Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Margarita – El Yaque våren 2008

  • chris

    Medlem
    27 januari, 2008 vid 17:42

    Alla restauranger köper sin is. Låter som problemet är en gammal hederlig svensk vinterkräksjuka planterad i El Yaque.

  • bonasurf

    Medlem
    27 januari, 2008 vid 18:57

    Det var inte vinterkräksjuka. Det har jag haft och då kräker man konstant första dygnet. Det gjorde jag inte trots att jag var sjuk i nästan två veckor. Det kan vara någon sjuka som går runt i kombination med vattnet. Det kan jag tänka mig då det gick i omgångar med ganska olika symtom. Isen är enligt en local jag talade med, gjord på kranvatten som filtrerats genom ett filter. Han sade faktiskt att han själv undvek is då han inte litade på att filterna var funktionella.

  • k-man-2

    Medlem
    30 januari, 2008 vid 16:15

    dags för mig att växla cash snart… frågan är hur mycket fickpengar man ska ha med

    ni som vart där nyligen, hur mycket går det åt en typisk dag?

  • blabussen

    Medlem
    30 januari, 2008 vid 19:08

    eftersom det i princip inte finns något att göra i el-yaquee annat än att surfa o sova så gör man av med ganska lite pengar.

    Lunch 20->80:-, man kan köpa mackor för typ 20:- på windguru cafe eller rejäl lunch på strand resturang för 60-80:-

    Middag 60->120:-

    Så mellan 80 och 200 kronor per dag kan du ju räkna med för mat, dricka är billigt och rom ännu billigare.

    Men du måste växla svart annars kostar en vanlig lunch 120:-

  • bjornen

    Medlem
    3 februari, 2008 vid 11:29

    Hittade lite trevliga klipp på tyska om hotell och uthyrningar.
    hotell
    uthyrningar

    //Björn

  • royn

    Medlem
    4 februari, 2008 vid 13:09

    Åker på fredag…..yeah!!!

    Vart rekommenderar ni som varit där nyligen att man växlar svart från US dollar till den inhemska valutan?

  • jox

    Medlem
    4 februari, 2008 vid 20:15

    Internetkafét funkar bra att växla på. Där får man runt 4500-4700 sen kan man ju leta upp nån lite mer maffioso som ger en 5000 istället…

  • fastforward

    Medlem
    19 februari, 2008 vid 09:51

    Nu har jag bokat till Vings semesterförsäkring till vår resa. Kostar 680/pers och verkar vara värt det nu när alla blir sjuka i stort sett.

    Är man sjuk i mer än 1 dag så har försäkringen betalt sig och blir en av oss sjuk i mer än 7dagar så får vi 65% av resans totalpris i cash och resten som tillgodokvitto. Dessutom får man ersättning för surfhyran.

    Ving har väl visserligen täckt upp med tillräckligt med kryphål för att slippa betala men man kan ju alltid försöka.

    Jag har även försökt få tag på antibiotika här i Sverige för att slippa köpa El Yaque-doktorns dyra piller men det är rätt kört. Dukoral är det enda man kan få.

  • bjornen

    Medlem
    19 februari, 2008 vid 10:41

    @fastforward 445701 wrote:

    Nu har jag bokat till Vings semesterförsäkring till vår resa. Kostar 680/pers och verkar vara värt det nu när alla blir sjuka i stort sett.

    Är man sjuk i mer än 1 dag så har försäkringen betalt sig och blir en av oss sjuk i mer än 7dagar så får vi 65% av resans totalpris i cash och resten som tillgodokvitto. Dessutom får man ersättning för surfhyran.

    Ving har väl visserligen täckt upp med tillräckligt med kryphål för att slippa betala men man kan ju alltid försöka.

    Jag har även försökt få tag på antibiotika här i Sverige för att slippa köpa El Yaque-doktorns dyra piller men det är rätt kört. Dukoral är det enda man kan få.

    Jag läste Rambos blogg och det tog honom 2 dagar innan han blev sjuk 😡 Ska nog kolla över mina försäkringar också…nåja man får väl leva på rom i 2v och tvätta händerna som en kirurg…trots detta: shit vad jag längtar !

    //Björn

  • k-man-2

    Medlem
    19 februari, 2008 vid 14:48
    Bjornen;445710 wrote:
    Jag läste Rambos blogg och det tog honom 2 dagar innan han blev sjuk 😡 Ska nog kolla över mina försäkringar också…nåja man får väl leva på rom i 2v och tvätta händerna som en kirurg…trots detta: shit vad jag längtar !

    //Björn

    fy fan. man ska kanske bunkra upp med ravioli på konservburk och leva på det i två veckor?

  • fastforward

    Medlem
    19 februari, 2008 vid 15:13

    @k.man 445747 wrote:

    fy fan. man ska kanske bunkra upp med ravioli på konservburk och leva på det i två veckor?

    Hmmm, men såhär då:
    *Första veckan lever man på flaskvatten och Snickers från tax-freen och surfar tills armarna trillar av.
    *Dagen innan andra veckan börjar går man ut och äter kyckling och sköljer ner med en massa cuba libre med is i.
    *Nu blir man dålig i kistan och ligger sjuk ända tills avfärd.
    *Eftersom man varit sjuk mer än halva resan så får man en ny resa gratis.

    Summa summarum så har man fått 2v gratis i El Yaque varav man surfat 1v och suttit på toa i 1v. Skulle kunna vara värt det 😉

  • bjornen

    Medlem
    21 februari, 2008 vid 11:36

    Såg att club-mistral hade skaffat trådlöst, blir till att släpa med sig laptopen och fortsätta och tracka alla här på konfen:blush: kanske med någon skön bild när man vilar d085.gif

    http://www.club-mistral.com/en/news/370

  • fastforward

    Medlem
    21 februari, 2008 vid 12:05

    @Bjornen 446125 wrote:

    Såg att club-mistral hade skaffat trådlöst, blir till att släpa med sig laptopen och fortsätta och tracka alla här på konfen:blush: kanske med någon skön bild när man vilar d085.gif

    http://www.club-mistral.com/en/news/370

    Lööööve it. Tack för tipset men det kanske blir svårt att komma under 20kg bagage nu med alla teknikprylar…

  • k-man-2

    Medlem
    21 februari, 2008 vid 16:32
    Bjornen;446125 wrote:
    Såg att club-mistral hade skaffat trådlöst, blir till att släpa med sig laptopen och fortsätta och tracka alla här på konfen:blush: kanske med någon skön bild när man vilar d085.gif

    http://www.club-mistral.com/en/news/370

    gött, skulle visserligen kunna dra en rövare och ta med jobbdatorn men vafan då kommer man ju bara kolla mejl och skit. nej nöjer mig med kompaktkameran sen får man hoppas det går att föra över bilderna till burkarna på internetcafeet sen så man kan skicka grymma bilder till polarna här hemma som de kan sitta o dregla över =D

    förstår hur du tänker fastforward, tål att tänkas på. har ju ändå investerat i fritidsresors extraförsäkring.

    aight! knappt 4 dagar kvar att uthärda… sen surfar man i 25-gradigt karibiskt vatten 😀

  • k-man-2

    Medlem
    22 februari, 2008 vid 07:58

    bilder som den här får en att börja fundera om man inte skulle tagit den där rabiessprutan trots allt :crazy:

    http://rambooo.kicks-ass.org/Dagarna/FEBRUARI/DAG2/Bilder/DSC00108.JPG

Sida 13 av 14

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Margarita – El Yaque våren 2008

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.