Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Margarita – El Yaque våren 2008

  • chrillerloop

    Medlem
    3 oktober, 2007 vid 15:37

    @chris 418381 wrote:

    Samma tid som oss. Vi åker dit 8 feb och åker hem 12 mars. Jag har bokat en lägenhet med 4 bäddar. Betalar 1400 dollar för 5 veckor. Hyr utrustning.
    Vi flyger Gbg-Frankfurt-Porlamar. Har tidigare flygit via Caraccas men det
    är inget jag vill rekommendera.
    Jörgen

    Chris, har du några tips om flygplatsen i Caraccas. Åker med fru och två barn på 3 och 5 år den 26:e december. Åter Sverige 16 jan. Vi tvingas stanna i Caraccas i ca 5 timmar och det kan ju bli lite kämpigt med småttingarna. Har du tips?

  • chris

    Medlem
    3 oktober, 2007 vid 18:32

    @chrillerloop 419684 wrote:

    Chris, har du några tips om flygplatsen i Caraccas. Åker med fru och två barn på 3 och 5 år den 26:e december. Åter Sverige 16 jan. Vi tvingas stanna i Caraccas i ca 5 timmar och det kan ju bli lite kämpigt med småttingarna. Har du tips?

    Caraccas är ju ingen stad man ger sig ut och promenerar i direkt så man får hålla sig på flyplatsen. När man skall till Isla får man dessutom gå till inrikesterminalen om ligger ca 200m från utrikes.
    Terminalerna är riktig fina när man har passerat incheckningen så jag tror inte ni kommer att få några problem. Massor med folk kommer att vara på dig om att växla pengar. Ta inte första bästa utan kolla med några vad dom ger för kurs.

  • chris

    Medlem
    3 oktober, 2007 vid 18:34

    @Klint 419654 wrote:

    Fick ni tag i boende? Kollade med de olika klubbarna (Vela, Club Vass, Club Mistral etc) och de hade många förslag till bra boende. Bokade till slut Atti vilket verkar ok. 200 m från stranden men ligger fint på en liten kulle och utsickt över bukten, fräscha rum och trevlig omgivning. Ska tydligen ha en riktigt bra resturang på top floor.

    kolla http://www.hotelatti.com

    Vi bodde på Atti senaste gången. Ett riktigt kanonhotel med en grym frukostbuffe. Restaurangen är en av dom absolut bästa i El Yaque.

  • chris

    Medlem
    3 oktober, 2007 vid 18:48

    @kingarne 419631 wrote:

    Vi är tre pers som åker 8feb (4v). bokat flygstol med friditsresor för 13papp inklusive transport av prylar (1600), ganska smidigt då det bara är en mellanlandning i Oslo plus att det är samma plan hela vägen, så dom behöver packa om prylarna. Väljer man bara en dyr uthyrning som referens kan man köpa prylar för mellanskillnaden :).

    Lufthansa skulle ha 160 EUR till Frankfurt t o r sen kostade det 50 EUR med Condor. Kollade med snubben jag hyrde lägenheten av vad det kostade att hyra in utrustningen hos någon på beachen och enligt honom kostade det mellan 40 – 100 EUR i veckan. (billigast var fransmännen). Det finns ju några hyrställen (bl a Warmsurfing) där man får ha utrustningen gratis när man bor där.

  • klint

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 10:21

    Fick nys om en fanatisk amerikan som gjort 13 sässonger på Margarita och som är helt besatt av stället. Han gillar ta bilder, en promenad på playan kan lätt resultera i 600 bilder som han sedan lägger upp i sin resedagbok, allt noga dokumenterat dag för dag.

    Kolla http://www.tts-inc.com

  • royn

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 13:14

    Vi är tre grabbar som åker dit 8 Feb. – 29Feb. Har inte varit där förut, men hoppas att man inte blir besviken.
    Var iväg till Mauritius förra året och tyckte det var kanon. Hoppas man blir lika nöjd med El yaque.

    Can’t wait!

  • kingarne

    Medlem
    5 oktober, 2007 vid 13:37

    Kul, låter som det kommer bli ett rejält gäng med svenskar där nere!
    Chris, från vilka hyr ni lägenheten? låter som ett lockande alternativ för oss.

  • chris

    Medlem
    5 oktober, 2007 vid 16:38

    @kingarne 420105 wrote:

    Kul, låter som det kommer bli ett rejält gäng med svenskar där nere!
    Chris, från vilka hyr ni lägenheten? låter som ett lockande alternativ för oss.

    Vi hyr av en Schweizare så det är ett privat hus. Det är fullbokat t o m mitten maj nästa år. Jag hyrde ett hus för 2 år sen av en Canadensare. Ligger ok till.
    Det heter Casa Anna. http://www.margaritaholiday.com/page/page/1934313.htm
    Kan vara något för er.

  • chris

    Medlem
    5 oktober, 2007 vid 16:59

    När jag ändå sitter vid datorn känner jag att jag bara måste göra ett inlägg till på den här tråden. El Yaque är så sjukt bra. Jag får abstinens bara jag tänker på det. Ett ställe där man känner att det i stort sett bara finns vind- och kitesurfare. En grym atmosfär + Ricardo Campello, Gollito, Cheo Dias etc.
    Vi syns på Gaby`s och Los Surf Piratas.

  • styret

    Medlem
    5 oktober, 2007 vid 17:03

    @chris 420145 wrote:

    Ett ställe där man känner att det i stort sett bara finns vind- och kitesurfare.

    och plattvatten…

  • chris

    Medlem
    5 oktober, 2007 vid 17:11

    @styret 420146 wrote:

    och plattvatten…

    …..och plattvatten. Men jävligt varmt plattvatten.

  • chris

    Medlem
    5 oktober, 2007 vid 17:16

    @chrillerloop 419684 wrote:

    Chris, har du några tips om flygplatsen i Caraccas. Åker med fru och två barn på 3 och 5 år den 26:e december. Åter Sverige 16 jan. Vi tvingas stanna i Caraccas i ca 5 timmar och det kan ju bli lite kämpigt med småttingarna. Har du tips?

    Kom på att vi träffade några fransoser i våras som hade lång väntan för att flyga ut till ön från Caraccas men bokade om till ett tidigare flyg på inrikesterminalen. Flygbolagen bokar oftast med stora marginaler på långflygningar så det kan vara en idé, men du måste göra det innan du checkar in på inrikesflyget i Caraccas. Planen till Isla går relativt ofta.

  • blabussen

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 18:02

    nu är resan till el yaque bokad Vi åker med ving i två veckor , 21 dec- 4 jan, resan gick på 17000:- 😐 men det lär de väl vara värt.

    Frågan är nu om vi ska ta med eller hyra grejor, jag vet inte vilket som blir billgast och bäst. Jag har kollat med club-mistral och de verkar ta typ 3300 för två veckor, eller 3000 om man betalar med dollars

    Vart hyr ni och vad har ni betalat ?

    Hur mycket brukar det blåsa runt jul och nyår ?

    Vilka segel behöver man ?

    Kan man räkna med några vågor, t ex ett par hundra meter ut från stranden ?

  • blabussen

    Medlem
    14 oktober, 2007 vid 09:48

    Någon som vet om det finns windsurfing prylar till salu i venezuela ? typ hängsele.

  • danneman

    Medlem
    14 oktober, 2007 vid 09:52

    hängselar finns det gott om Dakine säljer sailfastbutiken ungefär samma priser som hemma något billigare ber du då också nån local med rabatt köpa så kan du spara nån hundring!

Sida 2 av 14

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Margarita – El Yaque våren 2008

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.