Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Margarita – El Yaque våren 2008

  • fastforward

    Medlem
    2 november, 2007 vid 12:16

    Sådär, nu kan ni hitta min guide i wikin

  • bjornen

    Medlem
    2 november, 2007 vid 14:32

    @fastforward 426200 wrote:

    Sådär, nu kan ni hitta min guide i wikin

    Å hur hittar man den då ? Hittar Australien, Marocco, Maui men inte Isla Margarita. Är jag på fel ställe ?

    //Björn

  • fastforward

    Medlem
    2 november, 2007 vid 14:50

    @Bjornen 426232 wrote:

    Å hur hittar man den då ? Hittar Australien, Marocco, Maui men inte Isla Margarita. Är jag på fel ställe ?

    //Björn

    Gå in under Wiki-> Wiki Start och kolla under bokstaven E. Jag har inte fattat hur man lägger in artikeln i boken Resmål ännu.

  • bjornen

    Medlem
    3 november, 2007 vid 16:56

    Någon av er som har bott på El yaque beach hotel. Hur är standarden. Eventuellt åker vi med svärföräldrarna så det vore bra om det är drägligt. Om man ändå ska hyra bil är det ok att bo i porlamar och pendla eller har ni nåt annat tips.

    //Björn

  • bjornen

    Medlem
    4 november, 2007 vid 13:22

    @fastforward 425922 wrote:

    Sådärja, bokat. Jag och sambon åker 29 feb-14 mar med Ving och bor på El Yaque Paradise. 11600:-/pers gick det på. Kommer att hyra prylar.

    Då har jag också bokat 7/3 – 21/3 ving och el yaque paradise 🙂 Nu kan man med gott samvete bädda in utrustningen för den här säsongen. Jag ska hyra och såg att mistral låg i samma byggnad. Vilka av uthyrningarna rekomenderar du.

    //Björn

  • fastforward

    Medlem
    4 november, 2007 vid 17:20

    @Bjornen 426476 wrote:

    Då har jag också bokat 7/3 – 21/3 ving och el yaque paradise 🙂 Nu kan man med gott samvete bädda in utrustningen för den här säsongen. Jag ska hyra och såg att mistral låg i samma byggnad. Vilka av uthyrningarna rekomenderar du.

    //Björn

    Alla uthyrningar är bra, beror på priser och vad man vill köra för prylar. Vela ligger precis brevid och Club Margarita på andra sidan så det är bara att välja.

    Ses där 🙂

  • blabussen

    Medlem
    5 november, 2007 vid 09:00

    vet ni hur det är med försäkring av prylarna.. behöver man teckna det också ?

  • fastforward

    Medlem
    5 november, 2007 vid 12:16

    @blåbussen 426662 wrote:

    vet ni hur det är med försäkring av prylarna.. behöver man teckna det också ?

    Tror vi betalade 30-40$ för försäkring i 2v. Exakta priser får du av centret. Det är upp till dig om du tycker att det är värt det för att slippa risken att betala ett segel eller kanske en bräda.

  • bjornen

    Medlem
    6 november, 2007 vid 12:48

    Något som man bör känna till om ni åker till El yaque 17/3 och en vecka framåt är att det är en högtid (påsk tror jag) Det verkar vara kaos på stranden och vindsurfingcentren måste stänga på eftermiddagen. Detta fick jag som svar på en förfrågan om boende.

    “But I have to inform you that on March 17th starts the Saint Week (Semana Santa). In Venezuela all the country celebrates it, and El Yaque is one of the venezuelian’s favorite destination to go that week. So the village and the beach are getting really busy and most of the times, the windsurfing centers are obliged to close in the afternoon, because it’s impossible to get to the sea with the equipment.
    In attachment I send you a picture so you can have a idea about what I’m talking about.
    This will be only at the end of your stay, but I prefer informing you about this, so you won’t have any bad surprise while you’ll be here.”

    //Björn

  • fastforward

    Medlem
    6 november, 2007 vid 13:04

    Javisst ja, det hade jag glömt. Bra tips Björn. Man behöver dock inte vara rädd för nattsömnen eftersom alla drar in till Porlamar och festar under natten.

    För övrigt verkar det som om man inte kan boka utrustning separat från Vela utan man måste boka boende samtidigt. Blir väl Mistral i så fall. De har en nybörjarkurs på 10h som jag tänkte skicka tösabiten på. Tror det är bättre för husfriden än om jag skulle försöka lära henne… 😀

  • blabussen

    Medlem
    6 november, 2007 vid 13:23

    man kan hyra bara grejer från vela, det kostar typ 445$ för två veckor..

  • fastforward

    Medlem
    6 november, 2007 vid 14:34

    @blåbussen 426952 wrote:

    man kan hyra bara grejer från vela, det kostar typ 445$ för två veckor..

    Glömde säga att det endast var under högsäsongen mitt tidigare inlägg gällde.

  • bjornen

    Medlem
    6 november, 2007 vid 14:59

    @fastforward 426948 wrote:

    Javisst ja, det hade jag glömt. Bra tips Björn. Man behöver dock inte vara rädd för nattsömnen eftersom alla drar in till Porlamar och festar under natten.

    För övrigt verkar det som om man inte kan boka utrustning separat från Vela utan man måste boka boende samtidigt. Blir väl Mistral i så fall. De har en nybörjarkurs på 10h som jag tänkte skicka tösabiten på. Tror det är bättre för husfriden än om jag skulle försöka lära henne… 😀

    Jag kikade på Mistral och dom hade en 104l screamer som borde stilla mitt speedbegär för 365 EUR inklusive försäkring (12dagar). Lite osäker om jag ska boka ända till den 20/3 med tanke på festligheterna. Hur blåser det på förmiddagarna om nu centren stänger efter lunch from den 17/3 så kanske man ska hoppa dessa dagar ?

    //Björn

  • fastforward

    Medlem
    6 november, 2007 vid 19:07

    @Bjornen 426959 wrote:

    Jag kikade på Mistral och dom hade en 104l screamer som borde stilla mitt speedbegär för 365 EUR inklusive försäkring (12dagar). Lite osäker om jag ska boka ända till den 20/3 med tanke på festligheterna. Hur blåser det på förmiddagarna om nu centren stänger efter lunch from den 17/3 så kanske man ska hoppa dessa dagar ?

    //Björn

    Det blåser något mindre på morgnarna men det ska inte vara några problem, du kanske får köra 5.6 istället för 4.7 men det kanske inte gör så mycket. Du ska inte åka en vecka tidigare istället – man har ju öppet köp på Ving.

  • bjornen

    Medlem
    6 november, 2007 vid 20:36

    @fastforward 427009 wrote:

    Det blåser något mindre på morgnarna men det ska inte vara några problem, du kanske får köra 5.6 istället för 4.7 men det kanske inte gör så mycket. Du ska inte åka en vecka tidigare istället – man har ju öppet köp på Ving.

    Det verkar vara sjukt mycket vind :shocked: 🙂 Jag chansar och bokar även under högtiden tror jag, man vill ju inte missa något 😉 Svärföräldrarna ska med så det går inte flytta resan. Vad kör du för storlek på brädan ?

    //Björn

Sida 4 av 14

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Margarita – El Yaque våren 2008

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.