Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mastfoten “from hell” eller finn 5 fel.

  • stang

    Medlem
    24 oktober, 2005 vid 13:28

    Kör mina Formula riggar på Norths mastfor och det funkar hur bra som helst!! Rekomenderas varmt!

  • oscar

    Medlem
    24 oktober, 2005 vid 13:31

    Svar till:


    Den där ser ut som en exakt kopia av Arrows mastfot!
    Dem har haft helsvarvad pinne i flera år, vadå lead don’t follow?
    Skall väl vara pay twice and get fucked…

    [/ QUOTE ]

    Ähh…. Arrows och North sitter under samma tak så det är väl inte så konstigt om så skulle vara fallet och dessutom är Norths fot ingen nyhet under har funnits i, just det, flera år..

  • the_novice

    Medlem
    24 oktober, 2005 vid 14:03

    Jahaja, det är inte lätt att ha koll på vem som äger vem i dessa tider, desstå konstigare då att North loggan är värt ca 100 spänn extra?

    Jag vaknade på fel sida idag och måste dessutom jobba imorgon… mad.gif

  • ola-h

    Medlem
    24 oktober, 2005 vid 14:13

    Mastfoten är det sita man skall kompromissa med på sin utrustning. Det finns ju grymt bra och beprövade varianter som nämnts nedan, Chinook, Streamlined etc och de kostar bara lite mer. Om man räknar det på kostnaden för hela windsurfingutrustningen är det verkligen en marginell skillnad i pris om man köper en top-of-the-linemastfot.

    När det gäller helsvarvad pinne är det givetvis en sidan man skall ha, om man nu envisas med att ha pinne överhuvudtaget.

  • bergelin

    Medlem
    24 oktober, 2005 vid 14:26

    Håller också på Norths mastfot, aldrig haft några prolem med den. wink.gif

  • apelbapel

    Medlem
    24 oktober, 2005 vid 14:29

    Tro mig, det vet jag alltför väl nu! Kunde dock inte ana att skillnaden kunde vara så stor mellan en NP och en LS.

    Sen kan jag ju undra, -Vem ska använda en sån mastfot, om nu inte mina problem är unika utan verkar drabbat fler?

    Ang. pin har jag tyckt det funkat utan problem. Alltid när jag hyrt grejer utomlands har dom ju iof QR så jag antar att det är en poäng med det, (håller bättre eller så???).

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 oktober, 2005 vid 15:05

    se evt http://www.surfstore.dk
    Komplet til ca. 300kr
    mastefod-komplet.gif

  • danneman

    Medlem
    24 oktober, 2005 vid 16:27

    Jag kör Quick realese på mastfoten å första va en Np där muttern skruvade upp sig men sp gav mig genast en ny! Den har hållt bra i två år nu utan problem fast pass formen till mastförlängare e la så där! glappar som faen. nu har jag en GunSails den glappar mindre men efter en timmes Surfande märkte jag att den skruvat ur sig, så den hårdaste locktighten åkte på! smirk.gif
    Efter det har det funkat bra!

    Säljaren sa ändå att han dratt locktight på den crazy.gif
    Så hädanefter åker locktighten på direkt.vad säljaren än säger!

  • imported_borje

    Medlem
    24 oktober, 2005 vid 16:35

    Något som jag kan hålla med om är att jointarna har blivit sämre med åren. Har avverkat en del på senaste åren. Vad är det för skillnad på de olika jointen som man kan köpa? Eller är det samma skit allihop? Jag kan dock tycka att de “orange” färgade, hudfärgade håller bättre kvalite.

    Kommentarer och tips tack!

  • nordgren

    Medlem
    24 oktober, 2005 vid 16:42

    Jepp, de är helt värdelösa. Jag snålköpte också en förut… Samma problem.

  • supasonic

    Medlem
    24 oktober, 2005 vid 21:13

    Men Oscar, när blev du sponsad av Nårt? Imorrn skall jag segla med xcombatlängaren. Först i viken? .s

  • oscar

    Medlem
    25 oktober, 2005 vid 06:15

    Tänk om det vore så väl…drömma kan man ju alltid.

  • mrfreeride

    Medlem
    7 november, 2005 vid 19:02

    Var precis och hämtade ut min Chinook mastfot som jag köpt hos Surfbutiken och jag får ju säga att jag kommer aldrig att köra med en fot med LS:s eller NP:s konstruktion där pinnen inte är svarvad i ett stycke. Dessa två framstår som rena leksakerna när man jämför dem med Chinookfoten. Det som framstår som märkligt är hur man kan konstruera en sån vital del som en mastfot på det sättet som NP och framförallt LS gör. NP har ju ändå gott rykte om sig och brukar göra grejor med bra kvalité, så jag är ju lite konfunderad över att de säljer den typen av mastfot.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mastfoten “from hell” eller finn 5 fel.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.