• larssa

    Medlem
    26 mars, 2007 vid 20:21

    Kollade vind på prog weather watcher, men det är väl lite väl långt fram för att man skall vara säker. Har aldrig klättrat och har heller inga skor, men det kanske funkar med gympa eller det e helt kört?
    Hade varit kul att prova på.

  • brutolf

    Medlem
    26 mars, 2007 vid 20:38

    Tjejer med lite muskler gillar då jag iaf :cool2:.
    Och klättring sliter nog rätt så fint på fingertopparna kan jag tänka mig.

    Blir man duktig på trial så kan man klättra i både berg och träd med cykel också, kanske inte lika brant men.

  • virena

    Medlem
    26 mars, 2007 vid 20:41

    Det e sant det e bara måndag idag, det e jag som e helt veckovild. Blir så när man jobbar så knasiga tider som jag. Klätterskor är att rekomendera speciellt utomhus då man ofta står på små knoppar, lister eller smearar. Men klättrar man lite lättare leder funkar det säkert med gympadojor. Vad har du för storlek?

  • virena

    Medlem
    26 mars, 2007 vid 20:44

    @Brutolf 372583 wrote:

    Tjejer med lite muskler gillar då jag iaf :cool2:.
    Och klättring sliter nog rätt så fint på fingertopparna kan jag tänka mig.

    Blir man duktig på trial så kan man klättra i både berg och träd med cykel också, kanske inte lika brant men.

    Ja, det låter schysst, men måste krävas mkt träning, min cykel e lite väl tung. Ja, ja detså mer grabbmuckler:wink:

  • baner

    Medlem
    26 mars, 2007 vid 21:20

    Cyklade MTB i skatås i Lördags. Det var Krut tort, så det är bara att dra ut !!

  • larssa

    Medlem
    27 mars, 2007 vid 20:15

    @Virena 372589 wrote:

    Det e sant det e bara måndag idag, det e jag som e helt veckovild. Blir så när man jobbar så knasiga tider som jag. Klätterskor är att rekomendera speciellt utomhus då man ofta står på små knoppar, lister eller smearar. Men klättrar man lite lättare leder funkar det säkert med gympadojor. Vad har du för storlek?

    Skall kolla med en polare som klättrat förr om han har skor. Jag har stl 41 men det borde väl funka med gympadojjor. Jag skall kolla läget iaf. hade varit skitkul.

  • mackan

    Medlem
    27 mars, 2007 vid 21:27

    @gammelsurfen_ 372510 wrote:

    Köp en longboard! Det är hur skönt som helst att glida runt när det inte blåser!

    http://www.longboard.se/home.xml?SetLanguage=sv

    La precis upp en annons om någon skulle va åksugen..

    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=12189

  • virena

    Medlem
    27 mars, 2007 vid 21:28

    Banér,
    Änggårdsbergen var super:laugh: efter två timmar var jag helt slut:tongue:, vad fort man tappar den typen av träning. Jag trodde aldrig att det skulle ha hunnit torka upp sådär. Det var ju mycket torrare nu än det var när jag slutade i höstas. Märkte dock att mina växlar var helt knas och bakbrosen måste oxå fixas:mad:. Man kansek skulle orka släpa sig till andra sidan stan för att köra lite. Vad är bäst skatås eller delsjön eller flyter de ihop. Tänkte testa sandsjöbacka på torsdag, har du kört nåt där?

    Brutolf,
    hur gör man för att hoppa på framhjulet. Jag fattade gjrejen med att åka och bromsa med frambromsen för att göra en 180 på framhjulet. Lyckades dock bara nästan 90. Hade för kul i skogen så jag hade bara några minuter på mig att testa. Men det där med att hoppa på framhjulet. Bör man träna att bara balansera på cykeln först. Kan bara det om jag “viker” framhjulet men då kan det ju inte gå att komma upp på enbart framhjulet:confused2:. Skall man använda frambromsen och spjärna emot med fötterna mot peddalen:confused2: eller hur gör man?

    Larssa,
    Kullen låter super, men jag måste kolla upp lite mer. Jag har bara lite kilar för toppankare. Jag leder inte på kil och det finns inga bultar där att leda på. Men jag e grymt sugen på att testa klättringen där.

    Oj vilken roman det här blev. Sorry! Jag vill ju bara leka:laugh:

  • milkman

    Medlem
    28 mars, 2007 vid 06:28

    Jag vart grymt sugen på en trial cykel nu. Måste ju vara perfekt när det inte blåser. Kan man köpa en för typ 8000 som har allt man måste ha?? Hatar att köpa billigt mög som man blir besviken på.

  • baner

    Medlem
    28 mars, 2007 vid 10:25

    Man kan nog säga att skatås och delsjön flyter ihop. Har varit lite i sandsjöbackamen kan inte området. Men i Skatås/delsjön finns mycket bra åkning. Jag skall dra ut i helgen, så om du känner för det kan du ju hänga på en “komma igång efter vintern” tur. Annars så rekommenderar jag: Happymtb.org som ordnar turer hela tiden. Men du skall nog välja en “easy” ride ibörjan. Det finns även en hel del turbeskrivningar där.

  • brutolf

    Medlem
    28 mars, 2007 vid 16:46

    Virena:
    När du kan hoppa från stillastående upp på saker som är en halvmeter höga så kan du börja fundera på att hoppa på bara framhjulet för det är svårt. Det håller jag på med för fullt och försöker lära mig och jag klara ca 5 hopp i följd.
    Att kunna balansera och stå still på 2 hjul är barnsligt enkelt jämfört med att hoppa på enbart framhjulet.
    Eller du kanske menade hoppa med framhjulet för att hålla balansen. Då ska du nypa åt både bak och fram broms(i trial håller man alltid pekfingrarna på bromsarna och när man inte rullar så nyper man i båda bromsarna) och sen rycker man upp styret och parerar hela tiden åt det hålla man tippar åt. Sen så kan man använda kroppen och göra samma sak med bakhjulet och framhjulet så att man gungar fram och tillbaka.

    Sen så kan man balansera utan att lyfta hjulen från marken och då vrider man framhjulet ca 45 grader och rullar lite framåt och bakåt och använder frambromsen.

    Dom här killarna är tokigt bra på att åka på framhjulet, men det brukar ta ca 5 år innan man blir så bra.
    http://www.youtube.com/watch?v=bLotJchBtM0

    Milkman:
    För 8000 så får du en rätt bra begagnad cykel också. Visst är dom lite repiga och använda men dom är helt ok. Det finns dom cyklar som kallas street,dirt,trial och dom är lite sämre om man vill triala för dom är lite tyngre och har andra ram vinklar som gör det lite svårare. Det går med dom också men det är svårare.
    Och en cykel med växlar är att föredra för då kan man också ta sig någonstans för när man trialar så har man låg utväxling så om man ska cykla iväg någonstans så får man trampa arslet av sig.

    Och det är helt perfekt att ha en trial cykel med sig om man åker iväg en bit och ska Kita/Surfa och så visar det sig att det inte blåser. Då sitter man inte bara där och har tråkigt.

  • skotten

    Medlem
    28 mars, 2007 vid 17:10

    Offtopic??

    Forget about trial, get more into street riding 🙂 its cooler….

  • brutolf

    Medlem
    28 mars, 2007 vid 20:12
    skotten;373079 wrote:
    Offtopic??

    Forget about trial, get more into street riding 🙂 its cooler….

    Det som gör trial så roligt är att man kan ha kul med bara en lastpall på en väldigt liten yta. Man behöver ingen ramp lr något sådant. Och det mesta som man kan göra med en street cykel kan man göra med trial cykel fast tvärt om är nog svårare.

    Här kommer en till film som visar exempel på hur mycket man kan göra bara på en trotoar kant.
    http://www.youtube.com/watch?v=MmK0F86tRTo

    PS: jag tänker aldrig sluta propagera för trial i gämförelse med street.

    PS2: Alla streetare som nedvärderar trial är oftast sånna som försökt men aldrig lärt sig hålla balansen och gett upp.

  • virena

    Medlem
    28 mars, 2007 vid 21:55

    @Larssa 372906 wrote:

    Skall kolla med en polare som klättrat förr om han har skor. Jag har stl 41 men det borde väl funka med gympadojjor. Jag skall kolla läget iaf. hade varit skitkul.

    Hej hopp!

    Hur ser det ut med vind i helgen? Det ser ut som om att det blir en helg här hemma med lite klättring och MTB(om det inte är massa vind:laugh:). Om du e klättersugen får du komma upp till Götet, det e bara att höra av dig. Jag blev dock grymt sugen på klättringen på Kullen, så det kommer nog att bli en tripp dit under våren. Måste bara fixa lite med prylar och ev få med mig någon/några tradklättrare. Men lovar att höra av mig när det blir klättring där. H

    Virre

  • virena

    Medlem
    28 mars, 2007 vid 22:00

    @Banér 372996 wrote:

    Man kan nog säga att skatås och delsjön flyter ihop. Har varit lite i sandsjöbackamen kan inte området. Men i Skatås/delsjön finns mycket bra åkning. Jag skall dra ut i helgen, så om du känner för det kan du ju hänga på en “komma igång efter vintern” tur. Annars så rekommenderar jag: Happymtb.org som ordnar turer hela tiden. Men du skall nog välja en “easy” ride ibörjan. Det finns även en hel del turbeskrivningar där.

    Låter schysst att hänga på, alltid kul att hitta lite nya ställen. När hade du/ni tänkt att dra ut lö sön? Vi kan väl höras.

    Har bara cyklat sandsjöbacka leden från sisjön till tråkkärrsslätt, men tänkte testa den från lite söder om särö till sisjön. Ska bli super kul:grin:

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.