motsvara mitt 6,1 (väger ca 77 kg o kör 120 l-bräda)

  • booman

    Medlem
    6 oktober, 2009 vid 22:12

    Min setup:

    AHD Fury 110 och F2 stoke 125L
    Sailloft Cross 8,0
    Äldre NP 55% mast
    Whitespot Bom.

    Cross är ett lättriggat segel m bra bottendrag och lätthanterat. Klart nöjd med det seglet. Tål mycket vind. Tyvärr håller inte monofilmen när det blåser iväg på spikar i träd:smirk:. Råkade ut för det nyligen…:tongue:
    Bommen verkar helt ok, smalt, skönt grepp och lättjusterad. Har flera andra och denna hör nog till en av favoriterna.

    Fiberspar 3200 Bra standardmast.

    Tyvärr kan jag inte säga nåt om Fast Forward, men AHD gör inga dåliga brädor, och snygga är de, så jag tror absolut du kommer bli nöjd. (Själv sjukt nöjd med Furyn) 7,0 blir nog en bra storlek på segel till att börja med, sen kanske du vill ha ett större framöver. Kör 9,0 som störst på min Stoke (max rek 8,5) kanon setup vid mindre vind.

    Tror med ovanstående att du får en suverän setup till att börja med…

    Lycka till

    //BooMan

  • kesoone

    Medlem
    7 oktober, 2009 vid 06:09

    Tack killar, grymt forum för sufgalningar 😀

    Så!!! troligen blir det Nybörjare i Brevik på söndag, ingen stormvarning precis men ser ut att luta åt 8m/s. Så om det inte är alltför byigt kan det vara hyfsat nybörjarväder.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Köptankar :D nybörjare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.