• mauisails tr6

    Publicerad av budda på 8 februari, 2010 vid 16:25

    ser fint ut..[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=kON3MYtyDB8&feature=related”]YouTube- Maui Sail TR6 浅野選手の解説。[/ame]

    getwet svarade 14 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • hanko

    Medlem
    8 februari, 2010 vid 17:05

    Man blir ju tårögd av allt gott han säger om seglet…! Nära en för tidig u-lösning blev det oxå..! Maui wowie…!!

  • imported_macts

    Medlem
    8 februari, 2010 vid 18:07

    Min japanska är lite knackig, men jag fick det till att han sa typ: Tidigare planing- högre toppfart bla, bla, bla….dvs vad allla säger varje år:-) Men som sagt, en liten reservation för min knackiga japanska

  • faster

    Medlem
    8 februari, 2010 vid 20:15
    MacTS;597830 wrote:
    Min japanska är lite knackig, men jag fick det till att han sa typ: Tidigare planing- högre toppfart bla, bla, bla….dvs vad allla säger varje år:-) Men som sagt, en liten reservation för min knackiga japanska

    Precis har hört dessa fraser förut…bättre bottendrag, bättre höjdtagning.

  • rasmus_w

    Medlem
    9 februari, 2010 vid 08:26

    Glöm inte mer lätthanterligt. Årets racesegel är av nån anledning lika lätthanterade som vågsegel (ändå kör inte Kauli, Vooget m.fl. fullcambrat i kap Verde), precis som årets nya racesegel har varit varje år sen 1990.

  • getwet

    Medlem
    9 februari, 2010 vid 17:27
    faster;597844 wrote:
    Precis har hört dessa fraser förut…bättre bottendrag, bättre höjdtagning.

    Tror faktiskt att man kan gå rakt upp i vind med årets segel och bibehålla full planing. Och bottendraget ska vi inte tala om, en 6.4 drar redan vid 7-8ms precis som det gör för Ian Fox i Australien. Men dom seglar ju upp o ner förstås så då måste man också vända på alla begreppen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.