• appel

    Medlem
    11 april, 2008 vid 13:02
  • kapten-k

    Medlem
    11 april, 2008 vid 16:21

    @JFR007 457564 wrote:

    Jag chansar: Är det någon som har lyckats beställa eller få hem en GT31a? Jag har haft kontakt med diverse firmor som skulle skeppa när de fick in men det verkar gå förbenat trögt.

    kommer i början av maj enligt storagedepot, jag mailade dom och hörde.

  • jester

    Medlem
    11 april, 2008 vid 19:35

    OK. Dock har det ju hänt förr att elektronikprylar inte dyker upp enligt tidtabell…

  • bjornen

    Medlem
    13 april, 2008 vid 17:00

    Varför får jag inte upp någon nautical mile när jag laddar upp till GPSSS ? Är det en inställning i GPS:en eller i GPSreults ?

    //Björn

  • bjornen

    Medlem
    14 april, 2008 vid 07:57

    @Bjornen 458108 wrote:

    Varför får jag inte upp någon nautical mile när jag laddar upp till GPSSS ? Är det en inställning i GPS:en eller i GPSreults ?

    //Björn

    Det är väl inte så att jag behöver segla rakt fram utan gipp för att den ska dyka upp. Ingen som vet ? Jester ?

    //Björn

  • jester

    Medlem
    14 april, 2008 vid 08:26

    Det verkar som om GPSResults bara tar nautisk mil utan gippar. Det verkar vara en bugg i programmet mao..

  • bjornen

    Medlem
    14 april, 2008 vid 09:50

    Jag mailade han Manfred och han trodde att det hade att göra med implementeringen av alpha. Jag skickade en fil som han ville kika på. Återkommer när jag får svar.

    //Björn

  • jester

    Medlem
    14 april, 2008 vid 11:16

    Gött. Kommer garanterat en fix ganska snart.. Dock är det ju smartast att inte gippa om man går för nautisk… 😀

  • bjornen

    Medlem
    14 april, 2008 vid 11:22

    @Jester 458288 wrote:

    Gött. Kommer garanterat en fix ganska snart.. Dock är det ju smartast att inte gippa om man går för nautisk… 😀

    Joo, så är det ju men man borde få me värdet om man nu skulle råka göra det med några meter kvar…:wink:

    //Björn

  • bjornen

    Medlem
    14 april, 2008 vid 11:54

    Jag fick svar från Manfred:

    “Hi Björn,

    if you switch the Filters off (uncheck the checkbox) you can see your nautical miles containing several jibes. The filters invalidate runs that contain too slow sections (< 8knots by default) and jibes. I think one jibe is allowed for the nautical mile, but I have to doublecheck this... Cheers, Manfred” Då fick man svar varför jag inte får upp detta på ställen där det blir korta repor. Jag var inte ute efter något rekord utan var mest nyfiken varför värdet inte kom med efter jag bytt GPS. //Björn

  • jester

    Medlem
    14 april, 2008 vid 12:13

    Basic Rules tillåter gippar på nautisk mil, för övrigt

  • jester

    Medlem
    18 april, 2008 vid 20:22

    Om någon i Stockholm behöver hjälp med sin Amaryllo/GT11, så befinner jag mig i Åkersberga i morgon vid premiären av nya Surfbutiken. Beroende på trafik så är jag kanske inte där precis vid öppnandet kl 11. Men förhoppningsvis före kl 12

  • ola-h

    Medlem
    18 april, 2008 vid 20:24

    Om du tar vägen förbi Örebro bjuder jag på fika om du fixar min GT 11. Har ingen PC, bara mac och vet inte hur jag skall få in senaste drivrutiner.

  • jester

    Medlem
    18 april, 2008 vid 20:28

    Ah… Kör 40:an pga ärende på vägen, tyvärr. Hojta nästa gång du har vägarna förbi Gbg, så kan vi lösa den biten då.

  • jester

    Medlem
    22 april, 2008 vid 09:34
Sida 12 av 15

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.