Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Mastfotsposition, hur krångligt kan/skall det vara?

Taggad: 

  • vivace282

    Medlem
    14 september, 2006 vid 11:35

    Micke Ö verkar använda samma trim som jag gör… Har exakt samma problem, jag seglar typ halvind när jag försöker kryssa:).
    Jag tyckte att jag hade mast foten långt fram, får testa att sätta den ännu längre fram, kör också mauisails, mitt trim stämmer nog mer in på hansensails….

    /björn

  • canoya

    Medlem
    14 september, 2006 vid 12:01

    Jag har en SB 186 och Simmer ProRace 10,7 -01. Efter att ha testat en kompis Fanatic -05a med ett Simmer TP Formula 11,0 så flyttade jag mastfoten bakåt och bommen uppåt. Mastfoten har jag kört bara nån cm från bakersta läget och bommen i ögon-pannhöjd. Jag uppfattar detta trim som lite bättre, framförallt på slör då brädan inte fastnar lika mycket i baksidan på vågorna som den gjorde med masten längre fram. Känns som att den går på lite kortare våt yta även på kryssen och därmed inte slår lika hårt i mötande vågor heller. Dock har jag fått lite mer spinout-tendenser än tidigare. Jag har också försökt att dra nedhalet lite hårdare än tidigare, men kan fortfarande få lite tendens till att behöva bända upp masthanden när det kommer kraftiga vindbyar på kryssen. Ännu mer nedhal?

    Nån som har kört SB186an som kan ge lite tips om hur den ska trimmas?

    Jag kör med orginal Curtisfena (70 cm) och stropparna i bakersta läget.

    /Håkan

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Mastfotsposition, hur krångligt kan/skall det vara?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.