Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lite surf från Varberg idag.

  • lars_k

    Medlem
    21 april, 2007 vid 09:40

    Jag tog oxå lite bilder, fast i Apel. Här gör Gurra en push-krumbukt:

  • lars_k

    Medlem
    21 april, 2007 vid 09:42

    Brorsan i en bakåt som slutar med faceplant i riggen och fläskläpp, höhö:

  • lars_k

    Medlem
    21 april, 2007 vid 09:43

    Sen rider han en våg:

  • lars_k

    Medlem
    21 april, 2007 vid 09:52

    En till. Hyffsad läpp på denna vågen:

  • ola_p

    Medlem
    21 april, 2007 vid 10:51

    Ser trevligt ut för att vara apel.. 😉

  • davo

    Medlem
    21 april, 2007 vid 15:01

    @Lars_K 378126 wrote:

    Brorsan i en bakåt som slutar med faceplant i riggen och fläskläpp, höhö:

    Hehe, den fläskläppen har jag på film! =)
    För övrigt så hade jag rätt trist material från i torsdags så jag har inte orkat lägga upp framgrabs eller så. Blir säkert ännu bättre dagar framöver!

  • lars_k

    Medlem
    21 april, 2007 vid 15:16

    Bara att redigera ihop nåt kort och lägga upp. Bättre än inget. 😉

  • rasmus_w

    Medlem
    22 april, 2007 vid 13:55

    @Spray 378077 wrote:

    Går inte grejorna sönder rätt ofta när man flyger en sisådär 10m med dom i varje hopp? Masten först ner kan inte vara någon höjdare?

    Inte om man landar som man ska. Landar man däremot helt platt så kan man knäcka brädan.

    Bilderna med masten neråt är loopar och andra rotationer och fullföljer man hela varvet så landar man med masten uppåt och även om man skulle ta i vattnet och sätta masten i botten så är dagens vågmaster starkare än man tror. Man ser ibland bilder där masttoppen kilat fast sig i botten och brädan hänger däruppe.

    Däremot kan seglen slitas sönder av allt vatten som snurrar runt i en stor våg men för att detska inträffa behöver man varken hoppa eller landa klantigt, det räcker i princip att vurpa och/eller släppa grejorna när man är ute i vågor. speciellt om masttoppen pekar in mot land kan det hända saker.

  • naish

    Medlem
    22 april, 2007 vid 14:43

    Fan Gurra rokkar nu asså!

  • davo

    Medlem
    22 april, 2007 vid 17:37

    @Lars_K 378180 wrote:

    Bara att redigera ihop nåt kort och lägga upp. Bättre än inget. 😉

    Ja man, får bli nästa vecka. Inte hemma på ett par dagar.
    Annars gjorde förhållandena att det var ovanligt lite ladd denna dag, varje potential vågtopp innebar lite “survival launch” med högst obestämbar utgång.
    Jävla gött ändå!
    Blir mer film under säsongen, så tips om vilket format som gäller o plats att tanka upp på mottages tacksamt, funkar Steffo bra för uppladdning? Gjorde det en gång för ca 2 år sedan, men allt försvann/slutade funka.
    Vi får hoppas på massor av grymma filmer under säsongen. Gurra, Rambo m.fl. har ju satt en viss nivå, som självklart måste bräckas…!
    Har någon en headcam till utlåning nån timme en grym dag i Apelviken är jag väldigt intresserad.
    /David

  • lars_k

    Medlem
    22 april, 2007 vid 19:24

    Jo, när det blåser så mkt smäller det bara till i riggen när man kommer upp över vågtoppen. Svårt att göra kontrollerade hopp. Men det är förbannat kul ändå!
    …och jag har en hjälmcäm som ligger och skräpar. Kanske dax att plocka fram den igen… 😛

  • davo

    Medlem
    22 april, 2007 vid 22:24

    Fan va grymt. Inget snack om saken. Tanken är att göra en grymmefilm med klipp från t ex ett upphopp från headcam alt. cam med vattenhus ute till havs o sedan klippa in hoppet från ute bland vågorna. Och så klart blandad film från norra, södra, livräddartornet etc. Är själv grymt less på film från samma position som lätt annars blir. Kommer bli grymt.
    Vi får höras!

  • nekons

    Medlem
    23 april, 2007 vid 18:29

    Per!

    Kan du inte lägga upp vågsurfingbilderna på surfsverige oxå?

    Många skulle gilla dem där.

    jakoB

  • sioman

    Medlem
    12 maj, 2007 vid 17:37

    Man ser min kompis hus på 2 bilder 😀 Jag bor nästan där:) Fina Bilder!!!!!!!!!!!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lite surf från Varberg idag.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.