Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kort Mauirapport

  • hstrom

    Medlem
    17 mars, 2004 vid 21:16

    Tror konfmaster satt dit den så den ligger högst upp hela tiden… Ett rätt bra betyg på tråden… wink.gif

  • ola-h

    Medlem
    18 mars, 2004 vid 06:35

    Japp, flera följer i Hots fotspår och experimenterar med dacronsegel. Jason Diffin (som har egen customloft och designar åt Simmer) seglade bland annat på ett eget Dacronsegel (som syns i bakgrunden på bilden ovan).

  • tobba

    Medlem
    18 mars, 2004 vid 09:53

    Schysst! Men jag vil ha fler bilder om det finns!

    Häng löst!
    Tobbe

  • drakglenn

    Medlem
    18 mars, 2004 vid 14:11

    Svar till:


    För övrigt blev jag uppvaktad av hajar en dag på Kanaha. Det var nästan ingen vind och jag hade guppat ut en bit utanför breaken i hopp om en liten vindby att gippa i. Till slut fick jag gippa utan vind och när jag därefter stog och balanserade dunkade det till rejält i brädan, så kraftigt att jag ramlade i. Jag tänkt först att jag seglat på något och såg också något stort svart i vattnet. Dock stog jag ju still och nästa ögonblick såg jag att det stora inte var någon fet trädbit eller nåt, utan en tämligen rejäl fiskliknande skapelse. Jag var rrätt snabb upp på brädan och drog åt mig tåna. Jag kan säga att det inte är helt lätt att krypa ihop mitt på en 70-liters vågbräda

    [/ QUOTE ]

    MARDRÖM!!!
    Fy fasen vad iskallt gjort OLA, en annan hade nog flippat ut helt……

    Blev själv tumlad på revet nån kilometer ut i cabarete för några år sedan.
    När jag väl kom upp på brädan & in till stranden igen
    frågade jag om det fanns haj svarade uthyraren med typiskt Robby Nasih röst & smile:
    “ingen bra dag att fråga då en lokal fiskare just plockade upp en haj på 3.5 meter där” ……………
    Efter ha skitet i shortsen blev jag på stranden, (lider normalt av värsta hajnojan).

    Men att köra på & se hajarna utan vind, FY FASEN, tusen gånger värre!!!!

    Jaja, nu när du är hemma igen kan jag bara säga att många av oss ser fram mot dina inlägg

    //Glenn

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 mars, 2004 vid 04:16

    Aloha Ola!
    Ingen vind efter att du lamnade oss har pa on. Men ser fram emot att valkomna Poppo och de andra med mer vind
    Honken/Urban

  • culing

    Medlem
    19 mars, 2004 vid 10:15

    Tjena Honkas o alla andra!
    Hur f:n har ni det?
    Jag har mailat Johan, men inte fått något svar.
    Har ni seglat något, eller bara spelat skinnbanjo?
    Hör av er/Pär

  • koa

    Medlem
    20 mars, 2004 vid 06:40

    Så där ja…
    Windguru-Maui

    Får väl också bidraga med en stillbild från video, här Victor Fernandez på Hookipa

    Aloha / Calle N

  • weeboy

    Medlem
    20 mars, 2004 vid 21:38

    Inlägg raderat av Weeboy

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 mars, 2004 vid 22:14

    “vem bryr sig om Maui? inte vi vanliga arbetsklassen som aldrig har råd!!fuck all this man it dont meant shit now! konfmästare???”

    Ha, ha funny chap! Du kan med åka till Maui om du bestämmer dig för det.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 mars, 2004 vid 22:56

    Svar till:


    inte vi vanliga arbetsklassen som aldrig har råd!!

    [/ QUOTE ]

    Skitsnack. Det är bara att bestämma sig. För övrigt är det väl bra att tillhöra “arbetarklassen”. Asmånga målare, snickare, byggare som säsongar på Maui o knegar där nere litegrann.
    Själv skrapade jag ett hus och flyttade möbler hit o dit. Blev ju ett par bucks.

    Skärp dig, dra in degen o åk.
    /David

  • ola-h

    Medlem
    21 mars, 2004 vid 20:45

    70:an var helt OK. Den funkar bra med 5.3, som var det största jag hade med mig. I lite segare förhållanden (typ Kanaha) så funkar dock 5.3:am bäst ihop med en lite större fena (22cm). 74:an är dock märkbart mer lättjobbat när det går lite sakta på vågen, jag saknade den lite de lättaste dagarna, faktiskt. Den extra volymen gör det ju också lite enklara att ta sig runt (ta höjd) när man inte planar, vilket är händigt då det inte är perfekt sidvind.

    Det blev några snabba vågor av lite schysstare storlek i början av vistelsen och där var 70:an väldigt stabil på railen när det gick fort. Inget studs eller andra konstiheter, bara full speed down the line och sedan någon halvmesig tillbakasväng då och då.. Däremot krävs en del teknik och kraft för att lägga den mycket på kant i sådana förhållanden. Det är också rätt mycket en vanesak, och jag hann egentligen aldrig segla in mig på förhållandena (hyfsad fart på vågen på Hookipa/Lanes/Kuau).

    För övrigt var också 70:an grymt skön med 4.0 i Åsa i lördags. Inte tillstymmelse till stor, bara väldigt lättkontrollerad.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kort Mauirapport

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.