Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Laga tvådelad bräda?

  • Laga tvådelad bräda?

    Publicerad av splifboy på 11 oktober, 2009 vid 10:28

    Tja!
    Är numera glad ägare till en tvådelad Starboard Evo (sitter ihop litegrann i botten sandwichen mellan mastfot och stroppar). Ni som lagat/fått lagat era snappade brädor, tycker ni det varit värt det (hållbarhet, viktuppgång)? Hur mkt har det kostat (U.Larsson, andra)?

    splifboy svarade 14 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • andreas-f

    Medlem
    11 oktober, 2009 vid 10:42

    Jag bröt av min gamla AB+ framför mastfoten för några år sen i Sydafrika. Lämnade in den för lagning där nere, det blev superbra och brädan tuffar på än, märker ingen skillnad mot innan. Brädan var dock inte helt av i två delar utan hängde ihop i botten. Kanske är värre om det är mellan stropparna också.

    Vad hände då? 🙂

  • splifboy

    Medlem
    11 oktober, 2009 vid 16:08
    Andreas F;582636 wrote:
    Jag bröt av min gamla AB+ framför mastfoten för några år sen i Sydafrika. Lämnade in den för lagning där nere, det blev superbra och brädan tuffar på än, märker ingen skillnad mot innan. Brädan var dock inte helt av i två delar utan hängde ihop i botten. Kanske är värre om det är mellan stropparna också.

    Vad hände då? 🙂

    Troligtvis en plattlandning för mkt….

  • svenne

    Medlem
    11 oktober, 2009 vid 21:19

    Skicka bilder till mig så kan jag säga om det är värt det. Det går alltid, priset kan bli därefter…

  • kapten-k

    Medlem
    11 oktober, 2009 vid 21:26

    Snacka med linus S-19, han har både knäckt och lagat några gånger

  • splifboy

    Medlem
    12 oktober, 2009 vid 16:25

    Svenne, vad tror du om detta? Brädan är inte seglad speciellt mkt.
    Mvh,

  • tsss

    Medlem
    12 oktober, 2009 vid 17:15

    OJOJOJ!!!

    hej Svenne o andra bräddoktorer. Blir intressant att höra “the Verdict” samt att följa lagningen, vem som nu ger sig på den.

    Nästan ny, inget för ev. försäkring?

  • svenne

    Medlem
    12 oktober, 2009 vid 18:11
    Splifboy;582893 wrote:
    Svenne, vad tror du om detta? Brädan är inte seglad speciellt mkt.
    Mvh,

    Jag tror att du har plattlandat. 😉
    Ser ändå ut att vara ett “rent” snitt och inte en massa trasigt. Jag har knåpat ihop värre. Om du inte bryr dig om att grafiken blir förstörd och kan acceptera att det syns när man tittar närmare att den är lagad så går det att få ihop den för en hyfsad kostnad, skulle gissa på runt 4000:- för att den ska tåla nya plattlandningar. Och då menar jag seriös lagning och inget jävla spacklande.

  • johanoeberg

    Medlem
    12 oktober, 2009 vid 18:44

    OUUUCHH. Surf sa räven…

  • splifboy

    Medlem
    12 oktober, 2009 vid 21:18

    Misstänkte att det skulle kosta ungefär så mkt. Hur det ser ut är för mig i princip helt egalt, bara det funkar, håller och inte väger allt för mkt. Lutar dock åt att jag istället lägger dem slantarna på en ny bräda…. troligtvis icke cobra producerat…. Får höra av mig ifall jag ändrar mig.
    Tack för svar!

  • rasmus_w

    Medlem
    12 oktober, 2009 vid 21:56

    Ryktet säger att Svenne kan bistå med det där icke cobra-producerade med. Eller i alla fall en mer omfattande renovering av typ nytt laminat, ny skumkärna och ny shape.

  • ola-h

    Medlem
    12 oktober, 2009 vid 23:15

    EVO 75 2007… tveksamt om det är värt 4 papp att laga. Hur gillade du brädan? Just 07:an i just 75-storlek tyckte jag kändes som att den krävde en del vind. Letar du efter liknande bräda rekommenderar jag hellre en 08:an 75 eller en 07 EVO 70. OM du reparerar brädan skulle jag gärna göra att litet experiment med den (spackla om railsen lite för att skärpa upp dem mellan stropparna, det skulle nog göra den klart bättre).

  • fastlandsguten

    Medlem
    13 oktober, 2009 vid 08:55
  • splifboy

    Medlem
    13 oktober, 2009 vid 17:04

    Jag måste nog säga att jag tycker min första evo från 2005 på 70 liter kändes livligare än 75 l, kanske för att den var mindre? Den har tyvärr gått ett liknande öde till mötes. Blev faktiskt positivt övrraskad av hur rolig min reservbräda, en Naish Comp wave från 2002 kändes förra helgen. I o f bjöds det på kalas förhållande så kanske t o m en surfpartner sky hade varit skoj (?) men jag kan känna att jag saknar fartkänslan (Evon är snabb men går så otroligt lungt (surfrailsen?) i vattnet att det ibland knappt känns som man planar) och dem distinkta skären man kan få från en “old school” bräda.
    Tror, ffa med tanke på kort livsläng på Cobra tillverkade brädor, att det lutar åt en mer hållbar konstruktion från mindre fabrikat.
    /

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Laga tvådelad bräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.