Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kvalitet på biltemas lamineringsepoxy?

  • Kvalitet på biltemas lamineringsepoxy?

    Publicerad av safesurfer på 7 juni, 2012 vid 09:26

    Hej!
    Jag vet att frågan varit uppe förut men det var ett tag sedan så jag tänkte ändå fråga då det nu finns lamineringsepoxy på biltema. Funderar på att beställa från NM men är frestad att köpa på biltema då det är bekvämare att handla direkt. Undrar även om BHP:s avrivingsväv fungerar med epoxy, den fungerade fint med gelcoat men är lite orolig att den kommer sitta fast då jag laminerar epoxy och då får man ett jädra sjå med att slipa. Vet inte om jag orkar testa med vacuum men det vore lite skoj att testa då jag redan har en pump.
    http://www.biltema.se/sv/Bat/Kemikalier/Polyester-och-Epoxi/Lamineringsepoxi-252134/
    http://www.watski.se/f/Avrivningsduk-15-M2-2918396
    Tänkte göra såhär
    1 rengöra med aceton
    2 pensla på med tunnt lager epoxy
    3 på med glasväven och pensla på tills den är genomblött
    4 torka av överflöde med svamp
    5 på med avrivningsvägen
    6 på med abosorberande materialt typ tyg
    7 på med plast som tejpas med dubbelhäftande tejp mot skrovet
    8 skapa vacuum med vacuumpump och montera en varmluftsblås

    Tacksam för förslag då det är jobbigt om man misslyckas med epoxy.

    s19 svarade 11 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • jesper-b

    Medlem
    7 juni, 2012 vid 09:50

    Har ingen koll på Biltemaepoxyn men avrivningsväv funkar bra med epoxy. Skulle gissa (kvalificerat) att det inte är något problem att använda Watskis peel-ply på (rätt blandad) lamineringsepoxy!

    /JB

  • s19

    Medlem
    7 juni, 2012 vid 10:33

    Innan var det BHP som levererade till Biltema (Väv, microballonger epoxy etc). Vet inte exakt hur det är nu! Tror de ville spara mer pengar och tar nu från Kina tro jag! Bhps avrivningsväv funkar till epoxy! Dock är det tio år sen jag gjorde det. Men ser ingen anledning till att den inte skulle funka! Ring annars 040-440710 och prata med dem! Mycket hjälpsamma och duktiga!

    Linus

  • safesurfer

    Medlem
    7 juni, 2012 vid 10:52

    Tack för hjälpen folk!
    Ska bli sköj att se hur det blir.

  • svenne

    Medlem
    7 juni, 2012 vid 11:01

    Hej å hallå.
    Avrivningsväv fungerar oavsett epoximärke.
    Efter diskussioner på ett annat forum så gjorde jag mekaniska tester på Fultemas epoxi för att testa om den är sämre. Och ja, den är inget att hänga upp i julgran så att säga.

    Nu blir det gratisreklam, men du får både bättre och billigare epoxi och avrivningsväv om du beställer av mig (212:- spänn för peelen är föfan ett skämt).

  • safesurfer

    Medlem
    7 juni, 2012 vid 12:11

    Så mycket gratis jobb du gör här svenne genom att ge råd till alla amtörer så förtjänar du lite gratis reklam 🙂

  • andersbq

    Medlem
    7 juni, 2012 vid 19:18

    Du bor ju här på västkusten, här finns fina grejer http://www.carbix.se/

  • s19

    Medlem
    7 juni, 2012 vid 20:55

    Köpte en bit väv, en remsa, på biltema i vintras för att kolla. Det var heller ingen kvalite…Trillade ju sönder när jag öppnade den och det var bara att åka till Bhp istället! På tal om skämtpriser så kollade jag upp deras divinycell/polyuretanskiva för skojs skull… väldigt mjuk, skuren i rutnät och svindyr… De som stod i den “lilla butiken” där skivorna förvarades visste inte ens att det fanns i deras sortiment… Och de är inte så pigga på att svara på vem som levererar till dem…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kvalitet på biltemas lamineringsepoxy?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.