Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf Malsta på nordan

  • Malsta på nordan

    Publicerad av stoorfaen på 16 januari, 2012 vid 21:36

    En film från malstasjön strax utanför Norrtälje i lördags! Lite byigt men riktigt fin is.

    [ame]http://youtu.be/XTmqnWQiv9A[/ame]

    stoorfaen svarade 12 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • herr-pelegrin

    Medlem
    17 januari, 2012 vid 10:57

    Snygg repa med alla dessa tricks trots en stång i ryggen! Finns det något namn på tricket vid ca 3.17, då du släpper ned riggen i isen och den far upp igen?

    Något som Du med Din snits kan testa är även gippen då man kliver runt framför masten, ev. heter den backwind gybe.

  • boman

    Medlem
    17 januari, 2012 vid 16:27
    Herr Pelegrin;679860 wrote:
    Snygg repa med alla dessa tricks trots en stång i ryggen! Finns det något namn på tricket vid ca 3.17, då du släpper ned riggen i isen och den far upp igen?

    Något som Du med Din snits kan testa är även gippen då man kliver runt framför masten, ev. heter den backwind gybe.

    Storfaen ! Sååååå niiice och cool vy!

    Pelegrin, på min gammla rulle så Börjar den med just backwind gybe och avslutar inte med Storfans move men ett misslyckat annat… nä hans är något utöver det vanliga! back to back eller vad den nu heter 🙂

    Anders undrar hur det skulle vara att sätta din riggade “stång” cam på aktern av brädan, kan bli en bra vy även där.

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=nCYIoI8cNWE&context=C303ce36ADOEgsToPDskIlL7Y1DFJIB2BoDChNp07f”]Boman issurf Norrtäljeviken – YouTube[/ame]

  • herr-pelegrin

    Medlem
    17 januari, 2012 vid 19:43

    Boman – Jag hade missat Din gamla rulle! Snygg timing i de tighta gipparna! Backwindgyben satt ju, som sagt, i början! Jag har en bra bit kvar till det där. I den mesiga vinden i söndags lyckdes jag dock testa ett antal backwindgybes. Mården satte den gippen i fredags då det brallade rejält.

    Det kan kanske underlätta i början att på den gamla bogen kolla bakåt och ta ett riktmärke på land för att fastställa när det är läge att kliva runt…

  • stoorfaen

    Medlem
    17 januari, 2012 vid 22:00

    Ja Boman, vi tar och testar lite varianter på kamera riggen om helgen håller! 🙂 Den där rullen är grym Boman, vi sätter kameran på dig så är saken biff!

    Pelegrin, jag har sett varianten som ingång till vissa freestyletricks men vette faen om det heter något speciellt… Planen var nog att riggen inte skulle studsa i isen i alla fall… 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf Malsta på nordan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.