Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mast till 90-tals prylar!

• Mast till 90-tals prylar!

Publicerad av ettanp på 26 augusti, 2005 vid 15:49

Fick ett ryck på semestern och plockade fram alla mina gamla surfprylar för att bli en återfallssurfare!
    Masten såg ganska risig ut plus att den gick absolut inte att dela så jag tänkte försöka få tag på en bättre…

Vad ska man satsa på för typ av mast till grejer som är från tidigt 90 tal? Passar en ny mast till grejer från den tiden?

Bor du i västra skåne och har lite gamla prylar som ligger så kolla gärna in min annons under köpes.

p.s försökte leta igenom forumet för att se om det hade skrivits något bra om master men kunde inte hitta det….tipsa gärna om där finns en bra tråd.

rasmus_w svarade 19 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • rasmus_w

Medlem
    26 augusti, 2005 vid 22:09

En ny mast passar väl hjälpligt, men man körde oftast på längre master i förhållande till segelstorleken än nu. Förr körde man ju typ 460 på allt över fem kvadrat, nu kör jag med en 400 upp till 5.7.

Jag skulle nog fundera över en bunt nya segel och skaffa en mast som funkar hjälpligt med de gamla seglen, men betydligt bättre till de nya, när du väl fått råd med dem.

Ska sanningen fram, så gjorde jag precis så, fast jag kunde inte motstå att köpa tre nya segel till min nya mast på kuppen. smile.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mast till 90-tals prylar!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.