• virena

    Medlem
    28 mars, 2007 vid 22:03

    @Brutolf 373075 wrote:

    Virena:
    När du kan hoppa från stillastående upp på saker som är en halvmeter höga så kan du börja fundera på att hoppa på bara framhjulet för det är svårt. Det håller jag på med för fullt och försöker lära mig och jag klara ca 5 hopp i följd.
    Att kunna balansera och stå still på 2 hjul är barnsligt enkelt jämfört med att hoppa på enbart framhjulet.
    Eller du kanske menade hoppa med framhjulet för att hålla balansen. Då ska du nypa åt både bak och fram broms(i trial håller man alltid pekfingrarna på bromsarna och när man inte rullar så nyper man i båda bromsarna) och sen rycker man upp styret och parerar hela tiden åt det hålla man tippar åt. Sen så kan man använda kroppen och göra samma sak med bakhjulet och framhjulet så att man gungar fram och tillbaka.

    Sen så kan man balansera utan att lyfta hjulen från marken och då vrider man framhjulet ca 45 grader och rullar lite framåt och bakåt och använder frambromsen.

    Fasen låter sjukt svårt, men det e bara till att träna. Den sista e ju lätt, men allt det andra:tongue:. Tack för tippsen:smile:

  • skotten

    Medlem
    28 mars, 2007 vid 23:46

    @Brutolf 373134 wrote:

    PS2: Alla streetare som nedvärderar trial är oftast sånna som försökt men aldrig lärt sig hålla balansen och gett upp.

    I think you are being a little over defensive.. I ride Downhill and dirt jumps.. I ride street for a little bit of a change now and again, but trials is like walking… you never really seem to go anywhere.. see anything…. At least while riding street or North Shore, there is a change of scenery.. you adapt your riding skills to whatever is presented in front of you.. as opposed to sticking to the one spot…. I can hold my own in trials.. I could pull a switzerland squeaker before you had discovered your third thumb and Hans Ray was starring in bad cop shows…..

    Dont be so anal, its bad rep for the rest of the trials guys…. 😛

  • larssa

    Medlem
    29 mars, 2007 vid 07:39

    @Virena 373153 wrote:

    Hej hopp!

    Hur ser det ut med vind i helgen? Det ser ut som om att det blir en helg här hemma med lite klättring och MTB(om det inte är massa vind:laugh:). Om du e klättersugen får du komma upp till Götet, det e bara att höra av dig. Jag blev dock grymt sugen på klättringen på Kullen, så det kommer nog att bli en tripp dit under våren. Måste bara fixa lite med prylar och ev få med mig någon/några tradklättrare. Men lovar att höra av mig när det blir klättring där. H

    Virre

    Ok! det är nog lite osäkert med vind, men blir det så kitear jag. Annars hade det som sagt varit kul att prova på och klättra. Jag har dock aldrig klättrat innan och jag vet inte om man behöver gå en kurs eller man kan hänga på ändå? Har kollat med en polare angående Kullaberg och man behöver egna kilar. Skulle det bli aktuellt så slå mig en signal! 070-7614937
    //Larssa

  • kasimir

    Medlem
    29 mars, 2007 vid 08:08

    Finns det inte toppsäkringar på Kullaberg?

  • gh0st

    Medlem
    29 mars, 2007 vid 17:00

    third thumb.. hehe. =)

  • baner

    Medlem
    29 mars, 2007 vid 17:15

    Virena, Jag o min polare räknar med att vara i skatås. Kl13.00 på lördag. Du får mitt mob.nr som meddelande.

  • virena

    Medlem
    29 mars, 2007 vid 17:31

    @Banér 373325 wrote:

    Virena, Jag o min polare räknar med att vara i skatås. Kl13.00 på lördag. Du får mitt mob.nr som meddelande.

    Schyrrans! Jag hoppas jag hinner repa mig. Eh det e inga problem. Jag kände mig nästintill levand död efter 5 timmar och 20 min i skogen cyklandes och bärandes av den där cykeln. Hade definitivt behövt haft med mig lite energiintag. Det var super skoj:laugh: men allt för många skojiga utförslöpor som gick åt fel håll:mad: och helt sjuka klättringar som jag mkt gärna hade sett nån cykla upp för. Och irrade bort mig gjorde jag oxå några gånger trots ganska täta markeringar. Fasen vad schyssta klipphälls partier det var i början av leden. Den måste defenitivt göras åt andra hållet snart. Segt dock att ha dryga 25km asfalt hem efteråt bara.

  • baner

    Medlem
    30 mars, 2007 vid 12:31

    5 h i skogen !! Då blir det perfekt med lite uppmjukning av leder på Lördag. Vi synes !

  • johanneslarsson

    Medlem
    30 mars, 2007 vid 17:32

    rolig tråd,,

    jag har försökt bygga min hoj som en blandning mellan street, trial, dirt och bmx, och tycker att jag har lyckats rätt bra. jag tycker alla disipliner har sin tjusning. förut fick jag åka hem och byta hoj tex, när jag studsat fördigt på en lastbrygga och hittat en rolig grässlänt osv. kan slänga upp en bild på den om jag hittar min kamera.

    är de någon som cyklar runt och leker i halmstad så säg till, själv har jag aldrig stött på någon.

  • virena

    Medlem
    30 mars, 2007 vid 20:03

    @Larssa 373186 wrote:

    Ok! det är nog lite osäkert med vind, men blir det så kitear jag. Annars hade det som sagt varit kul att prova på och klättra. Jag har dock aldrig klättrat innan och jag vet inte om man behöver gå en kurs eller man kan hänga på ändå? Har kollat med en polare angående Kullaberg och man behöver egna kilar. Skulle det bli aktuellt så slå mig en signal! 070-7614937
    //Larssa

    Blir kvar här, ska jobba på söndag för att kunna få ledigt helgen innan 1a maj då det blir en sväng till Danmark för att kita.

    Du behöver inte gå en kurs. Jag skulle kunna lära dig att säkra. Det är inte så svårt, men just därför vore det bra att vara några st så att du kan se hur det funkar.

    Kasmir,
    Finns det toppankare på lederna? Är det lätt att gå runt för att komma till toppen. Har igen aning om hur det ser ut där.

    Banér,
    Kommer bli toppen, värmer upp med lite klättring på morgonen imorn. Fasen vad kul det skall bli.

    Johanneslarsson,
    släng upp bilden, e nyckefiken

  • pjoter

    Medlem
    30 mars, 2007 vid 21:00

    steget efter cyketrial.. lite nördigare, lite fetare och mkt manligare

    http://www.youtube.com/watch?v=o-3-IhSkeYc

  • johanneslarsson

    Medlem
    30 mars, 2007 vid 21:28

    och här har ni en film som visar bra vad street är, för er som undrar..

    http://www.youtube.com/watch?v=RNKFOE1w_oE

  • virena

    Medlem
    31 mars, 2007 vid 15:48

    Banér,
    Tack! för schysst MTB i skatås idag. Var superkul trots mina härligt brännande lår:wink:. Sitter redan och överväger engagemanget i kvällens aktivitet för att orka ta skogsvägen till jobbet imorn, men då blir det upp kl 6 puh. Ja, ja det är bara att hoppas att det där reggaebandet inte öser på för långt in på natten.

  • skotten

    Medlem
    1 april, 2007 vid 00:15

    Hmm the collective, good choice of film….

    Steve Romaniuk rocks… thats how a bike should be ridden.

    @johanneslarsson 373600 wrote:

    och här har ni en film som visar bra vad street är, för er som undrar..

    http://www.youtube.com/watch?v=RNKFOE1w_oE

  • baner

    Medlem
    1 april, 2007 vid 10:32

    Virena, det var riktigt nice. Min polare fick känna på brända lår då ha gick in i “väggen” över Göta älvbron 🙂 Det var tur vi inte cyklade längre. Då hade jag fått bära hem honom.

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.