Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Köptankar starboard Kombat 107liter 2007

  • perrapops

    Medlem
    10 februari, 2008 vid 19:23

    Tjenare! Efter att ha kört min underbara kombat tre fyra gånger nu måste jag bara säga att den är fantastisk! Hur skön som helst och lätt att kontrollera, tycker att 107:litarn känns hyffsat liten trots sin volym. har smååkt nån småvåg och den känns super, dock om vågorna blir för stora blir den nog lätt klumpig!
    Fick för övrigt min bräda för under 8000 Sprillans!! Ett kap måste jag säga. Köpt på surfspot.se så håll ögonen öppna eller maila Mattias, han kan få in brädor till riktigt bra priser!

    Och schmitz, för gippträning är den underbar tycker jag, tycker också att den planar upp väldigt lätt!
    ,

  • maglu

    Medlem
    29 september, 2008 vid 19:42

    Kör en Fanatic Shark 130l hemma nu men går i tankar på bräda nr2 storlek mindre .

    Hyrde en Kombat 105 -08 häromdagen och gillade det mesta med den.
    Det enda problemet tyckte jag var fotstropparna som var lite för smala i för mina breda fötter…går väl inte att justera (avstånd mellan skruvarna)?
    Körde 6.0 och 4.8 på den, tyckte den var lättplanad, hanterlig, livlig, hoppade mer och kontrollerat efter 5 min med än jag gjort tidigare men annan bräda.

    Jag bor inte direkt så till att jag kan hyra brädor o testköra, så frågar om råd vad för liknande alternativ till denna bräda skulle jag kunna välja? Nåt år äldre för att hitta beg?

    Väger 90, inga problem med 105an…kanske ska välja snäppet mindre?
    Sätter nån gipp då och då men där ligger fokuset på utveckling ligger just nu tillsammans med lite hopp och skutt…

    Förslag?

  • bicless

    Medlem
    29 september, 2008 vid 20:03

    Drops Crossover 104 kanske? Den är väldigt allround och poppar tidigt. Grymt fins konstruktion med heltäckande kolfiber utan skarvar som ger lååång hållbarhet. Om du har vägarna förbi sth kan du provköra den här om du vill, bara dra ett mail. Har även någon demoseglat ex som du kan få billigare när den skall bytas ut mot 2009:a.

    Mvh

    Mattias SurfSpot

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    30 september, 2008 vid 06:35

    Ville bara gratulera Perra till nya köpet. Det är en fin känsla att packa upp nytt från kartong. Klämma och känna lite. (Låter nästan som att det är brudar vi snackar om :tongue: )
    Vad säger bicless om att du inte kör drops då ? Kanske blir :mad2: …..haha !

  • bicless

    Medlem
    30 september, 2008 vid 07:37

    Jag sålde den ju till honom så e rätt nöjde endå. Dessutom gillar Perra (nytt nick :)) Kombaten stenhårt så är väl bara grattulera. Hoppas han inte provkör en Drops snart bara för då kommer jag få en prutande Perra på halsen 🙂

  • planing

    Medlem
    30 september, 2008 vid 16:06

    @Maglu 503670 wrote:

    Hyrde en Kombat 105 -08 häromdagen och gillade det mesta med den.
    Det enda problemet tyckte jag var fotstropparna som var lite för smala i för mina breda fötter…går väl inte att justera (avstånd mellan skruvarna)?

    Nä, det är just det som inte går!!! Stropparna är jättebra om man kör barfota, men om man har lite större vinterskor så får ivarjefall inte mina fötter plats (mina fötter har storlek 40,5 i längd och 43 i bredd, typ Kalle Anka). Man kan göra stropparna stora, men de drar ihop sig hela tiden pga att det är nån typ av neopren i stroppen. Varje gång jag ska sätta i foten så har de blivit för små igen. Jag var GANSKA så trött på Starboards stroppar i söndags 😡 .

    Jag tror att detta är ett ganska så känt problem, så det är inte bara mina fötter som är problemet. Och det finns ju faktiskt de som har storlek 43 i både bredd och längd…

  • ola-h

    Medlem
    30 september, 2008 vid 17:03

    Stropparna är fixade till 2009. Själv gillar jag iofs 2008-stropparna bättre, men 09-modellen funkar i alla fall även för stora fötter. Möjligen en klen tröst om man har 08-stroppar…

  • perrapops

    Medlem
    30 september, 2008 vid 23:50
    Bicless;503758 wrote:
    Jag sålde den ju till honom så e rätt nöjde endå. Dessutom gillar Perra (nytt nick :)) Kombaten stenhårt så är väl bara grattulera. Hoppas han inte provkör en Drops snart bara för då kommer jag få en prutande Perra på halsen 🙂

    Haha! Ja den är mig än kär! Provkörde ju Lite olika brädor nu i helgen på Gotland därav en Drops yeasty, riktigt skön bräda. Provkörde även f2 sx window, och dra åt hel…e vad snabb den va! Jäklar alltså , nu var det ju ganska mycket vågor när jag körde den, men jag vågade verkligen inte skota in helt. den bara flög fram på vattnet! Blev nästan lite sugen på att ha en sådan själv!!

  • perrapops

    Medlem
    30 september, 2008 vid 23:52
    SolnaUrban;503744 wrote:
    Ville bara gratulera Perra till nya köpet. Det är en fin känsla att packa upp nytt från kartong. Klämma och känna lite. (Låter nästan som att det är brudar vi snackar om :tongue: )
    Vad säger bicless om att du inte kör drops då ? Kanske blir :mad2: …..haha !

    Haha, det tror jag inte, snart får han en prutande Perra efter sig på både drops och ahd…;)

  • maglu

    Medlem
    1 oktober, 2008 vid 06:49

    Körde barfota…så lär väl va omöjligt med vinterskor för mig…har 45-46: or. Ett alternativt förslag hittills på liknande bräda

    -Drops Crossover

    Hur långt bak i tiden kan man gå på begagnat av denna typ av brädor (crossover) utan att det är markanta skillnader i konstruktion osv?

  • bicless

    Medlem
    1 oktober, 2008 vid 08:49

    Den största förändringen generellt på denna typ av brädor kom ca 2001-2003 (nu pratar jag ej specifikt om drops). Sen under 2005 till 2006 tycker jag designen mognat in lite och inte ändrats så mycker till 2008 för de flesta fabrikat.
    OBS, ibland är även den nyare modellen sämre, de sparar in på kolfiber och annat dyrt. Tror med andra ord du kan köpa en 2005-2007:a med gott samvete bara skicket är bra. På beggat får du dock sällan garanti.

    Vi har 1000:- rabatt på webshoppriserna på Drops och AHD just nu. Gäller dock bara nya brädor.

    Mvh

    Bicless

  • rasmus_w

    Medlem
    1 oktober, 2008 vid 09:10

    Till 2009 så verkar det däremot som att kolfibern blivit billigare eller nåt eftersom rätt många tillverkare plötsligt skryter om kolfiberhalten i sina “pro edition”-modeller.

  • maglu

    Medlem
    9 oktober, 2008 vid 15:01

    Fanatic FreeWave 86 -08, då?
    Finns en beg just nu. Jämförelser med drops och starboard?

    Eftersom jag hade noll problem med 107l Starboard även i bitvis marginell vind, borde jag kunna ha roligare med en bräda med t.ex 86l. Speciellt eftersom det är komplement till 130l freeride, som får ta lättvind.

    Väger strax under 90 …vattenstartar utan problem.

  • robin

    Medlem
    9 oktober, 2008 vid 20:49

    @Maglu 506825 wrote:

    Fanatic FreeWave 86 -08, då?
    Finns en beg just nu. Jämförelser med drops och starboard?

    Eftersom jag hade noll problem med 107l Starboard även i bitvis marginell vind, borde jag kunna ha roligare med en bräda med t.ex 86l. Speciellt eftersom det är komplement till 130l freeride, som får ta lättvind.

    Väger strax under 90 …vattenstartar utan problem.

    Så klart att du kan segla 86 liter också! Freewaven verkar vara älskad av alla som äger den.

  • tim-eriksson

    Medlem
    9 oktober, 2008 vid 20:56

    Freewave 98… mums mums! Perfekt enda bräda för mig, även om jag både har större och mindre… Sväljer t.om 7.0 helt okej!

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Köptankar starboard Kombat 107liter 2007

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.