Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing LF 2009 stuffs!!!

  • mjersen

    Medlem
    2 september, 2008 vid 07:46

    @RtotheG 495905 wrote:

    Concept brädan kommer den komma 09 med kunde inte riktigt urskilja den bland dem ? kanske den som står till vänster om WLF brädorna ?

    yes det e den längst till vänster.. kommer finnas i 3 olika varianter, concept grind / concept / Concept LTD.. har tyvärr inte så stor koll på skillnaden

  • mjersen

    Medlem
    2 september, 2008 vid 07:48

    @Neven 495778 wrote:

    Läste nånstans om att Slezak skall ha en egen modell på bräda som skulle heta “Influence” eller nåt. Lite som Concept fast med lite mer rocker. Såg du nån sån?

    Vilka är brädorna på bidlerna? Är det Recoil Comp som är de mörka med “krysset” och vanliga Recoil som är de vita? Vilka är de tre brädorna till vänster på bild 3?

    så e det. Influence e slezaks modell. fanns ingen demo av den i tyskland heller.. men den finns med i produktbladet

  • rtotheg

    Medlem
    2 september, 2008 vid 14:56
    mjersen;496060 wrote:
    yes det e den längst till vänster.. kommer finnas i 3 olika varianter, concept grind / concept / Concept LTD.. har tyvärr inte så stor koll på skillnaden

    Ajt du verkar ha bra koll martin på grejerna … har du provat recoil / concept brädan ? kanske kan ge en tips om va som funkar best till wakestyle plus ska åka med bindningar

  • mjersen

    Medlem
    2 september, 2008 vid 15:11

    @RtotheG 496174 wrote:

    Ajt du verkar ha bra koll martin på grejerna … har du provat recoil / concept brädan ? kanske kan ge en tips om va som funkar best till wakestyle plus ska åka med bindningar

    kör själv med recoil comp och straps.. så vet inte rikigt hur den funkar med bindingar.. det e en toklätt bräda i alla fall, rena wakstylebrädor brukar väll va lite tyngre?

    annars kör väll dom flesta consepten med escalades, så nån annan kanske har lite synpunkter

  • hengo

    Medlem
    2 september, 2008 vid 15:53

    kört både recoil compen och concepten med bindningar. Compen är mer en strapbräda än en wakestylebräda. den har mindre rocker och är mindre rehjäl helt enkelt. Tyckte inte recoilen var så jättenice med bindnigar om man jämför med Concepten, men det beror på på åkstil! Däremot var den bra med stroppar, snabbare än concepten.

    concepten är tyngre, men det spelar inte så stor roll om du tänkt ladda ordentligt med tryck i draken när du hoppar, men det vet du ju sen de vanliga cableåkandet jag förstått att du sysslat med! Den väger absolut inte mer än en modern wakeboard. concepten är grymt skön, känns rätt lös och skön i vattnet när det behövs, typ när man vill leka och poppa runt flat. Men självklart skär kanten fint. Aldrig känt att jag förlorat greppet när jag skär inför ett trick. Vet inte om det är för att fenorna är monterade längre in än på en vanlig bräda.

    men det ska sägas att recoil compen fungerar bättre med bindningar än 99% av alla produktionsbrädor (om man inte räknar med LFs lineup). Detta eftersom att den är styv i mitten och har ORDENTLIG SNÄRT, inte nå jävla övermjukt helvete rakt igenom som på många andra brädor. Dessutom har den extra inserts för bredare stance

  • rtotheg

    Medlem
    2 september, 2008 vid 15:59
    hengo;496191 wrote:
    kört både recoil compen och concepten med bindningar. Compen är mer en strapbräda än en wakestylebräda. den har mindre rocker och är mindre rehjäl helt enkelt. Tyckte inte recoilen var så jättenice med bindnigar om man jämför med Concepten, men det beror på på åkstil! Däremot var den bra med stroppar, snabbare än concepten.

    concepten är tyngre, men det spelar inte så stor roll om du tänkt ladda ordentligt med tryck i draken när du hoppar, men det vet du ju sen de vanliga cableåkandet jag förstått att du sysslat med! Den väger absolut inte mer än en modern wakeboard. concepten är grymt skön, känns rätt lös och skön i vattnet på något sätt. Vet inte om det är för att fenorna är monterade längre in än på en vanlig bräda.

    men det ska sägas att recoil compen fungerar bättre med bindningar än 99% av alla produktionsbrädor (om man inte räknar med LFs lineup). Detta eftersom att den är styv i mitten och har ORDENTLIG SNÄRT, inte nå jävla övermjukt helvete rakt igenom som på många andra brädor. Dessutom har den extra inserts för bredare stance

    Soft hengo tackar för svaret ,

    Jag kommer ju satsa på o bli ren wakestyle åkare så då kör jag nog på concepten o ett par escalades . vet du va ca priset hamnar vid för brädan och bindningarna.

    är där ngåon kanal på brädan hur är rockern , du kanske kunde knäppa några bildeR?

  • hengo

    Medlem
    2 september, 2008 vid 16:05

    Härligt med fler som blir rena, det behöver verkligen sporten!!

    concepten har en konkav som mynnar ut in dubbelkonkav i tailarna, tror priserna står på liquidforcekites.se . Vem vet kanske han rear lite snart dessutom iomed att det är slutet av säsongen! Rockern är som mest i tailarna. Brädan är alltså relativt platt i mitten, så att man inte ska förlora så mycket planingsegenskaper. SKulle va intressant att se hur mycket mer rocker man kan pressa dit i brädan utan att planingsegenskaperna påverkas nämnvärt.. Blir spännande att testa slezacs modell som enligt källorna ovan kommer vara ungefär som concepten fast men ännu mer rocker

    jag ska ta lite bilder, påminn mig om jag inte postat dom innan fredag

  • rtotheg

    Medlem
    2 september, 2008 vid 16:13
    hengo;496197 wrote:
    Härligt med fler som blir rena, det behöver verkligen sporten!!

    concepten har en konkav som mynnar ut in dubbelkonkav i tailarna, tror priserna står på liquidforcekites.se . Vem vet kanske han rear lite snart dessutom iomed att det är slutet av säsongen! Rockern är som mest i tailarna. Brädan är alltså relativt platt i mitten, så att man inte ska förlora så mycket planingsegenskaper. SKulle va intressant att se hur mycket mer rocker man kan pressa dit i brädan utan att planingsegenskaperna påverkas nämnvärt.. Blir spännande att testa slezacs modell som enligt källorna ovan kommer vara ungefär som concepten fast men ännu mer rocker

    jag ska ta lite bilder, påminn mig om jag inte postat dom innan fredag

    Great , jag har bra rocker på mina brädor vet inte hur dem står sig till lf’s , ska bli kul o jämnföra

  • skotten

    Medlem
    2 september, 2008 vid 22:42

    We are going to see big things from this dude.. if anyone is in varberg this weekend.. they will get a little taste… Yummier than licking salt water from brunas belly…

  • neven

    Medlem
    3 september, 2008 vid 09:38

    Håller med Hengo till stor del där. Kör själv med Recoil Comp som jag kört med både bindningar och stroppar. Kommer närmast innan den från LF Element som jag körde bara med bindningar och som är väldigt wake-ig, helt styv och med mycket rocker. Elementen var grym när det brallade på bra om man var i det närmaste överrigad, och man fick då världens pop. I lättare vind så kändes den väldigt långsam pga av rockern.

    Recoil Compen är mycket mer allround och funkar grymt alltid vare sig man är under eller överriggad. Den ha mindre rocker vilket gör att den kommer igång tidigare och riktigt bra pop. Funkar bra med bindningar men liite mer rocker hade nog varit att föredra. Det skall bli intressant att se vilken profil Slezaks nya modell kommer att ha.

  • aka_kalle

    Medlem
    4 september, 2008 vid 10:04

    HiFi Comp 2009!

  • hengo

    Medlem
    4 september, 2008 vid 10:20

    NICE!! Det finns ingen chans att hi-fin compen kommer finnas i varberg nästa helg under tävlingen va? Vore jäkligt kul att testa

  • matthias

    Medlem
    4 september, 2008 vid 17:46

    Tyvärr kommer jag inte ha med mig någon HiFi Comp då de fortfarande är i prototypstadiet men förutom den kommer jag i princip ha med alla andra 09-prylar!

  • jonaish

    Medlem
    4 september, 2008 vid 19:30

    mer LF 09 shiiiit!!

    hihiiii

  • rtotheg

    Medlem
    4 september, 2008 vid 19:44
    Matthias;496857 wrote:
    Tyvärr kommer jag inte ha med mig någon HiFi Comp då de fortfarande är i prototypstadiet men förutom den kommer jag i princip ha med alla andra 09-prylar!

    mattias när komemr du få in sakerna på lager så man kan beställa , tänkt köpa bindingar o en concept bräda

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing LF 2009 stuffs!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.