Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Linor för uthalstrim?

Taggad: 

  • Linor för uthalstrim?

    Publicerad av rasmus_w på 2 juli, 2009 vid 23:59

    Sådär, nu har jag nästan hela formulakittet klart, idag skaffade jag bom med. Nu behöver jag fixa till uthalet. Jag tror jag kan klura ut vilka block jag behöver, men vad ska jag ha för linor? Om jag fattat saken rätt så vill man att linan man drar i ska vara lite tjockare, typ 5 mm och ha ett någorlunda greppvänligt hölje, medan den andra linan ska vara en rätt tunn sak med låg friktion, typ en okapslad försträckt spectratamp som formuline.

    Nästa fråga, hur mycket släpper man som mest ut på uthalet? Bomlängden är angiven till 287 cm.

    joachim_larsson svarade 14 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • swe-31

    Medlem
    3 juli, 2009 vid 08:48

    Som mest släpper du ca 10 cm. på djup slör. Lina att greppa i 5 mm, lina där bak 3 mm. Bara den är av god kvalite funkar den, Kevlar funkar inte.

  • joachim_larsson

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 20:52
    Rasmus_W;556735 wrote:
    Sådär, nu har jag nästan hela formulakittet klart, idag skaffade jag bom med. Nu behöver jag fixa till uthalet. Jag tror jag kan klura ut vilka block jag behöver, men vad ska jag ha för linor? Om jag fattat saken rätt så vill man att linan man drar i ska vara lite tjockare, typ 5 mm och ha ett någorlunda greppvänligt hölje, medan den andra linan ska vara en rätt tunn sak med låg friktion, typ en okapslad försträckt spectratamp som formuline.

    Nästa fråga, hur mycket släpper man som mest ut på uthalet? Bomlängden är angiven till 287 cm.

    Vi har kit hemma i lager så slipper du göra ett eget uthal.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Linor för uthalstrim?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.