Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lycke eller Lökeberg fredag eftermiddag/kväll?

  • pontusande

    Medlem
    9 september, 2011 vid 07:16

    Jag har google-earthat lite och hittat Fiskebäck, jag tror jag har hört talas om några som surfat där men är inte säker. Någon som kan dela med sig av erfarenheter därifrån? Verkar för bra för att vara sant och det är inte med på spotguide… Ser ju sjukt gött ut från rymden iaf!

    35aro78.jpg

  • hakuna

    Medlem
    9 september, 2011 vid 09:02

    Fiskebäck är hemmaspot för Göteborg windsurfing Club.
    Ja, det är plattvatten där du skriver, också kallat Shitbay.
    Brukar sällan vara kiteare där.
    Det är farled med några av Göteborgs större fiskebåtar mm så inte helt OK att ligga med långa linor och driva… 😉

    Niclas – windsurfer

  • alohasurfer

    Medlem
    9 september, 2011 vid 11:17

    Jag är på Pontusande! Låt oss testa Fiskebäck idag!! Kl 16?

  • pontusande

    Medlem
    9 september, 2011 vid 14:28

    Sorry att jag är seg Alohasurfer! Har vart ute på vattnet mellan 13-16.

    Fan vad gött det var!!!!!!!!!!!! Riktigt härlig session. Riktigt najs spot, plattvatten, bra vind och sol. Det var riktigt grymt. Farleden är ingen fara på västlig vind även om linorna skulle gå av eller liknande. Går lite småbåtar inne i den lilla kanalen som man behöver hålla reda på när man tar sig in och ut från riggningen men dom åker bara kanske 5-10 km/h.

    Kan inte rekommendera spoten till nybörjare. Är en hel del att hålla koll på (båtar) och man måste vara hyffsat skicklig på att åka upwind för att trixa sig ur den smala kanalen där man riggar. Men åh så vackert! Vilket ställe!

    Jag ska bara slänga i mig några bananer så kommer jag ut och kör lite till. Får se om vi ses då Alohasurfer 😀

  • lance

    Medlem
    9 september, 2011 vid 15:30

    Är familje fredag idah 🙂 Är dock på plats o rekar, verkar ju kunna funka riktigt bra, ej för beginners. Men nästa dag testar jag här på väst efter jobbet 🙂

  • roland

    Medlem
    10 september, 2011 vid 07:32

    kör inte där helt värdelöst…

  • alohasurfer

    Medlem
    10 september, 2011 vid 08:08

    Fan va grymt det låter Pontusande!! Jag drog till Lycke istället och fick riktigt bra session där, men nästa gång på västliga är det Fiskebäck som gäller! Gott med ett bra västligt spot i Götet!! Riggade du och launchade på gräset nedanför halvön som sticker ut, vid kanalen, och kryssade ut den vägen eller?

  • pontusande

    Medlem
    10 september, 2011 vid 15:38

    Ja jag riggade på gräsytan, gott om plats så gick bra med självlaunch osv. Som Lance påpekat är spoten verkligen inte bra för nybörjare, man måste kryssa ut ur en smal kanal, stenar när man går i och ur och det kan vara rätt djupt. Men när man väl kommit ut i viken är det platt och fint vatten på relativt stora ytor och jämn fin vind. Allt jag behöver för att dra på smilbanden 🙂

    Ni som bor i Habo Ljung behöver inte göra några långresor till Fiskebäck på västliga vindar men som Alohasurfer säger finns det ju inte direkt ett enormt utbud av bra spotar på väst i centrala GBG så gött att kunna åka dit.

  • johanw

    Medlem
    10 september, 2011 vid 17:27

    jag är kanske på

  • 10ms-anders

    Medlem
    10 september, 2011 vid 19:41

    Fan jag va i aröd och körde min livs grej.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lycke eller Lökeberg fredag eftermiddag/kväll?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.