Taggad: 

  • Publicerad av rasmus_w på 30 mars, 2009 vid 01:13

    Det börjar likna en plan. Jag har tagit ledigt de tre första veckorna i juni.

    Det billigaste verkar vara att flyga till Casablanca, biljettpris ca 4000.

    Flygbolag verkar vara nån kombination av SAS, Lufthansa och Air France. Byte i Charles de gaulle eller Frankfurt. Hur är det att flyga med surfprylar med de olika bolagen? Vilken flygplats är att föredra? Som vanligt inte glömma att boka rejält med tid vid mellanlandningar.

    Hyra bil. Verkar som det kostar runt 6-7000 om man bokar hemifrån, vilket man antagligen inte ska göra. Vad borde det kosta där nere?

    Boende. Var vill man bo och vad borde det kosta?

    Vilka prylar ska jag ta med? Räcker det med 75l vågis och 3.8, 4.4 och 5.0 eller borde jag ta med freewave86 och 5.7 med?

    Nån som är sugen på att hänga med?

    alesand svarade 14 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • jonte_r

    Medlem
    2 april, 2009 vid 14:41

    tjo Rasmus!
    Jag och tjejen ska ner en månad i sommar. Våra biljetter är bokade från den 15/7 till 16/8 med flyg från Landvetter ner till Cassablanca med Brussel airlines. De kör med en mellan landning i bryssel och det kostar 130 euorosar enkel väg frakt för surfprylar
    flyg +frakt tur/retur 7800:- det är det billigarse biljetterna efter 2 veckors letande. Och de tar prylar utan problem.
    Har hyrt förråd av Mistral centret vid Essouira för 1500:- för 4 veckor.
    Boende har jag inte fixat, men alla jag har pratat med säger att det är inga problem där nere, men vem vet. Du får gärna skriva när du är där nere och ge tips på bra och billigt boende.
    Jag är så sjukt laddad för Marocco, har hört så mycket positivt om det.

    Med säker plats för surfprylarna nära vattnet kan man bo lite vart som hälst utan att behöva ha bil. Billigt och bra.
    dock är det väl inte riktigt där vågorna rullar in om man vill ha det, men jag åker ner med min fresstyl bräda. Då Essouira är som bäst.

    Best regards Joie

  • alesand

    Medlem
    26 november, 2009 vid 15:56

    Hur gick det för er??

    Jag och två polare ska iväg någonstans nu två veckor över jul – förra året blev det Guadeloupe vilket var helt underbart! Förhoppningsvis hittar vi sista-minuten:ish biljetter iår också…

    … Om inte kanske Marocco blir ett alternativ! Beroende på hur det gick för er..!
    Vi tre är alla kitesurfare och hoppas det blåser något även i december … Utan surf, ingen resa..!

    Vore trefvligt att höra av eder!
    /Per

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.