Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Matt vs blank botten

  • henrik_a

    Medlem
    5 september, 2001 vid 21:20

    Glömde en sak
    Visst genererar brädans rörelser orsakad av vågor ett stort motstånd, men när brädan klafsar i vågorna gör det ju inte något att ytan är slät och trots allt är friktionsmotståndet en stor komponent. Det ena utesluter inte det andra

    Henrik wink.gif

  • frog

    Medlem
    6 september, 2001 vid 11:33

    Min Klepper 272 var bäst :). Den var grön, den var skön, den var matt.
    Kommer ni ihåg?

  • dr-masse

    Medlem
    6 september, 2001 vid 11:43

    Var den matt före eller efter att den delaminerade? Ett känt fenomen bland dessa i övrigt OERHÖRT coooooola brädor… (bidrog skapligt aktivt till Kleppers sorgliga konkurs)

    Grön?!?!, var den inte mer kul (och kul)? Färgminnet är inte det bästa…

    Surfa På!

    (lång tråd, det här, kring ett iofs intressant ämne men HUR MYCKET AV BRÄDAN LIGGER I VATTNET egentligen… Rigg, bräda, fena, teknik, ja, det mesta känns som om det påverkar mer i fråga om fart på en bräda än huruvida botten är slipad med smärgelduk eller inte…Det är riktigt – jag är inte tekniker för fem öre, men en glad amatör!)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 september, 2001 vid 13:42

    Alla andra skriver skit här så jag lä också.
    Punkt 2 i föregående inlägg verkar ganska rimligt, om man nu vill ha ett tunt vattenlager om följer med brädan hela tiden, så borde det väll vara bäst om detta vattenlager är så tunt som möjligt. Sen är det ju faktiskt så att vi pratar antagligen om 10,000 delarav en procent här, så vilken effekt detta har i verkligheten går inte att mäta även om man så gjorde hundratals försök, men ta nu er bräda slät eller ej och använd den till nått vettigt istället för att sitta här.
    tjaba

  • frog

    Medlem
    6 september, 2001 vid 14:06

    Du måste mena Klepper 285 – den var gulkul med rosa flames på.
    272:an var knallgrön med rosa flames. Oj, vad snygg och cool den var.
    Konstig nog höll min i två år!!! Måste vara rekord!! – men det berode nog på att man vägde ca. 45 kg då.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 september, 2001 vid 21:02

    skandinaviska americas cup syndikatet??? vad fan e det??? det enda syndikatet från skandinavien är svenskt och det är Jan Hugo stenbecks victory challenge vilket jag för övrigt är anställd hos (som besättningsman). För övrigt kan jag tillägga att hos oss på victory polerar vi inga ytor som e i kontakt med vattnet

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 september, 2001 vid 21:06

    Fan vad just , jag tar blank !!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 september, 2001 vid 13:01

    Men med tanke på att ni är 14 svenskar 4 normänn 9 danskar och 2 finnar och en Nya zelendare (jag kan ha räknat lite fel) och att dessutom rorsmanen är dansk, så trodde jag den var skandinavisk, sorry!

    Vad gäller polering så antar jag att botten då redan är väldigt blank eller att ni slipar med väldigt fint våtsandpapper, typ 600. Vilket ger en yta som är tillräkligt slät för att inte påverka gränsskiktet

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 september, 2001 vid 18:15

    är det rekord på flest antal svar här snart? =)

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Matt vs blank botten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.