Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Margarita – El Yaque våren 2008

  • bjornen

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 08:17

    Här är en kille som har en hel del foton från El yaque. Tyckte att jag såg några svenska ansikten i bloggen.

    http://www.margiwindsurfing.com/

    //Björn

  • royn

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 08:38

    Fan vad nice, undrade vad det var för snubbe som stod i vattnet och fotade.

  • livsnyder01

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 16:44

    Hola muchachos!

    Kommer till Isla Margarita pa fredag kvall (29/2) och har fortfarande inte hittat ngt affordable stalle att bo. Stannar hela mars och vill givetvis vara nagonstans i narheten av El Yaque. Kanske ett rum i en lagenhet eller liknande, inga hoga krav med andra ord. Om det ar ngn som har tips sa ar jag tacksam. Om inte annat sa ses vi pa stranden! Reser sjalv sa om det ar ngn som vill ta en drink, dela boende, hook up pa stranden etc. sa ar jag med 🙂

    Saludos

    Ola (just nu i santiago, chile)

  • livsnyder01

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 16:45

    Hola muchachos!
    Kommer till Isla Margarita pa fredag kvall (29/2) och har fortfarande inte hittat ngt affordable stalle att bo. Stannar hela mars och vill givetvis vara nagonstans i narheten av El Yaque. Kanske ett rum i en lagenhet eller liknande, inga hoga krav med andra ord. Om det ar ngn som har tips sa ar jag tacksam. Om inte annat sa ses vi pa stranden! Reser sjalv sa om det ar ngn som vill ta en drink, dela boende, hook up pa stranden etc. sa ar jag med 🙂

    Saludos

    Ola (just nu i santiago, chile)

  • bjornen

    Medlem
    3 mars, 2008 vid 13:24

    Det här känns ju stabilt speciellt då man åker på fredag :mad2:
    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=748229

    //Björn

  • bjornen

    Medlem
    5 mars, 2008 vid 19:21

    Hoppas att man inte behöver bry sig om detta :crazy:
    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=749210

    //Björn

  • fastforward

    Medlem
    15 mars, 2008 vid 23:11

    Sådär var man tillbaka i verkligheten igen efter 2v i El Yaque. En liten plus/minus-lista:

    – åkte på magsjukan trots allt handspritande och överförsiktighet. Var utslagen i 3 dygn med feber och darre. Sambon var sjuk en dag. Alla svenskar på hotellet åkte på sjukan på i stort sett samma dag men i varierande omfattning.
    + sambon gillade vindsurfing 😀 och genomförde sin kurs med glans. Hon gick från total nybörjare till att testa hängsele och stroppar på ~10 timmars kurs. Planade nääääästan på slutet men vi skyller på den gigantiska nybörjarbrädan.
    – mindre vind än förra året, mycket 6.9-segling och en dag då jag inte ens planade med 7.8
    + mycket bra surf
    + club mistral-centret får alla tummar upp

    Det kommer en uppdatering i wikin nästa gång jag har tråkigt på jobbet.

  • symon

    Medlem
    11 december, 2008 vid 15:30
    fastforward;426716 wrote:
    Tror vi betalade 30-40$ för försäkring i 2v. Exakta priser får du av centret. Det är upp till dig om du tycker att det är värt det för att slippa risken att betala ett segel eller kanske en bräda.

    försäkringen på club mistral kostar 65 Euro i veckan, fick jag nyss reda på i ett mail.

    fint

  • chris

    Medlem
    24 december, 2008 vid 12:46

    Då måste du ha fått fel uppgifter. Jag pratade precis med min dotter som jobbar på Skyriders i EL Yaque och hon kollade priset på försäkringen.
    Det kostar 35 Euro för en vecka och 55 för 2.

  • badjanne

    Medlem
    25 december, 2008 vid 18:15

    Hej
    Fick just följande julhälsning från en av mina elever

    Hej Janne!
    Mark och jag skickar en riktigt god julhalsning fran El Yaque, Isla Margarita. Vi ar har en manad over jul och nyar och har det kanonbra! Toppenstalle, tack for tipset!

    Hoppas ni har det riktigt bra i jul och ett gott nytt ar!

    mvh

    Jennie och Mark

  • koste

    Medlem
    28 januari, 2009 vid 13:46

    @Klint 417849 wrote:

    Jag tror att tricket är att köpa en flygstol t/r till Isla Margarita och fixa boendet på plats, det är iallafall så vi kommer göra. Har inte läst in mig på stället än men det lilla jag vet är att det finns gott om lodges/surfhotell längst stranden i El Yaque. Gissar på att Fritidsresor inte har mer än 1 hotell de sammarbetar med i EL Yaque varpå deras platser ryker fort.

    Jag tog en restresa endast flyg 2000:- (bokade 40 min innan jag drog mot arl.)
    Taxi till El yaque 30 bolivares=60 kr.
    Boende po el yaque motion 18 euro om dan for ett dubbelrum, 20 med wc.
    Hyra 11 dar utrustning ca 390 euro so nesta gang tar jag med grejjer.

    det e 27 i vattnet och bloser 5.4 -7 m2 ca 5-50 surfare ute samtidigt.

    Er det nogon mer svensk ute here?

  • symon

    Medlem
    28 januari, 2009 vid 18:48
    chris;522705 wrote:
    Då måste du ha fått fel uppgifter. Jag pratade precis med min dotter som jobbar på Skyriders i EL Yaque och hon kollade priset på försäkringen.
    Det kostar 35 Euro för en vecka och 55 för 2.

    yepps stämmer, jag snurrade till det.

    Mvh

  • chris

    Medlem
    28 januari, 2009 vid 19:48

    Kommer ner på torsdag em. Flygstol med TUI och har bokat boende på
    Posada Margarita

  • koste

    Medlem
    29 januari, 2009 vid 08:13

    @chris 527788 wrote:

    Kommer ner på torsdag em. Flygstol med TUI och har bokat boende på
    Posada Margarita

    Vi syns here. Bor po el Yaque motion rum 6.

    http://www.reseguiden.se sista minuten sok via karta er skitbra.

Sida 14 av 14

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Margarita – El Yaque våren 2008

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.