Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Marrocko eller GC i början av april?

Taggad: 

  • rasmus_w

    Medlem
    15 mars, 2009 vid 21:55

    Aha. Jag sökte mest på Agadir och Essaouïra eftersom Agadir ligger rätt nära. Hur tar man sig vidare? Buss? Taxi?

  • stinger

    Medlem
    16 mars, 2009 vid 07:14

    Club Mistral finns väl i Essaoira, kolla om det finns några restips på http://www.club-mistral.com

  • mag

    Medlem
    16 mars, 2009 vid 19:25

    Reststol med ett charterflyg går väl också bra? Minst ett bolag flyger väl (direkt)?

  • rasmus_w

    Medlem
    16 mars, 2009 vid 20:50

    Fast charterbolagen verkade knappt ens ha oridinarie resor till Marocko på sommaren, så då antar jag att de inte har restresor. Om jag inte missade nåt bolag då.

  • jeppo_f

    Medlem
    17 mars, 2009 vid 16:33

    Nä, charter är nog inte att hoppas på. Flyg reguljärt till Casablanca eller Marrakesh, och ta bil därifrån. Väl på plats måste du ändå ha bil för att ta dig till Moulay. Det är lite längre bilresa från Casablanca, å andra sidan är det lättare att få en bra deal på bilhyra där, och det kan vara lite billigare flygbiljett.

    Boka inte bil innan, utan fixa det på flygplatsen från nån av små-uthyrarna. Pruta mycket och länge. Där finns stora pengar att spara.

  • mag

    Medlem
    17 mars, 2009 vid 19:31

    ok , så kanske det är. Men maj?
    /Magnus

  • rasmus_w

    Medlem
    2 maj, 2009 vid 00:15

    Sådär, då har lite saker hunnit hända då. Resan är bokad (till Casablanca) sen en månad tillbaka. Lufthansa hade den billigaste flighten men svindyr brädfrakt så jag bokade hyrgrejor på Magic fun i stället. Förhoppningsvis slipper man de allra mest glashala och nergångna exemplaren.

    Då är frågan: Utan surfprylar kan man plötsligt tänka sig att åka tåg eller buss till Essaouïra. Nån som har gjort det? Är det uthärdligt? Är det sämre att hyra bil i Essaouïra än i Casablanca? Om jag inte åker till Moulay i början så kanske jag klarar mig utan bil under den tiden?

    Ett annat intressant problem är att jag landar 23:50 på kvällen i Casablanca, så jag lär behöva övernatta en natt i Casablanca. Är Marocko överlag ett land där man måste akta sig för billiga boenden eller är det lugnt? Jag hade i alla fall tänkt packa så mycket som möjligt i lufttäta plastpåsar för att kunna göra eventuell vägglus-sanering hyfsat enkel.

    Vad finns det för trevliga boenden i Essaouïra annars? Det verkar ju finnas vandrarhem och sånt, är de ok tills man hittar nåt bättre?

  • andreas-f

    Medlem
    2 maj, 2009 vid 14:55

    Jag har åkt buss från Casablanca, det tar typ 6-7 timmar. Det finns en stor busstation men bussarna verkar avgå helt slumpmässigt därifrån, tricket är att vara där tidigt och hoppas på det bästa. Det kändes som ren tur att man kom med rätt buss. Biljetten kostade kanske 80 spänn eller ngt åt det hållet.

    Hyra bil är mycket dyrare i Essaouira än på flygplatsen i Casablanca. Större möjligheter att deala i Casablanca helt enkelt.

    Att hitta billiga boenden brukar vara en baggis, billigast blir det om du hyr ett rum eller en lägenhet hemma hos någon. Finns rätt mycket skrivet om det på konfen innan. Jag vet dock inte hur det är med boende i Casablanca.

    Ha en grym resa, rätt så avis…

  • rasmus_w

    Medlem
    4 maj, 2009 vid 11:41

    När jag googlar på bilhyra i Casablanca så verkar det som att det går att boka bil för tre veckor för ca 5500:- här hemifrån. Hur mycket billigare blir det om man prutar i några timmar? Det innebär ju troligen att man inte kommer fram i Essaouira förrän på kvällen.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Marrocko eller GC i början av april?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.