Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Köra utan lastförskjutningsskydd?

  • blueride

    Medlem
    13 augusti, 2009 vid 11:42
    jopi;565888 wrote:
    Hänkö, du är alltså polis, kanske rent ut av trafikpolis?
    Det som stör mig är att det är nästan lika många varianter som svar ovan, men det kanske är så att det är ingen exakt vetenskap. Marcus, hur säker är du på försäkringsbiten?

    Det är lungt. Självklart får du tänka på att all last rör på sig om du bromsar eller krockar men det är liksom mera överlevnadsinstinkt än ett försäkringsproblem skulle jag säga.

    /marcus

  • hanko

    Medlem
    13 augusti, 2009 vid 14:56
    blueride;566121 wrote:
    Det är lungt. Självklart får du tänka på att all last rör på sig om du bromsar eller krockar men det är liksom mera överlevnadsinstinkt än ett försäkringsproblem skulle jag säga.

    /marcus

    Exakt…! :smirk:

  • skotten

    Medlem
    20 augusti, 2009 vid 23:59

    hmm didnt they change the rules in June to be the same as the rest of the EU.. now you dont need a “galler”?

  • mattiasn

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 07:11
  • jrgn

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 08:41
    skotten;568937 wrote:
    hmm didnt they change the rules in June to be the same as the rest of the EU.. now you dont need a “galler”?

    Sant sant, jag reggade om till lätt lastbil för någon månad sedan och det enda jag behövde för det var att slänga ut sätena och ta bort alla tillhörande säkerhetsbälten.

    Omregistreringsmannen på bilprovningen sa att det i höst skulle komma nya regler att man dessutom skulle vara tvungen att förstöra fästena för bälten och säten bak. Svetsa igen eller dra av en bult i dem. Detta för att man inte skulle kunna sätta i sätena och köra med dem igen.

    Men för övrigt får väl någon form av överlevnadsinstinkt avgöra hur man gör med sin last. Galler, vägg, eller spännband på något sätt

  • jopi

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 14:29

    Nu kom det ju intressant info i detta ämne. Skummt att det är helt omöjligt att hitta info om detta på bilprovningen.se eller transportstyrelsen.
    Nu börjar det kännas surt att man köpte ett galler (inte helt gratis) och reggade om, året efter höjdes skatten med 50% två gånger om, och nu behöver man inte ens gallret… 🙁

  • skotten

    Medlem
    22 augusti, 2009 vid 00:11

    scotsmen dont like spending money.. 🙁

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Köra utan lastförskjutningsskydd?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.