Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Margarita – El Yaque våren 2008

  • Margarita – El Yaque våren 2008

    Publicerad av klint på 24 september, 2007 vid 12:12

    Vi är ett par stycken som går och funderar på att boka en resa till Margarita – El Yaque februari till mars 2008. Allt som allt har vi tänkt stanna 4 veckor. Några fler som planerar att sticka dit till våren?

    koste svarade 15 år, 3 månader sedan 35 Medlemmar · 209 Svar
  • 209 Svar
  • apex

    Medlem
    24 september, 2007 vid 17:06

    Vi hade också tänkt åka dit vid den tidpunkten men det finns inga platser kvar på hotellen som ligger vid El Yaque. I alla fall inte om man tänkt resa med fritidsresor. Vet inte vilka andra som flyger dit.. Ska man åka dit för att vindsurfa så är det El Yaque som gäller så det ser svårt ut 🙁

  • klint

    Medlem
    25 september, 2007 vid 08:28

    Jag tror att tricket är att köpa en flygstol t/r till Isla Margarita och fixa boendet på plats, det är iallafall så vi kommer göra. Har inte läst in mig på stället än men det lilla jag vet är att det finns gott om lodges/surfhotell längst stranden i El Yaque. Gissar på att Fritidsresor inte har mer än 1 hotell de sammarbetar med i EL Yaque varpå deras platser ryker fort.

  • apex

    Medlem
    26 september, 2007 vid 16:57

    Det har du nog rätt i. Vet inte om vi vågar åka utan att ha bokat boende innan då vi reser med ett spädbarn. Får du fram bra information så får du gärna dela med dig 🙂

  • chris

    Medlem
    26 september, 2007 vid 17:51

    Åker med familj och vänner början februari och stannar till mitten av mars. Detta blir tredje gången. Boendet samt flyg har jag alltid fixat via Internet.
    Det finns ett antal hotel men det kommer mycket tyskar så det säkraste
    är att boka innan. Finns mycket information om boende att hitta här på
    Steffo.

  • klint

    Medlem
    27 september, 2007 vid 09:33

    Såhär har jag tänkt mig:

    Åker ner 10 feb. och stannar till 9 mars. Fixar själv flygstol t/r till Porlamar och har fått uppgift på ca 9.500. Bokar boende + hyra av utrustning i ett paket vilket går loss på ca 18.000.

    / Andy

  • chris

    Medlem
    27 september, 2007 vid 16:26

    Samma tid som oss. Vi åker dit 8 feb och åker hem 12 mars. Jag har bokat en lägenhet med 4 bäddar. Betalar 1400 dollar för 5 veckor. Hyr utrustning.
    Vi flyger Gbg-Frankfurt-Porlamar. Har tidigare flygit via Caraccas men det
    är inget jag vill rekommendera.
    Jörgen

  • 7503

    Medlem
    27 september, 2007 vid 17:30

    Vi åker di mitten av feb til mitten av mars. två vuxna och ett barn på 5 år.
    Windsurfar men kommer gå en kitekurs nu i oktober, hos Arild surfskolan.nu.
    Vi Håller på att leta boende tacksam för lite tips. Blir förmodligen motion om vi inte hittar något annat

  • klint

    Medlem
    27 september, 2007 vid 18:22

    Ja, det här kommer bli kul. Enligt vindstatistiken brallar det i allra bäst i mars. Februari brukar vara bra men med ett fåtal undantag, får hoppas vinden är med oss.

    Beträffande boende har vi bokat El Yaque Beach Hotel, tror det blir bra. Läste om ngt budget alternativ (Coco…) som kostar 1/3 av hotellen men det föll bort när jag fick reda på att det ligger vägg i vägg med ngn nattklubb + att standard verkade sådär.

    Verkar finnas gott om uthyrare av årets grejer. Det är nog ingen höjdare att släpa med sig allt hemifrån även fast det kan vara skönt att köra på egna prylar.

  • chris

    Medlem
    27 september, 2007 vid 19:37

    Jag har varit i mars -april dom tidigare gångerna och i princip surfat varje dag. Fördelen med att hyra är att du kan surfa även om det inte blåser så mycket då det finns en uppsjö av materiel att välja på. På förmiddagarna är det oftast lite svagare vind så det kan gå åt både större brädor som segel. Det säkraste är dock att boka utrustning i förväg då det är mycket folk under vissa perioder. Ett bra boendeär hotell Atti. Det ligger en liten bit från stranden men har egen pool. Där finns både rum och lägenheter. Kanske inte det billigaste men riktigt bra standard.

  • johnjrambo

    Medlem
    28 september, 2007 vid 07:32

    ses där suckers!

  • klint

    Medlem
    28 september, 2007 vid 08:33

    Chris,

    Vad betalar ni för flyget och vem åker ni med?

    / Andy

  • klint

    Medlem
    28 september, 2007 vid 08:36

    @jOHNjRAMBO 418541 wrote:

    ses där suckers!

    När åker du ner, har ju läst här på konfen att du gnällt över att det var vindfattigt i början av februari. Eller du kanske bara hade otur med just det året?

  • chris

    Medlem
    28 september, 2007 vid 14:15

    Vi åker med Lufthansa till Frankfurt och sen med Condor direkt till Porlamar.
    Jag tror vi betalade 10 200:- t o r. Jag bokade genom Big Travel för att
    jag hade tänkt att ta med egen utrustning, men med frakt samt plats att
    hyra in utrustningen i El Yaque så blev det bara 1500:- dyrare att hyra.

  • kingarne

    Medlem
    3 oktober, 2007 vid 11:11

    Vi är tre pers som åker 8feb (4v). bokat flygstol med friditsresor för 13papp inklusive transport av prylar (1600), ganska smidigt då det bara är en mellanlandning i Oslo plus att det är samma plan hela vägen, så dom behöver packa om prylarna. Väljer man bara en dyr uthyrning som referens kan man köpa prylar för mellanskillnaden :).

  • klint

    Medlem
    3 oktober, 2007 vid 13:33

    @7503 418392 wrote:

    Vi åker di mitten av feb til mitten av mars. två vuxna och ett barn på 5 år.
    Windsurfar men kommer gå en kitekurs nu i oktober, hos Arild surfskolan.nu.
    Vi Håller på att leta boende tacksam för lite tips. Blir förmodligen motion om vi inte hittar något annat

    Fick ni tag i boende? Kollade med de olika klubbarna (Vela, Club Vass, Club Mistral etc) och de hade många förslag till bra boende. Bokade till slut Atti vilket verkar ok. 200 m från stranden men ligger fint på en liten kulle och utsickt över bukten, fräscha rum och trevlig omgivning. Ska tydligen ha en riktigt bra resturang på top floor.

    kolla http://www.hotelatti.com

    Medlemmar

Sida 1 av 14

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Margarita – El Yaque våren 2008

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.