Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing med vilken manöver blir man kungen av beachen ?

  • lars_k

    Medlem
    30 december, 2002 vid 11:03

    Precis. Men du kan börja med hand-dippen. Släpp ena handen från bommen och doppa den. I full planing sprutar det dessutom friskt. Ett imponerande trick. Rengör dessutom under dina naglar om den utförs med rätt handvinkel.

  • lars_k

    Medlem
    30 december, 2002 vid 11:04

    fasen vad trist på jobbet idag…;)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 december, 2002 vid 11:14

    Men de e la gött å bara kunna sitta här när du e på jobbet.

    ………………………………………………….

    RING SÅ SEGLAR VI…

  • lars_k

    Medlem
    30 december, 2002 vid 11:46

    Japp, försöker räkna på livslängden i ett gäng punktsvetsar i en bilkaross men tänker bara på surfing och SA nästa vecka =)

  • getwet

    Medlem
    30 december, 2002 vid 11:57

    Tråkigt….förnamnet…är påven katolik eller? Dötrist här också på jobbet!

  • getwet

    Medlem
    30 december, 2002 vid 12:01

    En vidare utveckling av enhandsgippen är att köra den när polaren ligger bakom. Full planing och den bakre handen ned i vattnet, duktigt sprut på den bakomvarande med vatten i ögonen och kastfallet är ett faktum. Lågt värderat trick tycker jag, både enhandsdippen och kastfallet wink.gif Borde ge högre poäng….

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 december, 2002 vid 12:08

    jag tycker att hopp med nosedive imponerar grymt
    men även hopp med en hand.
    Kastfall ska man ju nästan alltid skota in
    så man över framåtloop, det gör då jag i allafall
    sparar många lagningar, ser ganska kult för påhejare.
    //runa

  • lars_k

    Medlem
    30 december, 2002 vid 12:29

    Nä, skärpning. Man ska vara snälla mot varandra på vattnet =)

  • getwet

    Medlem
    30 december, 2002 vid 12:38

    Ok då, vi byter ut polaren mot någon annan där bakom i stället, mer ok så:)
    Men håll med om att kastfall är ett underskattat trick, den kräver sin man för att göra en riktigt bra sådan. Samt stor risk för person och materialskada, borde verkligen ge extra poäng. Och definitivt på en slalom i full kareta, där smäller en äkta “Bosse” ruggigt högt.

  • m_c

    Medlem
    30 december, 2002 vid 12:49

    Det borde va ducktack – en riktig klassiker som fortfarande är en av de svåra – väl… Rätt ofarlig också. Många kul moment att öva på.

  • lars_k

    Medlem
    30 december, 2002 vid 12:54

    Ja, det gäller att få det där härliga rycket i selen, så ryggen spänns som en fiolstråke, precis innan bommen går av. En rejäl nossmäll med bommen kanske man också hinner få till.
    Kanske bra att man lärt sej parera och numera sällan gör denna manöver. Man är ju inte så ung och vig längre…

  • getwet

    Medlem
    30 december, 2002 vid 13:11

    Kungen på beachen blir man först den dagen när tokrycket kommer i selet och katapulten drar iväg med en likt JAS i värsta svängen. Tror aldrig jag hört och sett så mycket applåder och folk som rest sig från solstolen som när jag och några helgalna speedfreaks från Italien körde i “speedrännan” på Sotavento. Med full sula i bitarna och mentaliteten “aldrig att jag ger mig, hellre dör jag” (och absolut inte mot en Italienare) så störtade vi varenda en på slutet av sträckan när det gick för fort(en av killarna mätte upp 36+knop). Applåderna sinade aldrig när vi kasade 15-20m på rygg efter kastfallet och vattnet sprutade som en fontän runtomkring. Ont som fan gjorde det…men, kul som attan. Så jag hävdar tveklöst….vill du bli kung på beachen, öva kastfall wink.gif

  • lars_k

    Medlem
    30 december, 2002 vid 13:19

    Härligt!
    Kom att tänka på att en rejäl spinout i full planing så brädan ställer sej på tvären också är effektfull. En gång resulterade det i att jag åkte genom seglet med knäna före. Tur att det var hyrgrejor och uthyraren bara ryckte på axlarna och gav mej en ny rigg att trasha…

  • getwet

    Medlem
    30 december, 2002 vid 13:35

    Du den där är helt bortglömd på trickskalan, en rejäl spinout som aldrig går att ta sig ur är riktigt häftig. Framförallt när den inte går att hämta hem och stranden närmar sig med stormsteg……….och man vägrar att släppa!

  • eriksson

    Medlem
    30 december, 2002 vid 14:00

    De är grejjer de smile.gif

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing med vilken manöver blir man kungen av beachen ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.